Mening gevraagd

yusunie

Superbrute megavette ehh
cilinder: Italki Evg SvR en Jm bewerkt, dit houdt in dat de poort nu op 19,5 mm van het deck ligt, de uitlaat poort 0,7 van de broing is en uitlaatpoort meteen gepolijst(poortmap had sjoerd ergens staan op inet, maar kan hem nu niet meer vinden omdat zijn site weg is), ook zijn meteen de spijlen versmald( ik weet het bolle vorm kan ook weer beter zijn als je gelooft in de aerodynamicawetten boven de weerstandswetten in di verband)(squish staat op 0,60)
carb: 24 mm vlak(in recht spruistuk)
membraan: vl14
overbrenging mhr2000
deltaclutch
carters bewerkt op italkit evg

nou zit ik te twijfelen tussen de yasuni c20 en de c16
ik heb al flink zitten rekenen en kwam uit dat ik met deze cilinder nu toch wel 13, 5 k zou moeten kunnen halen( theoretisch)
zou het nu al zin hebben om aan een c20 te gaan denken ten opzichte van de c16?

(* ik ben op deze gedachte gekomen aangezien ik ook nog wel eens een vlinderje ga tunen en eronder doen)

mening c16 - c20
( het is trouwens voor project scooter dus nOOb comments als met een c20 zit er eerder politie achter je aan heb ik geen drOl aan)

en over ontsteking: ik zat te denken om eerst een vervroegingsspietje te kopen voor mijn std ontstekng en daarmee te experimenteren( binnenrotor is vrij kostbaar en geld groeit me nog steeds niet op de rug). Zijn er hier mensen met ervaring van een vervroegingssietje in combinatie met een vergelijkbare setup( dus c20 enz.) en hoeveel graden vervroegen heeft bij jullie een redelijk resultaat opgeleverd?( of anders hoeveel mm vooronsteking) of heeft het echt geen drOl zin om je standaard onsteking aan te gaan zitten passen, aangezien die toch niet zo nauwkeurig is.

hoop vragen in een keer maar hopelijk ook fatsoenlijke antwoorden
Jm
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Je zegt het zelf al, je wil in de toekomst maybe nog vetter gaan, dus waarom niet meteen de c20.
Ik heb een tijdje met standaard onsteking gereden op pia, maar dat is denkik niet echt vergelijkbaar.
Je kan je vliegwiel afdraaien om hem lichter te maken...
 
Een kennis van mij rijd met de zelfde cilinder, ook een TM 24 Mikuni en die maakt gebruik van een C20 en draait 13.7 k constant, dit loopt heel erg netjes, en waarschijnlijk zit het ook wel boven de 15 pk.
 
Ik zeg met 100% zekerheid c20 gewoon omdat ik nu langzaamaan ervaar wat het verschil is tussen c16 en c20. Ik rij zelf met een mhr speed cylinder die zo goed als standaard is kwa timing (heb wel uitlaatpoort vergroot). En ik weet gewoon dat c20 nog net ff iets mooier loopt, dit is natuurlijk allemaal wel persoonlijk maar het word vaak genoeg bevestigd.

Tja en dan over ontsteking: ik heb zelf hele lang tijd weer zonder gereden omdat me hpi kapot was maar het verschil is echt enorm gewoon kwa pick-up enz enz, loopt met binnenrotor gewoon veel bruter (gevoels matig dan). En als je met standaard ontsteking vet wilt gaan ga dan gewoon eens kijken hoe je ontstekings tijdstip zou moeten zijn bij je bedrijfs rpm en zorg dan dat hij daar ontsteekt (maak gebruik van stroboscoop enz enz).
 
Ik zou zeer zeker een c20 nemen. Deze presteerd gewoon beter op de hogere toerenrange.

Dit zal de cilinder ook wel gaan draaien (als ik zo de timingen eens bekijk).
 
Mensen allemaal alvast bedankt voor de mening, ga dan heel binnekort ff die c20 halen omw eer wat lol te kunnen beleven :)

En hoe ik het met mijn ontsteking ga doen ben ik nog niet helemaal uit, misschien ff stroboscopie regelen :p

alvast bdeankt voor reacties en mayb dat ik heb klaar heb voor oisterwijk.
 
en ik blijf nadenken :p

Hoveel mm vervroeging van de onsteking vinden jullie verantwoord: hiermee bedoel ik tot hoeveel mm vervroeging zal die ook op 14 k nog mooi rond draaien.

ligt deze vervroeging tegen de 5 mm of nog verder/minder ver.

als i deze gegevens namelijkw eet kan ik mijn grondplaat zodanig aanpassen dat ik hem tussen deze maten kan varieren

in principe dus een heel klein beetje het id van een binnenrotor,
maar mijn vraag dus: tot hoeveel mm vervroeging op de grondplaat vinden jullie verantwoord als ik 14 k wil gaan draaien ??
 
je hebt helmaal gelijk mol, hier is al te veel over gepraat, allen vroeg iig alleen even de huidige mening van mensen over het vervroegen van ontsteking.

ik koop morgen even een vevroegingsspietje en kijk wat ik hiermee kan bereiken.

tot zover project fox :p
 
Back
Top