SBO Race - Emmen - 27 April 2008

compound van de slicks is nog niet optimaal.


Een nachtje in de tiresoftener leggen en ze zijn net even iets zachter dan de tt91's, getest op amsterdam met ons kartmannetje en zn speciale gereedschap. De tt91's kwamen na 5 rondjes op bedrijfs temp en de heidenau's (stage6 slicks) + tiresoftener al na 2 rondjes, met een stop tussen elk rondje. je kan ze alleen wel direct weggooien na een race dag.

http://www.kartservice.nl/~krtsrvc_...hoofdcat_id=14&subcat_id=223&catogerie_id=223
 
PS: ik heb er geen behoefte meer aan dat mensen mailen waar de foto's blijven. Misschien dat ik het nog wel een extra dagje uitstel nog...

.. of mogen wij volgens sommige rijders ook geen twee dagen vrij nemen met Koninginnedag/Hemelvaart.. ?
 
PS: ik heb er geen behoefte meer aan dat mensen mailen waar de foto's blijven. Misschien dat ik het nog wel een extra dagje uitstel nog...

.. of mogen wij volgens sommige rijders ook geen twee dagen vrij nemen met Koninginnedag/Hemelvaart.. ?

ow ik heb nog niet gemailed :~(ivm dat, al die mail gelezen van dat stickergedoe?)
ngo een happy bday razma +ralf+
 
ow ik heb nog niet gemailed :~(ivm dat, al die mail gelezen van dat stickergedoe?)
ngo een happy bday razma +ralf+


ik heb ook ong 15 euro aan stickerspersms.nl uitgegeven maar nog geen stickers gezien. wou ook wachten tot na 5 mei met vragen waar ze bleven:p
 
Last edited:
knietje aan de grond = afrem
oogt mooi maar is gewoon niet goed ;(;)

hoezo is het volgens jou niet goed? het geeft je meer vertrouwen en informatie als je contact maakt met het wegdek.. staat in het boek "the twist of the wrist" tenzij je het gaat forceren zijn er geen nadelen
 
hoezo is het volgens jou niet goed? het geeft je meer vertrouwen en informatie als je contact maakt met het wegdek.. staat in het boek "the twist of the wrist" tenzij je het gaat forceren zijn er geen nadelen
zoals ik zei, het remt je af , als je met een nieuwe brommer gaat sturen is het logisch dat je vertrouwen wil kweken, maar om echt hard te gaan, als je dat vertrouen hebt, is knietje aan de grond afrem
 
zoals ik zei, het remt je af , als je met een nieuwe brommer gaat sturen is het logisch dat je vertrouwen wil kweken, maar om echt hard te gaan, als je dat vertrouen hebt, is knietje aan de grond afrem

slaat nergens op, vertrouwen en informatie wil je altijd. eerste rondjes van je raceweekend, eerste rondes na de start, gedurende de gehele race.. zolang je het niet forceerd, remt het je echt niet af! of bedoel je letterlijk dat je snelheid verliest? want dat is al helemaal niet noemenswaardig..

Als je naar bijvoorbeeld de 125 GP kijkt zie je coureurs eerst zoeken naar het wegdek, knie uitsteken en daarna langzaam aan, samen met het wegdek hun knie weer terugtrekken. zo wek je vertrouwen tijdens het nemen van een bocht.
 
idd....een knie tegen de grond met een drukkracht van een paar kg op het wegdek remt echt geen rijdende machine van minimaal 140kg (incl rijder) af hoor :? Tenminste...op een pitbike is het misschien anders, kan me herinneren van het monobiken dat je echt op je knie aan het leunen bent in een bocht, maar op een scooter is dat dus echt niet zo.
 
idd....een knie tegen de grond met een drukkracht van een paar kg op het wegdek remt echt geen rijdende machine van minimaal 140kg (incl rijder) af hoor :? Tenminste...op een pitbike is het misschien anders, kan me herinneren van het monobiken dat je echt op je knie aan het leunen bent in een bocht, maar op een scooter is dat dus echt niet zo.

kan zijn dat dat anders is

en ivm die GP¨, kijk maar es goed, die knie glijd over de baan, maar ze leunt niet op het wegdek
 
Ik neem aan dat de scooterrijders ook niet met alle geweld op het asfalt drukken. dit betekent natuurlijk ook minder druk op de wielen.
 
Gaan we nu serieus discussieren over of je beter wel of niet je knie aan de grond moet zetten. En dat ook nog in een emmen topic.

Iedereen heeft z'n eigen rijstijl en daar ook z'n eigen dingetjes bij. De één wil de bocht voelen en de ander vind het verlies van wat dan ook.
Laat iedereen lekker zelf uit vinden hoe die het fijnste rijd.
 
Inderdaad, iedereen heeft z'n eigen stijl. Ik ben er gister een beetje mee bezig geweest, en ik vind persoonlijk m'n knie aan de grond niet echt fijn rijden. Terwijl bijv, Sarik niks anders doet.
 
kan zijn dat dat anders is

en ivm die GP¨, kijk maar es goed, die knie glijd over de baan, maar ze leunt niet op het wegdek

Zou jij met 100+ km/h je knie vol op t asfalt drukken dan. Lijkt me logish dat het over de baan glijd...

Daarnaast denk ik dat bijv. Colin Edwards zichzelf niet gered had wanneer hij z'n knie al niet op de grond had. Maar dat denk ik. ([ame="http://www.youtube.com/watch?v=K1UlEQtdUGc"]YouTube - Colin Edwards - What A Save![/ame])

Maargoed, iedereen moet maar lekker doen waar die goed in is en wat voor hem fijn rijd +pippi+
 
prachtige save was dat , en inderdaad zo ahd ie het niet gehaald, ik heb heel hetzelfde gehad in emmen, mar ik lag wel aan de graskant erdoor, en ik steunde op het wegdek. Luister ik vindt gewoon dat echt vna je machiene hangen en vol met de knie op het wegdek tijdsverlies is, teveel energie vergt en ook wat afremt .. die tip kreeg ik van mijn pa die jaren BK club met heeft gereden, en ik heb daar extra opgelet in emmen en moet zeggen, ik kon de race makkelijker uithouden ... maar goed ieder zijn eigen stijl .
 
Back
Top