Scooter vervoeren (?)

S_tef

Well-Known Member
Hey,

ik heb de search gebruikt, en kwam uit op een topic van 3 maanden geleden, waar vind ik, niet echt nuttige informatie instaat.

Ik ben opzoek naar een scooter, en jaja, heb er weer eentje op het oog :p Maar het "probleem", het vervoeren van zoiets, we hebben een aanhangwagen, waar een scooter makkelijk op past.
Waar ik een scooter heb gezien, is 1 uur rijden, we hebben eens de scoot van me broer vervoert (kwartiertje rijden), maar die ging heel snel schuiven, en moet je denken dat we als ik een scooter ga halen op de autoweg moeten |(

Heeft iemand tips op een scooter goed op een aanhangwagen vast te maken? En waar neer te zetten, links, midden, rechts (voor, achter, boven, onder (just kidding)).
Vespa van mij toen die leg je gewoon op plat op aanhangwagen en klaar is kees, krassen boeide toen niet.

Alvast bedankt,

Groeten Stef
 
Advertisement - register to remove this

Neem een paar trek/span banden mee en zet hem met het voorwiel in de rechterhoek. Vervolgends zet je hem zo ver mogenlijk diagonaal in de kar. Voor en achterwiel vastzetten met spanbanden, Stuur vastzetten met spanbanden. En eventueel ook nog bij de handgrepen achter. GOED strak zetten en klaar ben je!
 
Beter zet je de scooter recht in de aanhanger, trek hem voor in de vering d.m.v. 2 spanbanden aan beide hangrepen aan de aanhanger te maken.

Dan alleen nog 1 lange spanband die door het frame/wiel en aanhanger gaat en je bent klaar. Staat zo vast als een huis.
 
Wat voor aanhanger is het?
Open, gesloten. Hoog, laag. Wat voor wanden, en wat voor bevestigingsmogelijkheden?

toen ik mijn scooter in een aanhang-wagen moest vervoeren hebben we hem helemaal voorin, zo dicht mogelijk bij de trekhaak, gezet. Overdwars in de aanhangwagen, dus met zn zijkant naar de auto toe, leunend tegen de achterwand.
Spanband door voorwiel en aan zijwand, om treeplank en door zijwand, en een stuk touw om het stuur om de achterwand. Ding stond muurvast, ook op de snelweg.

Probeer hem inderdaad door zn vering te trekken, des te meer grip hebben de banden op de ondergrond.
 
@ Bjeff
Dankjewel! Nu je het zegt, lijkt het het best in de hoek te zetten idd, staat hij het stevigst, zelf nog niet opgekomen! :D

@ Anderen boven mij
Dankjewel! Lijkt me inderdaad goed om het ook door de vering te trekken, het is een "gewone" open aanhangwagen met wanden van circa 30 centimeter hoog, en 5 centimeter boven die wand is zeg maar een ijzeren balkje zeg maar :S Daar kun je dus je spanband ook omdoen, en onderaan de aanhangwagen zijn ook wat "haaken" waar je de spanband om kan doen..

Heel erg bedankt! Meer tips zijn natuurlijk altijd welkom ;)
 
Last edited:
Back
Top