musketiers bigbore slider

nieck kaufmann

Well-Known Member
hallo mijn naam is nieck kaufmann ben 19 jaar en kom uit enschede

ben uitbeender van beroep ma goed nu even over mijn scooter verleden

heb al aardig wat scooters gehad met redelijk snelle setups voor toen :p

mijn eerste was een aprillia sr met hebo masnton c20 overrange hpi enzo

daarna kocht ik mij een beta ark daar had ik na een tijdje stage6 c16 oko 28 hpi enzo



toen ik hier op uit was gekeken had ik een sonic gekocht het blokje van de beta daar onder gezet alleen de cilinder verandert voor hebo masnton 2 xsh max tuned en een c21



dat was na een tijde allemaal ook weer niet snel genoeg toen een neos aan geschaft met de setup

mhr speed 6t xsh max
yasuni c21
mhr overrange
mhr deltha clutch
mhr eprom ontsteking
mhr 1344 vertanding
keihin 28 xsh
enzo
dit was goed voor zon 22.2 pk



later de scooter verkocht want er moet een auto komen en dacht dit is toch veel mooier dan een scootertje hier een foto van mijn auto



chevrolet el camino v8 5.7 liter




maar toen begon het scooter gebeuren toch weer eens te kriebelen

aan gezien ik volgend jaar van plan ben om sbo te gaan rijden wou ik het direct goed aan pakken
alles wat ik er nu onder heb is nieuw aan geschaft maar heb niet overal meer foto's van omdat mijn computer kapot was gegaan

had een slider frame gekocht waar het blokje onder moest komen



dit is de setup die onder de slider moest komen

mhr bigbore 77 max tuned
yasuni c21\c30
mhr overrange
mhr deltha clutch
mhr wingbel
mhr eprom ontsteking
mhr 1344 vertanding
topnardo deksel
keihin 28 xsh
wig + spruitstuk
mhr vl14
mhr rhq pen 12



het hele swikkie in mekaar gebouwd zag het erzo uit





samen met de MHR sonic van rinke

na een tijdje de yasuni c30 en c21 verkocht en een xsh roost 70cc gekocht


omdat ik sbo wou gaan rijden en de scooter niet aan de grond kon houden met weg sprinten wou ik me frame gaan verlagen en nog een paar onderdelen veranderen

de roost 70cc in verangen door een roost 77cc bigbore versie
de malossi eprom voor een pvl ontsteking
en vl14 voor een v-force membraam
de reich waterpomp is ook vervangen door een bosch waterpompje

ook heb ik 2 sr velgen gekocht en mooi op nieuw laten couten

ook heb ik het frame al aardig verlaagt moet nog wel wat aan gebeuren omdat mijn blokje nu te ver naar beneden hangt waar door mijn carb maar blijft lekken maar daar ga ik dit weekend mee aan de gang

hier nog paar foto's van het blok en de scooter op dit moment









vandaag samen met mijn vader het frame verlast zodat het blok wat hoger kwam te staan ook een 12 inch zip wiel gekocht





na het banken gaat de scooter weer uit elkaar om gecoat te worden

ook heb ik maandag 15 juni bij karsemijer een afspraak gemaakt om het ding is even goed aftestellen op de testbank :)

na weekend weer nieuwe update's
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik zou je inlaat naar voor draaien, zodat de carb boven de cilinder hangt.
Dan hangt hij sowieso al een stuk rechter.

Verder ziet hij er netjes uit! Ben benieuwd hoe laag die is met de kappen erop :W
 
Ik zou je inlaat naar voor draaien, zodat de carb boven de cilinder hangt.
Dan hangt hij sowieso al een stuk rechter.

Verder ziet hij er netjes uit! Ben benieuwd hoe laag die is met de kappen erop :W


deze inlaat zet hou ik zo morgen word het frame verlast zo dat het allemaal normaal past en de kappen komen er niet meer op :W

toch bedankt voor de tip
 
Back
Top