[project] aerox-evo70

Aerox-Evo70

No Title
Hey jonges, de meeste van jullie kennen me al wel, dus ik ga met niet voorstellen ofzo.
Ik gebruik me scooter al een tijdje niet echt meer als vervoer, dus ben nu maar eens bezig met het klaar maken voor meetings e.d.

Nu dus ff een verhaaltje met wat pics om jullie te vervelen:

Toen ik m kocht was ie naar mijn mening al redelijk mooi qua uiterlijk, dat werd steeds minder na een valpartijtje en een afgebroken remklauw(schijnt een must te zijn bij minarelli in bodegraven)) waardoor me blok, velg, remleiding, remschijf, naaf, remklauw verrot waren. Dit heb ik gelukkig allemaal 2e hands kunnen kopen.

aerox5.JPG


De setup was toen ik m kocht nog vrij simpel, gewoon 50 giet, polini variotje, gianelli reverse(ninja twinner), 19mm carb.
Dat vond ik al snel te langzaam gaan, omdat me oude sr www(luchtgekoeld) nog harder ging....

aprilia.JPG


Heb tussendoor qua uiterlijk niet veel gedaan, alleen dan een tellerunit met toerenteller, die achteraf toch nutteloos bleek omdat de teller maar tot 12000 gaat en ie aangeeft dat ie F toeren draait :S. Wel handig bij het afstellen...
Nu was ik dus blij dat ik beide tellers eruit reed :D

teller.jpg


Ook een gepolijste carterkap en vliegwieldeksel die nog steeds niet helemaal af zijn. Scootie moest gemaakt worden(ik moest toch wachten op m'n onderdelen). Dus had tijd zat.

zoncarb.jpg


Dus heb toen een 2e hands bijna volledig evo blok gekocht, hier zat op: 70 evo, evo pen12 asje, evo vario, hebo koppeling, en polini primaire+secundaire vertanding)
Hierbij heb ik toen nog een bidatot c16 gekocht en daarmee reed ie natuurlijk al een stuk beter dan met een reverse, heb tussendoor ook nog een ninja twinner(kreeg ik bij de scooter :S) en een nrx geprobeerd. Die reden beiden voor geen meter :p
Verder heb ik geen olietank en meng dus zelf.
Ben ook bezig geweest met een buddyfilter, die is nog niet helemaal af, dus zit er maar ff tijdelijk geen filter op. Ik weet het, ben een prutser

Het zou geen scooter zijn als er niks kapot ging(zeker na zoveel km's, ongeveer 20000 nu), klinkt waarschijnlijk ook bekend :) Cilindertje heeft behoorlijk wat opneukers gehad

cilinder2.JPG


cilinder3.JPG


zuiger3.JPG


v-snaar.jpg


dus de setup veranderde ietwat...,namelijk:
nieuw zuigertje, nieuwe evo krukas(in de ouwe zat een scheurtje), 21mm DO, hebo koppeling, bidalot c20, top performances vertanding...
Na veel klooien met de afstelling(ik ben en blijf een prutser) reed ie eindelijk wel lekker... zo'n 120 digi.
Na een tijdje nog laten tunen door GS-tuning en gelijk een rotor en 28 mikuni bij gehaald.

carter1.JPG


cilinderspoel.JPG


Tegen deze tijd zag(lees: ziet) ie er echter afschuwelijk uit... :S

achterkant.jpg


voorkant.jpg


lelystad.jpg


Paar grafiekjes en meetings:

Eerste run ooit was in lelystad, viel beetje tegen door gare afstelling enzo, dus week erna gelijk langs koopmans gegaan ļ

grafiekjuni.JPG


Daar kreeg ik een warmlopertje (al de zoveelste) dus kon niet verder met testen.
Tijdje later wel¡K kwam er ook achter dat er nog een begrenzer in me c20 zat :S

grafiekverschil.jpg


grafiekjuli.jpg


Toen las ik op het forum dat er een meeting in duitsland was, goed geregeld enzo¡K dus ik samen met kiwi-rox en mijn scootie erheen.

SAduitsland.jpg


Ook ff gebankt daar (zonder koeling 8P)

testduitslandmark.jpg


Ook gelijk de cilinder van kiwi-rox op mijn blokje getest, evo70 FKT stage 5, aangezien hij met zijn blok maar 13.5 pk had¡K:D (met ongeveer dezelfde spullen)
resultaat:

testduitslandkiwi.jpg


testduitsland.jpg


Daarna nog ff naar meeting Ter-aar geweest, zo gaar als toen reed ie nog nooit :p
Even later die dag vond me uitlaat het ook genoeg geweest¡K

uitlaatkapoet.jpg


Ben nu nog steeds bezig met het vernieuwen van de setup...

De setup is nu:

Evo 70 GS-tuned
Carters GS-tuned
Evo krukas pen12
Evo vario
Delta clutch + huis
TP vertanding (RF 9.9)
Bidalot c20
Malossi rotor + eprom
28mm mikuni flat
TP 25mm spruitstuk

Dit is goed voor 18.3pk

Hij ziet er nu ongeveer zo uit:

indus1.JPG


indus2.JPG


indus3.JPG


Plannen uiterlijk:

De bedoeling is dat ie helemaal wordt gespoten, ongeveer zoals het volgende plaatje, in ieder geval bordeaux rood met wit. En als het niet teveel vloekt wil ik er ook nog ergens geel in hebben. Maar dit komt wel als het motorische gedeelte af is :p

soep1.jpg

Met dank aan Neogenix voor het soepen :) en JohanS voor zijn scoot :p

Plannen motorisch:

Nieuwe evo70 (de ouwe is 20000km oud en echt te gaar voor woorden)
Malossi overrange setje
Yasuni c20
Vertanding ?
Aanpassen inlaat (spruitstuk enzo)

Hopelijk is het blokje dan goed voor 20pk +
Deadline is komende zomer, wou zeggen Spa Franc. Maar dat gaat niet door :(


Ik heb nog wat tussenstappen overgeslagen, maar het moet natuurlijk niet TE saai worden :D
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

omg, Mark hoe heb je die pijp zo kunnen mishandelen.
Ben benieuwd wat het gaat worden, ben wel blij dat al die reclame er af is :p
 
Zo eindelijk je project @ forum :D Blijf het echt een superding vinden. In bordaux rood zal hij ook zeker mooi zijn, maar volgens mij loop je inmiddels al een jaar met het plan 'm zo te spuiten :D

Hopelijk is ie straks wat betrouwbaarder, want echt alles ging jammer genoeg stuk. Misschien had je gewoon weer een SR moeten nemen :p

Ik stem 5 sterren :) Gezien het absoluut een bruut apparaat is.
 
Originally posted by amico-70 cc
heey mark,

Load die mooie foto's eens up :) :)

Kan hij ook niks aan doen, hij is blijkbaar ook al van lycos gegooid:

Sorry... de website waar u naar zoekt is niet langer beschikbaar op Tripod
(of heeft u het adres verkeerd ingetypt).

U wordt automatisch binnen 5 seconden doorgestuurd naar de Lycos Tripod Homepage.

Klote Lycos :( Zelf er ook al af gegooid.
 
Back
Top