rolletje hoeveel gram?

Nigel410

Well-Known Member
hey ik heb dus me 70 cc erop maar er moeten lichtere rolletjes op las ik..
ik vervang ze blijke men ouwe ook aardig op te zijn.. de tekst malossi ... gr is er ook af dus weet niet hoeveel erin zat. het zijn zwarte malossi rolletjes (zegt dat wat?)
kan iemand me vertellen welke het waren en welke je me nu aanraad want men scooter reed met deze rolletjes op 70cc bar slecht op 50 cc deed die het nog aardig maar wel 2 dooie punten

setup:
70cc Airsal
Gianelli NRX
12 mm carb std peugeot
std koppeling

GR N
 
Advertisement - register to remove this

Alle rollen van Malossi zijn zwart en hoeveel gram het is wat er altijd op staat slijt er na een keer gas geven al vanaf. Wat je wel kunt doen is alle 6 de rollen op een nauwkeurige weegschaal gooien en dan het gewicht door 6 delen. Dit kan natuurlijk alleen als de rollen niet te ver versleten zijn.
 
Race-Konijn said:
Alle rollen van Malossi zijn zwart en hoeveel gram het is wat er altijd op staat slijt er na een keer gas geven al vanaf. Wat je wel kunt doen is alle 6 de rollen op een nauwkeurige weegschaal gooien en dan het gewicht door 6 delen. Dit kan natuurlijk alleen als de rollen niet te ver versleten zijn.


hoeft niet , als je ze er goed inlegt blijven ze vrij lang goed leesbaar
 
Bij de meeste rollen steekt aan 1 van de zijkanten t plastic verder uit dan de metalen bus die erin zit. Die zijde moet tegen de draairichting in van de vario.
Dat is inderdaad voor de bovenste rol links als de vario voor je ligt.
 
Als je wilt weten hoeveel gram het zijn ga je gewoon eens naar de juwelier toe en vraag je lief of ze ff een rolletje op de wwegschaal willen leggen. Daarna pak je een Malossi schemaatje van roletjes-gewichten erbij, en ga je eens kijken waar ie dichtbij zit.

Ik had zoiets ook met mn SF, ik wist echt niet heoveel gram er std. in zon ding zat, ben ik naar de juwelier geweest, was mn rolletje 8.6 gram. Zo waren best wel heel erg veel versleten, dus heb ik 9 gram gekocht. Gewoon weer helemaal top of the morning!

(En die stomme prutser van de brommerwinkell zei dat ie 6 gram was, vertrouw nooit een ouwe kerel met een brieven-unster)
 
Back
Top