Scooter accu vs auto accu

Jorissje

Well-Known Member
Ik wil graag een paar vragen stellen, hoeveel ampere heeft een normale scooter accu?

Ik heb namelijk een soundboard met ongeveer 500 watt vermogen, en mijn huidige scooter accu trekt het maar ongeveer een kwartiertje.

Wil graag een auto accu inbouwen ipv een scooter accu,

En weten jullie toevallig ook hoeveel ampere de dynamo geeft en hoelang het ongeveer duurt voordat de autoaccu van bijvoorbeeld 35 ampere is opgeladen?


bvd, Joris
 
Advertisement - register to remove this

Waar ga je die 10 kilo wegende accu in godsnaam laten?
Normale dynamo geeft ongeveer 85-100 watt. Zou niet weten hoeveel ampére..

Maar via de spanningsregelaar levert ie 12-14 volt, even een rekensommetje doen dus ;)
 
GVD he dit is het domste idee dat ik ooit heb gehoord zit je hele buddy vol met een auto accu heb je geen plaast meer voor je soundboard .
of wou je die accu tussen bene zeten
 
Ooit gehoord van een buddy van een peugeot elyseo?

Daar passen 2 chinezen in.

en druk bezocht forum hoor ferdi, misschien wordt ie ooit wel grooter dan scooterforum.net!

thumbs up.

Met zulke slechte ABN zal je nooit groot worden.

Is misschien cursus Nederlands iets voor jou?
 
Last edited:
Ooit gehoord van een buddy van een peugeot *P* elyseo *E*?

Daar passen 2 chinezen in.

en *E* druk bezocht forum hoor ferdi *F*, misschien wordt ie ooit wel grooter *groter* dan scooterforum.net!

thumbs *T* up.

Met zulke slechte *zo slecht* ABN zal *ga* je nooit groot worden.

Is misschien *een* cursus Nederlands iets voor jou?

Zelf typ je ook voor geen stront, dus voordat je iemand op ze NL taal aanvalt en zijn typkunsten, kijk dan eerst eens naar jezelf.
En dat met een aanpassing ook nog is.

Verder, Ferdi, het mag wel wat vriendelijker natuurlijk, van jou kant.
De TS heeft een vraag, geef daar dan antwoord op of reageer gewoon niet.

OT: Waarom wil je de Ampere weten?

Ik denk dat de Ah voor jou belangrijker is.
Verder gaat een auto accu 24 volt leveren, in plaats van 12 volt.

Gewoon een goede scooter accu kopen met veel Ah, heb je veel meer aan.

Want je hebt kans dat je scooter niet gaat werken met die accu, en dat hij misschien ook niet word opgeladen door de dynamo, of in ieder geval heel langzaam.
Omdat het 24v is.
 
alleen de meeste vrachtwagens hebben 24volt.
auto's gewoon 12v, Ik heb wel eens bij iemand gezien die een auto accu in ze buddy had gedaan, en bij de eerste beste grote hobbel brak de accu dwars door ze buddybak heen.

dus ik zou het niet proberen.
 
Klopt betreft de vrachtwagens, heb je gelijk in.
Maar de accu in me pa ze auto is toch echt 24v, maar dat hoeft natuurlijk niet bij alle auto's te zijn.
Gaat wel om een Chrysler..
 
Klopt, meeste auto's hebben gewoon 12V, maar sommigen idd 24V.
Je kunt alsnog gewoon een 12V auto-accu gaan zoeken.
Tot nu toe wist ik alleen dat land-rovers 24V accu's hadden, maar goed, cryslers blijkbaar ook.
 
Het gevaar aan auto accu's is dat ze recht op moeten staan, anders gaan ze snel kapot. Verder is het totaal niet boeiend hoeveel watt de speakers trekken, alleen de versterker is van belang, en dan met name het merk en type.
 
Nee, je kan beter een te krachtige versterker gebruiken dan een te zwakke. Gewoon je volume niet voluit zetten.
 
Ja dat snap ik natuurlijk.
Maar een leek op audio gebied, die koopt straks een versterker van 500 watt en boksen van 100 watt.
Daar doelde ik eigenlijk op.
 
heb 250 watt aan hoge/midi speakers
en een sub van 300 watt.

720 watt marquant versterker, maar het powerlampje knippert gewoon als de bass klinkt, oftewel, mijn accu kan nog geen eens de piek aan.
 
Back
Top