Scooter weer vastgelopen :( :( :(

Go0s

Appie r0xt
Vandaag weer naar mijn stage gereden, ben ik er bijna, maakt ie ineens minder toeren (ik dacht, ff rustig aan doen...), en mee 2 sec bwoaaap krrr vast. GOTVER! Gelukkig was Jen erbij met z'n Runner, en heb daar ff aangehangen met mijn scooter :p.

Vanavond cilinder er weer afhalen, en kijken wat er is, ik kan hem nog wel rond gooien, maar weinig/geen compressie.

Waarschijnlijk ga ik hem nu verkopen en een _goede_ Gilera Runner kopen...

Ik heb gisterenavond nog ff mijn bougiekleur nagekeken, was iets aan de witte kant. Ik wilde vandaag een grotere sproeier halen, maarja, dat hoeft nu niet meer :'( Zou het kunnen dat ie daardoor vast gelopen is? Want ik rij nog niet lang met deze cilinder/zuiger/kop (100km nog niet eens) Ik heb deze 2e hands gekocht, maar was helemaal goed en had al 6000 gelopen, dus ik had eerst ff 50km rustig gereden, en dan gewoon normaal. En nu weer dit :(

Kan het dus zijn dat ie vast is gelopen door een iets te kleine sproeier?

Mzlz
 
Advertisement - register to remove this

ja, dat kan zeer zeker..
te weinig aan mengsel kan ervoor zorgen dat je een dikke warmloper krijgt of zelfs een vastloper..
je had dus niet moeten gaan rijden terwijl je bougie wit is.. ;)
 
Originally posted by Kenan
ja, dat kan zeer zeker..
te weinig aan mengsel kan ervoor zorgen dat je een dikke warmloper krijgt of zelfs een vastloper..
je had dus niet moeten gaan rijden terwijl je bougie wit is.. ;)

Zo wit was ie nou ook weer niet. Ik denk dat als ik sproeier 84 had, dat het goed geweest zou zijn.
 
dat ´iets´kan net genoeg zijn blijkbaar....
Kameraad had ook beetje zelfde als jouw, andere uitlaat d´r ondergedaan, geen sproeier gewisseld, resultaat--> gat in de zuiger. Misschien is dus ook bij jou wel het geval omdat je geen compressie meer heb.
 
Maar het is toch waarschijnlijk de reden van je warmloper (denk ik)/ vastloper...
Vooral als je langere stukken gaat rijden is het heel slecht als die op te arm mengsel rijd..
Welke sproeier zat er nu dan in ?

ps: tip voor je, haal je cilinder eraf.. laat hem honen, knal een overmaat zuiger erin en je kunt weer gassen.. :)
of je koopt gewoon goedkoop een 2e-hands complete ac cilinder..

(verder geef ik Pronk wel gelijk ;))
 
ik denk niet dat hij dan steeds meer als 100km kan rijden vriend.. :rolleyes:
en als het al zo zou zijn, zou hij het denk ik wel merken in de prestaties voordat die vastknalt..
 
Mja, oke als ik het niet goed afstel gaat het kapot dat snap ik ook wel. Maar ik dacht, tis dezelfde soort cilinder (had std en nu weer), dus ik hoef nix aan de sproeier te doen. Nu zit er 80 in.

Ook wil ik eigenlijk een Runner ;)

Tsja, we zien wel...
 
Jep, ik ben weer helemaal blij :(
Wat is er gebeurt?

Nou ik had een nieuwe 2e handse cilinder gekocht, zag er perfect uit! Ik ga naar M&H Parts in Den Bosch om pistonpen veertjes te kopen. Ik doe er 1 in, omdat er aan de andere kant al een goede zat en niet eruit is geweest. Ik alles netjes gemonteerd en kon weer rijden.

Wat is er vandaag pcies gebeurt :?
Het pistonpenveertje dat ik bij M&H Parts heb gekocht, is op een of andere vage manier eruit geschoten en heeft heel mijn nieuwe cilinder verkracht. Veertje is aan de zijkant tegenover de uitlaatpoort in de zuiger vastgesmolten. Voor de rest is er nog een stuk uit de zuiger geslagen, en zitten er diepe krassen in. Ik heb geen resten meer terug kunnen vinden van de zuiger, dus het zal nu wel splitsen worden :(

Heeft dus helemaal nix met sproeier te maken, maar met het kut veertje van M&H. Bij mijn nieuwe zuiger (voor deze cilinder) is pcies hetzelfde gebeurt, pistonpen veertjes zaten 200% goed erin, en ze schieten er gewoon uit, en verneuken heel de cilinder :( :(

Wat ik nu ga doen is het volgende, m'n eerste cilinder was een klein hoekje uit (echt heel klein), ik koop nieuwe zuigerveren en GOEDE pistonpenveertjes (natuurlijk NIET bij M&H parts :p) en stomp heel de bende erin, en verkoop het waarschijnlijk.
Ik zie wel :( ik baal er goed van
 
Hier een foto van de drie zuigers:

1e is orgineel (20.000km oud)
2e is nieuwe zuiger (vast gelopen door gaar veertje :()
3e is nieuwe zuiger die bij 2e handse cilinder zat (ook vast gelopen door gaar veertje :|)

3Zuigers.jpg
 
Originally posted by Go0s
Ja waarschijnlijk wel, ze gingen er al echt zwaar kut in. 10 min bezig geweest per veertje onderhand :|

Kzal dalijk eens pix maken.

Dan heb je toch echt zelf die fout gemaakt met die circlipjes.....als je al 10 minuten aan t kutten bent om 1 zo'n clipje er in te krijgen kun je wel nagaan dat die inmiddels verbogen is.....met de geziene gevolgen van dien....Koop daarom altijd een aantal extra clipjes zodat je eventueel eerst kunt 'oefenen' :rolleyes: ....

Voor de mensen die het dan nog niet lukt zijn de malossi clipjes ook wel handig, die hebben meestal 2 oortjes die je heel simpel met een punttangetje naarmekaar toe knijpt en dr zo dus in drukt....
 
Originally posted by Rudi@Sr50
Dan heb je toch echt zelf die fout gemaakt met die circlipjes.....als je al 10 minuten aan t kutten bent om 1 zo'n clipje er in te krijgen kun je wel nagaan dat die inmiddels verbogen is.....met de geziene gevolgen van dien....Koop daarom altijd een aantal extra clipjes zodat je eventueel eerst kunt 'oefenen' :rolleyes: ....

Voor de mensen die het dan nog niet lukt zijn de malossi clipjes ook wel handig, die hebben meestal 2 oortjes die je heel simpel met een punttangetje naarmekaar toe knijpt en dr zo dus in drukt....

Ik heb al meerdere cilinder vervangen, en is altijd goed gegaan. Bij mijn Zip had ik ook andere circlipjes, die er in een keer ingingen.
 
Ik ben ook een enorme fan van die kankercirclipjes. Ik ben altijd op zn minst 10 minuten bezig met een zuiger monteren, in die tijd vliegt er ook altijd minstens een clipje naar plaatsen waar ik em niet meer terug kan vinden. Als ze er eenmaal inzitten dan, zitten ze er ook wel goed in, iig is er nog nooit een uitgekomen. Het makkelijkst vind ik originele zuigers, waar een uitsparing inzit.
 
Jongens,

ik zal jullie even tips geven..;)

- Koop een goed punttangetje
- Koop goede clips (met 2 oortjes)
- Doe rustig aan,
- CONTROLEER!!!!

Ik ben met een zuiger monteren, nog geen 2 minuten bezig...Je knijpt hem goed in elkaar..knalt hem in het gat....en laat los.

De clip hoort nu op de goede plaats te zitten. Ik knijp de oortjes nu altijd nog een beetje uit elkaar..(dat is mijn controle). Dan draai ik de clips altijd 2 of 3 rondjes rond. (ivm mogelijk scheefzitten of uitschieten).

Door deze handelingen kan het bijna niet meer fout gaan... 3x een cilinder verkloten is er in ieder geval niet meer bij!!
 
Originally posted by Go0s
Ik heb al meerdere cilinder vervangen, en is altijd goed gegaan. Bij mijn Zip had ik ook andere circlipjes, die er in een keer ingingen.

Heb je bij die dus geluk gehad....owja en een andere goede runner kopen slaat natuurlijk nergens op, jij gaat omdat je geen circclipjes kan monteren maar meteen een andere scooter kopen? :rolleyes: ....

Zoals sander al zegt, geduld en goed spul...
 
Gewoon clips kopen met 2 haakjes... Die andere zijn kl*te... Heb al eens een zuiger beschadigt met clips met helemaal geen haakjes :| Bedankt meneer Hebo ;)

Ik doe over een zuiger monteren ook nog geen 2 minuten, evenals Sander...

Gewoon met een simpel punttangetje :)

DSC00117.JPG
 
Een zuiger lukt me ook wel in 2 min vervangen, was iig bij m'n zip wel zo (met andere circlips dan nu).

ook heb ik de clip een paar keer rond gedraait voordat ik de cilinder erop deed.

Dalijk naar een andere dealer toe om gerij te halen. Om wat/welke circlips moet ik nu precies vragen? Malossi? 2 oortje :?
 
Back
Top