Aerox-Evo70
No Title
Hey jonges, de meeste van jullie kennen me al wel, dus ik ga met niet voorstellen ofzo.
Ik gebruik me scooter al een tijdje niet echt meer als vervoer, dus ben nu maar eens bezig met het klaar maken voor meetings e.d.
Nu dus ff een verhaaltje met wat pics om jullie te vervelen:
Toen ik m kocht was ie naar mijn mening al redelijk mooi qua uiterlijk, dat werd steeds minder na een valpartijtje en een afgebroken remklauw(schijnt een must te zijn bij minarelli in bodegraven)) waardoor me blok, velg, remleiding, remschijf, naaf, remklauw verrot waren. Dit heb ik gelukkig allemaal 2e hands kunnen kopen.
De setup was toen ik m kocht nog vrij simpel, gewoon 50 giet, polini variotje, gianelli reverse(ninja twinner), 19mm carb.
Dat vond ik al snel te langzaam gaan, omdat me oude sr www(luchtgekoeld) nog harder ging....
Heb tussendoor qua uiterlijk niet veel gedaan, alleen dan een tellerunit met toerenteller, die achteraf toch nutteloos bleek omdat de teller maar tot 12000 gaat en ie aangeeft dat ie F toeren draait :S. Wel handig bij het afstellen...
Nu was ik dus blij dat ik beide tellers eruit reed
Ook een gepolijste carterkap en vliegwieldeksel die nog steeds niet helemaal af zijn. Scootie moest gemaakt worden(ik moest toch wachten op m'n onderdelen). Dus had tijd zat.
Dus heb toen een 2e hands bijna volledig evo blok gekocht, hier zat op: 70 evo, evo pen12 asje, evo vario, hebo koppeling, en polini primaire+secundaire vertanding)
Hierbij heb ik toen nog een bidatot c16 gekocht en daarmee reed ie natuurlijk al een stuk beter dan met een reverse, heb tussendoor ook nog een ninja twinner(kreeg ik bij de scooter :S) en een nrx geprobeerd. Die reden beiden voor geen meter
Verder heb ik geen olietank en meng dus zelf.
Ben ook bezig geweest met een buddyfilter, die is nog niet helemaal af, dus zit er maar ff tijdelijk geen filter op. Ik weet het, ben een prutser
Het zou geen scooter zijn als er niks kapot ging(zeker na zoveel km's, ongeveer 20000 nu), klinkt waarschijnlijk ook bekend Cilindertje heeft behoorlijk wat opneukers gehad
dus de setup veranderde ietwat...,namelijk:
nieuw zuigertje, nieuwe evo krukas(in de ouwe zat een scheurtje), 21mm DO, hebo koppeling, bidalot c20, top performances vertanding...
Na veel klooien met de afstelling(ik ben en blijf een prutser) reed ie eindelijk wel lekker... zo'n 120 digi.
Na een tijdje nog laten tunen door GS-tuning en gelijk een rotor en 28 mikuni bij gehaald.
Tegen deze tijd zag(lees: ziet) ie er echter afschuwelijk uit... :S
Paar grafiekjes en meetings:
Eerste run ooit was in lelystad, viel beetje tegen door gare afstelling enzo, dus week erna gelijk langs koopmans gegaan ļ
Daar kreeg ik een warmlopertje (al de zoveelste) dus kon niet verder met testen.
Tijdje later wel¡K kwam er ook achter dat er nog een begrenzer in me c20 zat :S
Toen las ik op het forum dat er een meeting in duitsland was, goed geregeld enzo¡K dus ik samen met kiwi-rox en mijn scootie erheen.
Ook ff gebankt daar (zonder koeling 8P)
Ook gelijk de cilinder van kiwi-rox op mijn blokje getest, evo70 FKT stage 5, aangezien hij met zijn blok maar 13.5 pk had¡K (met ongeveer dezelfde spullen)
resultaat:
Daarna nog ff naar meeting Ter-aar geweest, zo gaar als toen reed ie nog nooit
Even later die dag vond me uitlaat het ook genoeg geweest¡K
Ben nu nog steeds bezig met het vernieuwen van de setup...
De setup is nu:
Evo 70 GS-tuned
Carters GS-tuned
Evo krukas pen12
Evo vario
Delta clutch + huis
TP vertanding (RF 9.9)
Bidalot c20
Malossi rotor + eprom
28mm mikuni flat
TP 25mm spruitstuk
Dit is goed voor 18.3pk
Hij ziet er nu ongeveer zo uit:
Plannen uiterlijk:
De bedoeling is dat ie helemaal wordt gespoten, ongeveer zoals het volgende plaatje, in ieder geval bordeaux rood met wit. En als het niet teveel vloekt wil ik er ook nog ergens geel in hebben. Maar dit komt wel als het motorische gedeelte af is
Met dank aan Neogenix voor het soepen en JohanS voor zijn scoot
Plannen motorisch:
Nieuwe evo70 (de ouwe is 20000km oud en echt te gaar voor woorden)
Malossi overrange setje
Yasuni c20
Vertanding ?
Aanpassen inlaat (spruitstuk enzo)
Hopelijk is het blokje dan goed voor 20pk +
Deadline is komende zomer, wou zeggen Spa Franc. Maar dat gaat niet door
Ik heb nog wat tussenstappen overgeslagen, maar het moet natuurlijk niet TE saai worden
Ik gebruik me scooter al een tijdje niet echt meer als vervoer, dus ben nu maar eens bezig met het klaar maken voor meetings e.d.
Nu dus ff een verhaaltje met wat pics om jullie te vervelen:
Toen ik m kocht was ie naar mijn mening al redelijk mooi qua uiterlijk, dat werd steeds minder na een valpartijtje en een afgebroken remklauw(schijnt een must te zijn bij minarelli in bodegraven)) waardoor me blok, velg, remleiding, remschijf, naaf, remklauw verrot waren. Dit heb ik gelukkig allemaal 2e hands kunnen kopen.
De setup was toen ik m kocht nog vrij simpel, gewoon 50 giet, polini variotje, gianelli reverse(ninja twinner), 19mm carb.
Dat vond ik al snel te langzaam gaan, omdat me oude sr www(luchtgekoeld) nog harder ging....
Heb tussendoor qua uiterlijk niet veel gedaan, alleen dan een tellerunit met toerenteller, die achteraf toch nutteloos bleek omdat de teller maar tot 12000 gaat en ie aangeeft dat ie F toeren draait :S. Wel handig bij het afstellen...
Nu was ik dus blij dat ik beide tellers eruit reed
Ook een gepolijste carterkap en vliegwieldeksel die nog steeds niet helemaal af zijn. Scootie moest gemaakt worden(ik moest toch wachten op m'n onderdelen). Dus had tijd zat.
Dus heb toen een 2e hands bijna volledig evo blok gekocht, hier zat op: 70 evo, evo pen12 asje, evo vario, hebo koppeling, en polini primaire+secundaire vertanding)
Hierbij heb ik toen nog een bidatot c16 gekocht en daarmee reed ie natuurlijk al een stuk beter dan met een reverse, heb tussendoor ook nog een ninja twinner(kreeg ik bij de scooter :S) en een nrx geprobeerd. Die reden beiden voor geen meter
Verder heb ik geen olietank en meng dus zelf.
Ben ook bezig geweest met een buddyfilter, die is nog niet helemaal af, dus zit er maar ff tijdelijk geen filter op. Ik weet het, ben een prutser
Het zou geen scooter zijn als er niks kapot ging(zeker na zoveel km's, ongeveer 20000 nu), klinkt waarschijnlijk ook bekend Cilindertje heeft behoorlijk wat opneukers gehad
dus de setup veranderde ietwat...,namelijk:
nieuw zuigertje, nieuwe evo krukas(in de ouwe zat een scheurtje), 21mm DO, hebo koppeling, bidalot c20, top performances vertanding...
Na veel klooien met de afstelling(ik ben en blijf een prutser) reed ie eindelijk wel lekker... zo'n 120 digi.
Na een tijdje nog laten tunen door GS-tuning en gelijk een rotor en 28 mikuni bij gehaald.
Tegen deze tijd zag(lees: ziet) ie er echter afschuwelijk uit... :S
Paar grafiekjes en meetings:
Eerste run ooit was in lelystad, viel beetje tegen door gare afstelling enzo, dus week erna gelijk langs koopmans gegaan ļ
Daar kreeg ik een warmlopertje (al de zoveelste) dus kon niet verder met testen.
Tijdje later wel¡K kwam er ook achter dat er nog een begrenzer in me c20 zat :S
Toen las ik op het forum dat er een meeting in duitsland was, goed geregeld enzo¡K dus ik samen met kiwi-rox en mijn scootie erheen.
Ook ff gebankt daar (zonder koeling 8P)
Ook gelijk de cilinder van kiwi-rox op mijn blokje getest, evo70 FKT stage 5, aangezien hij met zijn blok maar 13.5 pk had¡K (met ongeveer dezelfde spullen)
resultaat:
Daarna nog ff naar meeting Ter-aar geweest, zo gaar als toen reed ie nog nooit
Even later die dag vond me uitlaat het ook genoeg geweest¡K
Ben nu nog steeds bezig met het vernieuwen van de setup...
De setup is nu:
Evo 70 GS-tuned
Carters GS-tuned
Evo krukas pen12
Evo vario
Delta clutch + huis
TP vertanding (RF 9.9)
Bidalot c20
Malossi rotor + eprom
28mm mikuni flat
TP 25mm spruitstuk
Dit is goed voor 18.3pk
Hij ziet er nu ongeveer zo uit:
Plannen uiterlijk:
De bedoeling is dat ie helemaal wordt gespoten, ongeveer zoals het volgende plaatje, in ieder geval bordeaux rood met wit. En als het niet teveel vloekt wil ik er ook nog ergens geel in hebben. Maar dit komt wel als het motorische gedeelte af is
Met dank aan Neogenix voor het soepen en JohanS voor zijn scoot
Plannen motorisch:
Nieuwe evo70 (de ouwe is 20000km oud en echt te gaar voor woorden)
Malossi overrange setje
Yasuni c20
Vertanding ?
Aanpassen inlaat (spruitstuk enzo)
Hopelijk is het blokje dan goed voor 20pk +
Deadline is komende zomer, wou zeggen Spa Franc. Maar dat gaat niet door
Ik heb nog wat tussenstappen overgeslagen, maar het moet natuurlijk niet TE saai worden
Last edited: