ok, is vrij simpel. waarschijnlijk bij die mh rx die gaat kope, en ook bij de rs2 en appie rs en yamaha tzr is het allemaal hetzelfde.
het is n am6, dus 6 versnellingen.
als ie in zn neutraal (=N en vrij)staat, groene lampje op dashboard met N brand, staat ie tussen de 1e en 2e versnelling in.
je houd je koppeling in, en tikt hem met je voet naar beneden in zn 1.
dan geef je 4000 toeren (met een nieuwe, dus standaard, 3000-3,500) ongeveer, moet je zelf btje gaan aanvoelen, en laat je de koppeling heel langzaam opkomen, (dus je linkerhand steeds wijder maken, duhhhh). als je voelt dat de brommer begint te trekken ga je steeds ietsies meer gas geven en de koppeling steeds ietsjes opkomen. dan laat je m in zn toeren komen, dat is bij een nieuwe brommer gloof ik ongeveer 6000 toeren, dan trek je je koppeling in en gas los, tik je het pedaal naar boven in zn 2, dus door zn neutraal heen, geef je meteen weer gas en laat je de koppling vrijwel meteen weer los. dan is het vrij simpel, om een versnelling hoger te komen, tik je m omhoog, en een versnelling lager naar beneden.
Bij het trugschakelen koppeling in 1 keer in, pedaal naar beneden, gas geve en koppeling meteen weer los.
waarschijnlijk bevalt het wegrijden en terugschakelen het moeilijkst, en terugschakelen moet je niet al te gauw doen, de eerste keren dat je dit doet zal de brommer waarschijnlijk heel erg op de motor gaan remmen, dit is niet erg, dan trek je even de koppeling in, totdat je iets minder snel rijd en geef je weer gas.