rolletje vario

cece42

Well-Known Member
hallo,


ik was over het laatst aan mijn rocket bezit met een vriend en we wouden de vario losmaken in die zei dat je tussen je karter en uw vario een dikke sleutel moest steken om de vario te blokkeren maar terwijl we dat probeerden is er soort rolletje uitgevallen en het was geen gewichtje. En het probleem is dat ik niet weet waar en het moet en ik zie ook nergens iets waar het in zou moeten.
Maar wanneer ik mijn rocket terug starte en ik gas gaf hoorde ik een raar getok.
weet iemand misschien waar dat verdomde ding vandaan komt?

ce
.
 
Advertisement - register to remove this

Dat rolletje kwam waarschijnlijk uit je startmoter...
En koop gewoon een vario blokeer sleutel of desnoods een zuigerstop want dit gebeun slaat natuurlijk nergens op. Met goed gereedschap blijft de boel een stuk langer heel...
 
Zon heel klein dingetje? die kan indd uit de startkoppeling zijn, maar als 1 zon ding ontbreekt zou je geen getik moeten horen.
Je meot bovendien wel bijzonder lomp te werk zijn gegaan, maar zo klinkt je verhaal ook wel;).
Als ik het goed begrijp is het uiteindelijk nogsteeds niet gelukt de vario los te krijgen? Dat moet nu dus iig wel gebeuren, maar beter laat je er nu ff iemand naar kijken die er ene beetje verstand van heeft.
 
als het goed is zit er achter je vario een startkoppeling.
Dat is een ronde schijf met tanden en daar zitten ook veertjes en die rolletjes in.

Daar moet je naar kijken.
Dat rolletje moet rechtopstaand tussen een veer geklemd worden

De startmotor zit achter je blokophanging.
Is een ronde behuizing waar twee draden naartoe gaan.
Zit mischien nog een beetje achter je spatbord verstopt.
 
De startmotor zit achter je blokophanging.
Is een ronde behuizing waar twee draden naartoe gaan.
Zit mischien nog een beetje achter je spatbord verstopt.

Bij verticaal zit de startmotor onderaan, bij de standaard pekkel ophanging.

Maar idd, er zal een klein deeltje uit je startsysteem ontsnapt zijn wss.

Haal alles er eens af wat je kan, en onthoud goed in welke volgorde het zat. Met een beetje vertand kan je dat rolletje er weer in krijgen als je kijkt naar de andere 2. (zijn 3 zulke rolletje-veer-plastiek dingetjes in dat aandrijftandwiel)

Anders haal je er even iemand bij die weet hoe het moet, die fixt dat in 10 seconden.
 
Back
Top