cilinder: Italki Evg SvR en Jm bewerkt, dit houdt in dat de poort nu op 19,5 mm van het deck ligt, de uitlaat poort 0,7 van de broing is en uitlaatpoort meteen gepolijst(poortmap had sjoerd ergens staan op inet, maar kan hem nu niet meer vinden omdat zijn site weg is), ook zijn meteen de spijlen versmald( ik weet het bolle vorm kan ook weer beter zijn als je gelooft in de aerodynamicawetten boven de weerstandswetten in di verband)(squish staat op 0,60)
carb: 24 mm vlak(in recht spruistuk)
membraan: vl14
overbrenging mhr2000
deltaclutch
carters bewerkt op italkit evg
nou zit ik te twijfelen tussen de yasuni c20 en de c16
ik heb al flink zitten rekenen en kwam uit dat ik met deze cilinder nu toch wel 13, 5 k zou moeten kunnen halen( theoretisch)
zou het nu al zin hebben om aan een c20 te gaan denken ten opzichte van de c16?
(* ik ben op deze gedachte gekomen aangezien ik ook nog wel eens een vlinderje ga tunen en eronder doen)
mening c16 - c20
( het is trouwens voor project scooter dus nOOb comments als met een c20 zit er eerder politie achter je aan heb ik geen drOl aan)
en over ontsteking: ik zat te denken om eerst een vervroegingsspietje te kopen voor mijn std ontstekng en daarmee te experimenteren( binnenrotor is vrij kostbaar en geld groeit me nog steeds niet op de rug). Zijn er hier mensen met ervaring van een vervroegingssietje in combinatie met een vergelijkbare setup( dus c20 enz.) en hoeveel graden vervroegen heeft bij jullie een redelijk resultaat opgeleverd?( of anders hoeveel mm vooronsteking) of heeft het echt geen drOl zin om je standaard onsteking aan te gaan zitten passen, aangezien die toch niet zo nauwkeurig is.
hoop vragen in een keer maar hopelijk ook fatsoenlijke antwoorden
Jm
carb: 24 mm vlak(in recht spruistuk)
membraan: vl14
overbrenging mhr2000
deltaclutch
carters bewerkt op italkit evg
nou zit ik te twijfelen tussen de yasuni c20 en de c16
ik heb al flink zitten rekenen en kwam uit dat ik met deze cilinder nu toch wel 13, 5 k zou moeten kunnen halen( theoretisch)
zou het nu al zin hebben om aan een c20 te gaan denken ten opzichte van de c16?
(* ik ben op deze gedachte gekomen aangezien ik ook nog wel eens een vlinderje ga tunen en eronder doen)
mening c16 - c20
( het is trouwens voor project scooter dus nOOb comments als met een c20 zit er eerder politie achter je aan heb ik geen drOl aan)
en over ontsteking: ik zat te denken om eerst een vervroegingsspietje te kopen voor mijn std ontstekng en daarmee te experimenteren( binnenrotor is vrij kostbaar en geld groeit me nog steeds niet op de rug). Zijn er hier mensen met ervaring van een vervroegingssietje in combinatie met een vergelijkbare setup( dus c20 enz.) en hoeveel graden vervroegen heeft bij jullie een redelijk resultaat opgeleverd?( of anders hoeveel mm vooronsteking) of heeft het echt geen drOl zin om je standaard onsteking aan te gaan zitten passen, aangezien die toch niet zo nauwkeurig is.
hoop vragen in een keer maar hopelijk ook fatsoenlijke antwoorden
Jm
Last edited: