Spasta
6.74 @ 150 meter
Hello,
Nadat op m'n vorige pagina echt teveel foto's kwamen en ik dus in host-nood zit heb ik besloten m'n projectpagina op te ruimen.
Zoals je aan de datums zal zien zit er veel tijd tussen de verschillende updates.
Ik heb veel gekocht, getest en geprobeerd maar ik heb enkel nog de dingen terug gezet die ik nu nog heb.
In het kort m'n scooter geschiedenis:
Het begon allemaal toen ik 16 werd, ik wilde een scooter maar ik wist niets af van scooters dus wist ik ook niet welke 2de handse scooter een goede koop zou zijn dus heb ik maar een nieuwe gekocht. (niet slim bij nader inzien).
Ik ging naar de winkel met het gedacht dat ik een Yamaha Aerox R ging kopen in het zwart, komen we daar aan, zegt die verkoper dat er ook een iets specialer model was, een Yamaha Aerox Gp1.
Daar een paar dingetjes aan veranderd, cross stuurtje, bcd lichtje, ander underseatje met playboy bunny erin, tp carterkap (voor de looks), traanplaten, neon, muziek erin, ... niet veel bijzonders. Zeker niet motorisch omdat de politie in België zeer streng is.
Ik wilde hem ook spuiten enzo maar ik kon er maar niet uitkomen of ik het uiteindelijk wel wilde. (verkoopprijs ineens een stuk lager) dat is er dus niet van gekomen.
Mei 2005
Zo kocht ik m'n slider:
Kiesler spatbord:
Brugje voor m'n scoot op te zetten:
Wielnaaf gestraald + gepolijst (rand)
11 Juli 2005
Gedeelte van remspul:
Schroefjes voor banjo's te bevestigen:
17 Juli 2005
Remklauwonderdelen gepolijst :
Malossi MHR Delta Clutch 107mm:
19 Juli 2005
Subframe gelast:
21 Juli 2005
Scooter gedeeltelijk in elkaar gezet om te kijken wat er nog aangepast moet worden.
Effe c16 gemonteerd:
Zijaanzicht:
14 September 2005
-Malossi MHR 22-28mm pia spruitstuk – Home Tuned
-XSH #2 wig – Home Tuned
Keihin PWK 28mm D-slide:
TNT kappen, acculader, ...
24 September 2005
Aantal tussetijdse sfeerfoto's:
Scoot @ brugje:
Warmdraaien (check uitlaatgas):
Even klein stukje rijden:
13 oktober 2005
TNT achterkappen:
C20 er tijdelijk onder gehangen:
Malossi MHR RS24: (incl tijdelijk ophoogblokje)
Nog een keer:
15 Oktober 2005
Slider op de bank: (score was 18.5 gecorrigeerde pk's, met een c21)
25 Oktober 2005
-Malossi RHQ Pen 12
-Stage 6 halfpoulie (m'n ventilvar begon te verslijten, deze is lichter)
-Tube Loktite
-Stage 6 Kelk (welke ik overigens niet ga gebruiken ivm te grote buitendiameter :x)
-Stage 6 ophoogblokje (hierbij komt ook de veer meer recht)
-60mm ophoogblokje voor bovenaan (zodat hij hoger staat) maar hier wordt de veer mee gedraait dus ga ik waarschijnlijk ook niet gebruiken omdat het dan zo lelijk staat :x
-SKF C4 - kunststof kooi lagers.
31 Oktober 2005
-Malossi MHR Overrange Kit 2005 model
-Kart Radje
Ook moet je oefenen met wheely's maken (suck daarin namelijk )
Aantal foto's:
Blokje:
Rotortje gepolijst:
3November 2005
-Stage 6 Vforce 3 membraan:
24 November 2005
-Malossi MHR Team 2006
In elkaar:
Gemonteerd:
5 December 2005
-Kundo Paddock stand
15 December 2005
-Malossi MHR VL14 opgevuld met kneedbaar staal (stuffer vorm)
-Hebo 29mm krom spruitstukje gekocht
Home made stuffer, moet nog afgewerkt worden.
Hebo 29mm krom spruitstukje, hier hoop ik nog eens mee te testen (op de bank, ben benieuwd welk verschil het geeft op m'n blokje)
21 December 2005
-Ronde oppervlakte op remklauw gepolijst
-Remklauw tekst gepolijst
Beetje kutfoto (tekst zie je niet veel van maar blingt wel)
31 December 2005
-Polini Evo Binnenrotor (hopelijk kan ik deze ooit eens testen op de bank)
-Stage 6 Gradenplaat (je moet initiatief nemen eh )
-Chrome haakse ventieldopjes
-Chrome carterkapboutjes
17 Januari 2006
Frame en stuurpen gecoat:
Foto is wel wat donker.
Setup op dit moment: (25 januari 2006)
-Polini Evo 70 - twins / Home Tuned
-Malossi MHR Team 2006
-PVL Analoog / Polini Evo met eprom
-Malossi RHQ pen12
-Malossi MHR 2000 – 2005 model
-Malossi MHR Overrange v-snaar – 2005 model
-Malossi MHR Ventilvar- 2005 model
-Malossi MHR Fixed Poulie – 2005 model
-Malossi MHR Torque Drive – 2005 model
-Malossi MHR Delta Clutch – Home Tuned
-Malossi MHR wingbell
-Vforce 3 / Malossi MHR VL14 - Home Tuned
-XSH #2 wig – Home Tuned
-Malossi MHR 22-28mm spruitstuk - Home Tuned
-Keihin PWK 28mm D-slide - Home Tuned
-Malossi MHR e13 recht model
-Malossi MHR 13/44 vertanding
-Top nardo vertandingsdeksel
-Top Performances carterkap
-*Overig klein spul*
Grtz Hans
28 Februari 2006
Al een tijdje geleden, niet heel veel gebeurt.
In eerste instantie een nieuwe MHR Team 2006 gekocht ivm het krasje op m'n demper.
Die gaat weer de deur uit (is tekoop) omdat ik een Yasuni C30 Black-Edition heb kunnen bestellen.
C30 vond ik niet heel mooi door de kevlar demper (vond c21 demper vetter), nu kwam dus het ideale uit
Aangekocht:
-Yasuni C30 Black-Edition
-BMW Bosch waterpompje gekregen @ stage
-Yasuni C30 Flens
- Flens wordt aangepast op evo uitlaatpoort
- Bosch waterpompje wordt vergeleken met andere Bosch waterpompje om te kijken of deze meer debiet geeft.
- Ben bezig met scooter terug in elkaar aan het zetten, moet nog wat kabels aansluiten en dan kan ik hem weer aankicken.
Heb laatste tijd weinig aan de scooter kunnen doen omwille van de beperkte tijd die ik heb en ook niet heel veel zin door het kutweer enzo.
Foto's:
Yasuni C30 Black-Edition: (eerste in Belgie (en nederland mss) )
Lichtgewicht demper: (ligt los van de tafel hoor)
Grtz Hans
27 Juni 2006
Ik heb blijkbaar al geen update meer gedaan sinds Februari
Bij deze dan maar:
Exames zijn gedaan, bijna 3 maanden vakantie.
Eindelijk tijd om aan m'n slider verder te gaan.
Wat ik nog heb van in Maart:
Eerst en vooral 2 fototjes van 4 Maart:
14 Maart ook een Stage 6 Powertester gekocht.
Toen was het nog nieuw
Voor de rest
Zoals een aantal weten had ik slechte kappen met 86 verschillende laklagen op.
Een losse kappenset vond ik niet en het werd wel eens tijd dat er iets gebeurde dus een 2de slider gekocht waarvan de kappen nog in relatief goede staat waren.
Hier ben ik druk mee bezig.
Ook had ik een aantal onderdelen verkocht waarvan hetvolgende in de loop der tijd terug is aangekocht:
-Malossi MHR 2005 Overrange set
-Malossi MHR Delta Clutch
-Malossi MHR 22-28mm spruitstuk
-Malossi RHQ Pen12 krukas (komt overmorgen binnen)
Uitlaat moet ik dus nog even over nadenken welke het wordt.
Ook heb ik m'n carburateur naar Wim opgestuurd voor een kelkje erop te zetten.
Resultaat :
Stage 6 chrome remhevels:
Dat was het weer voor nou.
Grtz Hans
29 Juni 2006
Vandaag aangekomen:
-Malossi RHQ Pen 12 krukas
-SKF C4 lagersetje
-Buzetti rotor demonteer 'ding'
-Fournales pomp (had ik al)
-TNT Chrome carterkap (had ik ook al)
Aantal pics:
Malossi RHQ Pen 12 krukas:
Buzetti demonteer ding:
Fournales Pomp:
Van de carterkap heb ik geen foto, zal nog wel eens verschijnen op andere foto's.
Dat was het weer.
Grtz Hans
4 Juli 2006
Wat ik nog gedaan heb:
-Vertanding geperst, gemonteerd
-Nieuw spruitstuk gemonteerd (moet nog aangepast worden)
-Overrange set gemonteerd
-Cilinder, ontsteking, ed terug gemonteerd + afgesteld.
-VL14 gemonteerd (stukje klep weg van m'n Vforce)
Wat nog binnen is gekomen:
-Chrome Fournales veer
-Zwarte aluminium Tommaselli snelgas (slag is korter)
En ook maar direct de vertanding mee op de foto gezet.
Erg leuk fototje vind ik zelf:
Grtz Hans
9 Juli 2006
Er komt een hoop tekst maar anders ontbreken er stukken verhaal.
Zoals een aantal weten heb ik 'stiekem' een ander carter, cilinder, uitlaat gekocht.
Wat is er anders:
-ABT Uitlaat laten maken
-Malossi MHR Speed 2006 gekocht
-Cilinderkit laten tjoenen door ABT
-Cartersetje laten kotteren bij ABT
verhaaltje:
Zat al even te denken aan een andere cilinder. Nooit gedacht dat het een Speed zou worden maarja. zeg nooit nooit.
Naar Ruben gegaan met hetvolgende 'ik ga een abt uitlaat laten maken, jij ook een laten maken?' (waarop het antwoord ja was :+ )
Zo gezegd zo gedaan, na wat mails naar Rotterdam gereden.
Spul afgegeven enzo.
Aantal weekjes later nog een keer naar Rotterdam gereden.
Spul gaan ophalen. (zag er allemaal zeer netjes uit)
Wat heb ik nog gedaan ondertussen:
-Het cartersetje getuned
-C21 demper gekocht
-Demperbegrenzing eruit gehaald :X
-Uitlaat met blanke lak gespoten
-Alles in elkaar gezet
-Stage 6 koppeling gemonteerd ipv Delta Clutch
-Klaar gemaakt voor Lint
-Ventilvar afgedraaid
-Evo rotor afgedraaid
-Radiator gereviseerd
-Radiator gemonteerd
-Ander T-tuk gemonteerd
-Andere voovorkpoten gemonteerd (oude waren niet meer goed)
-Stage 6 Power Tester gemonteerd (moet nog ingesteld worden)
Aangekomen in Lint waren er een aantal mensen verrast dat ik ook een ABT uitlaat en een andere cilinder had.
7 tal keer gesprint waarvan ik er 3 verloren heb: 2 keer tegen ruben, 1 keer nipt tegen een leuke slider
Probleem was dat ik bij de start altijd van het gas afmoest.
Wat staat er op de planning:
-Stuurpen inkorten
-Secundaire vertanding uitzoeken (als ik het ding niet aan de grond kan houden)
-Meer eten zodat ik wat meer weeg
-Spruitstuk tunen (is nog orgineel)
-Ander inlaattraject proberen
-Kappen verder schuren
-Voorvork veren inkorten
Genoeg gelult, pics:
Malossi MHR Speed 2006 - ABT tuned:
Cartersetje laten kotteren:
Uitlaatjes gaan ophalen:
C21 Demperbegrenzing:
Blokje in elkaar gezet:
Kelkje mocht er ook nog een keer op:
ABT uitlaat gespoten + in elkaar gezet:
Afstellen samen met Ruben:
Ruben z'n kap maar eens gemonteerd :
Foto's van in Lint: (wist niet welke kiezen)
Het lastige is dat ik geen mooie foto's van mezelf kan maken als ik aan het rijden ben
Tot snel :*
Grtz Hans
18 Juli 2006
Ondertussen niet stil gezeten.
-Stuurpen laten draaien
-Stuurpen gemonteerd (moet nog op maat gemaakt worden)
Ook heb ik een maand geleden ofzo m'n halfpoulie en Polini rotor afgedraait, zul je wel tegenkomen op foto's.
Zo stond hij er net bij:
Zoals je beetje kan zien is het veel beter met zo'n lager stuurtje ipv zo'n low rider stuur
Zondag meeting Heule, moet nog even hele ding nakijken of alles nog goed zit maar dat zal vast wel.
Ook wil ik een van dezer dagen m'n carter nog wat verder bewerken.
Tot in Heule, Grtz Hans
26 Juli 2006
Aantal dingen gedaan:
-Stuurpen ingekort (moet nog afgewerkt worden)
-Fan gekocht + gemonteerd op radiator
Zondag ben ik ook naar Meeting Heule geweest.
Leuke meeting,
Start wilde niet echt lukken (net zoals in Lint) maar na voldoende sprints ging het al beter.
Heb er een heel deel gewonnen maar ook een aantal verloren.
Ook nog beetje aan het afstellen geweest maar dat zit nog niet helemaal lekker.
Aantal foto's van in Heule:
Hier is ook de Fan te zien.
Hier is het Jhonny-gehalte beetje te hoog :x
Start van de 'competitie' (afvalrace)
1ste ronde:
2de ronde:
(beide een valse start)
Herkansing:
3de ronde:
(Super baggere start)
Met dit als gevolg:
Blokje:
Velgje (op foto ziet het er leuk uit)
Dat was het weer.
Grtz Hans
1 Augustus 2006
-Polini 15/42 secundaire vertanding gekocht
-Hebo handschoentjes gekocht
Vandaag (deze nacht) ook bezig geweest aan de scooter.
Om 0.30 'naar de garage getrokken'
Natuurlijk is daar een pers voor nodig.
Om 1.30 naar Jimmy gereden die zo vriendelijk was om z'n pers ter beschikking te stellen (nog merci hiervoor)
2 uur konden we weer verder met het monteren.
Wat is er allemaal gebeurt:
-Vertanding geperst
-Vertanding gemonteerd
-Quick-connect bezine koppeling gemaakt
-Velgen even gepoetst
-Traanplaat op de voetplaat gelegt (is iets beter kwa uitzicht)
-Traanplaat opgepoetst
-Ander inlaattraject gemonteerd (moet nog getest worden) (merci voor uw membraan uit te lenen Kenny)
-Afgedraaide rotor gemonteerd
Om 7.00uur zijn we uiteindleijk gaan slapen .
Was chill nachtje.
Mijn Reductiefactor is nu:
Malossi 13/44 Primaire + Polini 15/42 Secundair = 9.47
Hopelijk kan ik morgen (2 augustus) m'n scooter eens testen,
Ben benieuwt of ik hem nou beetje aan de grond kan houden met deze vertanding,
zoniet zullen we verder moeten zoeken.
Grtz Hans
19 Augustus 2006
Vandaag gaan banken.
Mijn doel wat ik altijd gehad heb: 20+ pk scoren is een feit
Vermogen: 21.1 Pk
Koppel: 11.0 Nm
Beetje zitten kloten met wat, geen zin om uit te leggen.
Uiteindelijk kwam het er op neer:
Enkel beetje gespeeld met de rollen(gewichtjes)
Grafiek: (klik voor grote versie)
Scooter geeft z'n meeste vermogen af op 13.773 rpm, run van de grafiek draaide de scooter 13.890 rpm ongeveer.
Iig: scooter beetje afgesteld zodat hij in de buurt kwam van 13.7k (draaide altijd op 14.2k)
Dingen waar hopelijk vermogen te vinden is:
-inlaattraject
-vario afstelling
-carburateur afstelling
-uitlaatflens pasmaken
-cilinder, zuiger nog wat aanpassen
-uitlaat inkorten (hopelijk geeft het z'n max vermogen dan wat later af)
-andere ontsteking wat hopelijk voor een bredere powerband zorgt
Nog genoeg te doen dus, hopelijk looptie dan beter.
Vandaag ook even op de weg gereden, gaat beter als in Sint-Truiden naar mijn gevoel.
Ps: Thx 2 Ruben voor de hulp
Grtz Hans
27 Augustus 2006
Vandaag (gisteren eigenlijk al) naar Meeting Harelbeke geweest.
Zeer geslaagde meeting behalve het wetstrijdgebeuren vond ik zeer onduidelijk.
Veel mensen gemeet, ook een aantal nederlanders zoals deadly sr en jaguar courier.
Het was afvalrace terwijl er een werkend tijdsmetingssysteem was.
Ongeveer een 30tal sprints gereden.
1tje verloren
1tje terug naar achter gewandeld want benzine was op
Wedstrijdgebeuren:
Ik was bij de snelste 8.
Afvalrace:
1ste sprint al direct tegen Skinny (grijze sonic), we zijn ongeveer even snel.
Wie de beste start heeft wint dus ik dacht: gewoon proberen net niet vals te starten.
Dit was 2 x niet gelukt, einde competitie.
Hopelijk weet ik in Eindhoven eindelijk eens wat voor tijden ik rijdt op de 150meter.
Grtz Hans
Foto's/filmpjes komen er wel als die er zouden zijn.
9 September 2006
-Radiator overloop darmpje gemaakt (zodat het direct op de grond komt)
-Carburator overloop darmpjes gemaakt (naar de onderkant van m'n blok)
-M-stuur gemonteerd
-Balhoofd opnieuw vast gezet (zat wat spel op)
Gisteren ook nog eens samen gaan testen met Kenny.
Ik reed dezelfde tijd (150 meter, met gsm, was voor een schatting te hebben) maar met dit stuur had ik m'n scooter veel beter onder controle tijdens de start.
Carburateur afstelling was wel niet helemaal goed meer, zakte in
Genoeg gelult:
Totaalplaatje:
Close up van het stuur (moet nog geschikt worden)
Dag kenny :clown: :
Nudat m'n stuur zo laat op m'n kap zit vind ik wel dat m'n voorwiel te groot is. (even 'hoog' als m'n voorkap en stuur samen :x)
Grtz Hans
19 September 2006
Bij deze mijn update van meeting peppermil in heerlen.
Ivm de meeting moet je maar in het desbetreffend forumdeel lezen
Op een gegeven moment werd het daar wel beetje langdradig:
Uiteindelijk na hun 'tijdsmeting' :L ben ik 2de geworden.
Metingen waren natuurlijk super onnauwkeurig dus is niet echt representatief.
Altijd leuk om cadeautjes te krijgen, ipv een beker was dat op deze meeting een helm:
Tekening achterop de helm:
Er zijn ook een aantal filmpjes gemaakt (thx nog daarvoor).
Tegen de VRC Sonic:
http://video.google.com/videoplay?docid=866095192114526049
Nog een keer maar hierbij kom ik niet weg:
http://video.google.com/videoplay?docid=2813236937197613029
Opnieuw tegen de sonic:
http://video.google.com/videoplay?docid=994898681983884489
Tegen een aerox: (hierbij schoof m'n achterwiel weg :x)
http://video.google.com/videoplay?docid=-3211962647406397868
Tegen een onbekende:
http://video.google.com/videoplay?docid=-788931058314818463
Tegen Jimmy: (wat een reactietijd :vaag
http://video.google.com/videoplay?docid=840069094333470332
Tegen Ruben: (aan de start gefilmt)
http://video.google.com/videoplay?docid=2869804769740050520
Nog een keer maar aan de finish gefilmt:
http://video.google.com/videoplay?docid=-5953548360636156834
Dat was het weer voor nu.
Heb gisteren ook nog een aantal spulletjes binnen gekregen, dit volgt later wel.
Grtz
Wat staat er allemaal op de foto:
-SSR wigje (net in Gent gaan halen 8P)
-RPM teller (stage 6 ding draadje over)
-Tellerhouder testmodel (dadelijk eentje uit inox maken)
-Klemmen op m'n demper gezet voor het carbon
-Extra Vforce 3 membraan voor wat tuningwerkzaamheden te testen
-MHR 2000 Vario (moet nog aangepast worden)
-Rollen die erin passen
-TNT rempotdekseltjes
-2 x membraan (orgineel vs tuned vergelijken)
Vforce : Ondertussen wat aanpassingen aan gedaan.
Andere membraan: Std heb ik ermee gebankt en 21+ score gehaald. Heb het 2de ervan ondertussen getuned. Dit gaat wrs voor extra vermogen zorgen.
Dat was het weer voor vandaag.
Straks ga ik dus verder met het maken van een tellerhouder en m'n Power Tester monteren wrs.
Grtz Hans
24 September 2006 - SBO Eindhoven
Hier alvast de pics, voor een volledig verhaal heb ik weinig zin.
Korte samenvatting:
Eerste SBO meeting, wennen aan startsysteem (altijd met zo'n snel systeem gereden) vaak valse start dus
Snelste tijd: 7.28sec
Snelste reactietijd: 0.00sec
Podiumplaats: 2de - scooter special klasse
Brokken: v-snaar waar stuk vanaf is :?
Zeer leuke dag, nou slapen
Sprint tegen Ruben:
:L
Samen met Titus:
Tijd:
Mede Belgen:
Zo stond het erbij:
Snaar nadat ik de competitie gereden had (toen zagen we het pas)
Close up:
Thx Ralf:
Dat was het weer.
Grtz Hans
23 Oktober 2006
Hier dan de foto van m'n zadeltje.
Het is niets speciaals maar alleen al het feit dat ik het zelf gemaakt hebt voldoet.
Ik weet de uiteindelijke kleurencombo van m'n kappen nog niet dus veel was er niet te maken.
(beetje gele foto)
Extra siernaadje gestikt :+
En ook nog even mijn overzicht van dit jaar:
van links naar rechts:
1ste @ Acuity Meeting, 2de @ SBO Eindhoven (scooter special), 2de Meeting Peppermil
Verder is er niet zoveel gebeurt omwille van tijdgebrek.
Ben wel met een ander blokje bezig, of dit wat gaat worden zullen we dan wel zien (duurt nog wel een tijdje)
Grtz Hans :*
22 November 2006
Weer een tijdje niets van me laten horen.
Tussendoor toch tijd gehad om aan m'n scooter verder te doen en wat spullen aan te kopen.
Zoals:
-Mikuni TM28SS Semi-valstroom carburateur
-Yasuni C30 Carbon demper
-Yasuni Demperklem
-Malossi Krukaslagerset
-Malossi Viton Krukaskeerring
-Malossi MHR 22-28mm Piaggio spruitstuk (pasmaken voor deze carb)
-Str8 Kickstarter (de groene was tijdelijk voor SBO Eindhoven)
-2 Krukasmoeren
-Krukasspietje
Overview:
Close up van de carb:
Dat was het weer.
Grtz Hans
Last edited: