Nieuw project, de Aerox !

Stievie

Well-Known Member
Hey iedereen,

Mijn naam is Steven, 28 jaar uit het Antwerpse.

Ik had een booster spirit volledig getuned en afgesteld door Scootermania in Beveren.
Hij was 3 dagen volledig af toen er werd ingebroken in mijn garage. Ze namen enkel de scooter mee met slot en al, gewoon ingeladen dus. Stak toch wel een paar duizend euro in dat speeltje, maar ja shit happens zoals ze zeggen. :(

Het leven gaat voort en heb nu sinds enige tijd een Rox aangeschaft. Ben er zeer blij mee en vind het maar is tijd om er een projectje van te maken.
Ik ben eigenlijk te laat op het idee gekomen om het op dit forum te zetten, want van de huidige veranderingen heb ik geen foto's.

Huidige setup:

Motorisch:
Cilinder - Malossi CAST-I 70cc
Krukas - Polini evo
Onsteking - Hpi + killswitch
Uitlaat - Yasuni C30
Carburator - 28mm keihin D-slide
Vertanding Primair - malossi
Vario - malossi overrange set
V-Snaar - Malossi MHR Kevlar Belt
koppeling - malossi delta clutch incl. overrange poulie's
Carter - uitgefreesd om poulies te doen passen
Luchtfilter - stage 6 1liter kelk
Snelgas
Oliepomp en oliereservoir gedemonteerd, zelf mengen dus :p



Optisch:
Naked stuur
YSS achterveer
BMW m3 blue
TNT teller
....

picture.php

picture.php

picture.php


Op het ogenblik van de foto's was de uitlaat gedemonteerd, maar zo krijg je dus toch een idee hoe hij er ongeveer uitziet. ;)
Let niet op de bijgeplaatste metertjes, vorige eigenaar had er een volledige geluidsinstallatie ingezet. Deze heb ik zo snel mogelijk verwijdert, zeker 10kg aan bedrading, speakers etc. 8P

De toekomst plannen:

*Volledig nieuwe kappenset van BCD en nieuwe onderkuip van TNT. Alle binnenkappen worden glanzend wit, buitenkappen worden metalic zwart.
De spaken van de velgen worden metalic zwart en de rand glanzend wit.

*Stage 6 oversized remschijf

*nieuw carterdeksel van STR8 gefreesd, (ivm koeling)

*Opnieuw een batterij plaatsen en lichten aansluiten met schakelaars. Ik heb 2 batterijen gekocht waarvan ik elke keer 1 aan een druppellader kan laten opladen. op deze manier kan ik s'avonds ook rondrijden, dit omdat de HPI niet voorzien is van lichtspoel.

*Laten afstellen door scootermania om alles uit het blok te halen. Ik ben geen krak in optimaal afstellen, hij heeft daar een testbank voor :winner:

Vanaf nu zullen er bij elke verandering foto's volgen, zal ook een filmpje maken van de Rox in actie ;)

Greetz,
Steven
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ga je daar gewoon mee rondblazen? :p ik ben niet echt bezig met sprinters maar wat is een cast I? gewoon een 7 poort neem ik aan?

en verder een achterspatbord is wel handig ;) groeten uit de kempen. :)
 
ga je daar gewoon mee rondblazen? :p ik ben niet echt bezig met sprinters maar wat is een cast I? gewoon een 7 poort neem ik aan?

en verder een achterspatbord is wel handig ;) groeten uit de kempen. :)

ja af en toe voor de fun he, als het niet regent. +ralf+

Spatbord heb ik ondertussen, zal een foto posten asap.
 
Werkt behoorlijk hoor :#

Iedereen haat precies gietijzer? ben er vrij tevreden over.

Moet dringend is een filmpje posten +ralf+

nee... het is niet dat t gehaat word.. alleen een C30 word in de sprints gebruikt bij toerentallen waarbij jou gietijzer cilinder van je blok af ploft :)

Een andere uitlaat zou gewoon vele male geschikter zijn voor jou cilinder..
 
Vind de kappen die er nu op staat wel wat knap, zonde dat je die gaat vervangen met BCD kappen :x
Voor de rest leuke plannen.
 
nee... het is niet dat t gehaat word.. alleen een C30 word in de sprints gebruikt bij toerentallen waarbij jou gietijzer cilinder van je blok af ploft :)

Een andere uitlaat zou gewoon vele male geschikter zijn voor jou cilinder..

hmm, misschien een c20 of c21 aanschaffen , zou dat betere prestaties opleveren ? })
 
Wanneer komen er weer update's?

alles op het gemakje he :p

ik werk heel de week, dus heb niet altijd tijd.

Na wat vragen te stellen aan GL&, heb ik besloten om voor de MHR replica + yasuni c20 te gaan.

Deze modificatie zal vrij snel gebeuren en heeft voorang op de rest. MHR speed 7 is nogal snel versleten en MHR replica is iets slijtvaster.

greetz
 
Back
Top