Rekenwonders gevraagd :)

Cloak

LC Spy power
Ik wil voor me evo70 een andere binnenkop laten maken.

Mijn idee is met elf te gaan rijden. Heb dus een hogere compressie nodig. Ook wil ik me powerband vergroten, dus me squishrand vergroten.

Ik weet niet precies welke compressie nodig is voor elf124 maar staat me zoiets bij van 1:17 (schiet me er niet op af als dit niet klopt).

mijn idee is:
squishrand van 55/60% zuigeroppervlak(of groter?)
squish van 0.55 of 0.5 (de grens van zelfontbrandig is 0.4)

Zijn er mensen hier instaat dit te kunnen uitrekenen of dit allemaal klopt(dus normaal zal gaan lopen)?

Ook zit je natuurlijk met een temp. probleem, dus zijn er mensen met tips? Want ik kan me voorstellen dat als je een brede squishrand neemt dat dit voor koeling van je mengsel zorgt.


mvg,
bas
 
Advertisement - register to remove this

Gebruik de search voor de formule om compressie te berekenen. Voer in in excel en ga aan de slag met trugrekenen. Succes.
 
Die compressie verhoudingen die jij hier hebt zijn de verhoudingen voor octaan 95 of 98, dus als jij met octaan 124 gaat rijden kan je je squish veel krapper zetten + je compressie verhouding zou nu ergens rond de 14:1 komen te liggen voordat het gevaarlijk word ivm detonatie(kan nog minder zijn geloof ik).
Dus ga narekenen op welke grens je kan gaan zitten voor dat het gevaarlijk word, iig kan je squish stukken krapper dan bij 95 of 98 wat het beste is, is dus ff rekenen suc6....
 
Originally posted by Speed Punk
Die compressie verhoudingen die jij hier hebt zijn de verhoudingen voor octaan 95 of 98, dus als jij met octaan 124 gaat rijden kan je je squish veel krapper zetten + je compressie verhouding zou nu ergens rond de 14:1 komen te liggen voordat het gevaarlijk word ivm detonatie(kan nog minder zijn geloof ik).
Dus ga narekenen op welke grens je kan gaan zitten voor dat het gevaarlijk word, iig kan je squish stukken krapper dan bij 95 of 98 wat het beste is, is dus ff rekenen suc6....

ik zou hem nooit krapper zetten, enkel alleen het volume verkleinen van de verbrandingskamer


ps. blijf je met orginele evo zuiger rijden?
 
jah je zult zeker met een platte zuiger moeten rijden omdat rand van je kop groter moet worden voor een grotere compressie, dus een kleinere volume van de verbrandingskamer.
 
En waarom moet er een andere zuiger in?
Je neemt ene blinde kop , die je vervolgens de zelfde radius geeft als de zuiger alleen met een ander volume.
 
ik snap hem ook niet echt, je laat toch een kop maken naar de vorm van je zuiger etc. alleen wat anders is als een std evo kop is idd kleiner volume voor de benodigde compressie
 
als je nou 'gewoon' je bougie in je kop draait en dan iets vloeibaars in je kop gooit, weet je daar de inhoud van.
de inhoud van je cilinder kan je zo berekenen, dat is zoiets van:

pi x slag vanaf uitlaatpoort dicht x (1/2 x boring)^2 + je inhoud van je kop + je squishband x (1/2 x boring)^2 - inhoud bolling van je kop (kan je ook wel meten net zoals je binnenkop ofzo)

ik zou het ff in een boek nakijken :p
 
Of gebruik de search ff, waar oa ik en joel het al een keer uitgelegd hebben.

Maargoed, dan weet je nog steeds niet wat je moet maken. Dus dan haal je een tuner erbij of bestel je bijv. iets bij vhm.
 
Ik heb idd contact gezocht met VHM en zij willen dit voor mij berekenen en draaien. dus ik laat het denk ik maar over aan de specialisten over, aangezien je een hoop kan verneuken door een simpele reken fout.
 
Zou nooit voor de messing kop van een manston gaan. Door het harde materiaal zullen alle deto's op de zuiger komen. Bter pak je gewoon een alu kopje.
 
Maar het kopje zorgt ook voor een betere warmteafdracht...

En Btw, moet je gewoon zorgen dat je scoot niet TEVEEL pingeld, dat geld zowiezo ongeacht het type kop.
 
Back
Top