Programmeerbare Ontsteking

BartR.

Almost Retired!
Ooii,

Ik heb de search gebruikt, maar kon er niks over vinden.

Ik vroeg me af of er mensen ervaring hebben met de Programmeerbare ontstekingen van HPI. Een onsteking die als je het mij vraagt voordeel op kan leveren omdat de ideaale onsteking's curve voor elke scooter weer anders is, en je met een programmeerbare ontsteking dit eigenlijk wel kunt realiseren.

Toch gebruikt niemand deze onsteking. Zijn er dan toch negatieve ervaringen? of is het simpelweg nog nooit getest omdat het behoorlijk wat geld kost?

Greetz bart
 
Advertisement - register to remove this

Mol heeft zoon ding eens gehad , misschien dat hij wat meer info kan geven . Ook zou je misschien met de search iets kunnen vinden .

Het enige wat ik ervan weet is dat ie rond de 600 euro kost .
 
in de scooterklasses van de sobw worden ze wel gebruikt hoor , denk dat niet iedereen zo'n ding heeft omdat ze toch wel een beetje prijzig zijn..

er kan voordeel in zo'n ontsteking zitten , je kunt namelijk zelf je hele curve instellen en zo kun je dus exact bepalen hoe de curve loopt. dit is wel handig maar dan moet je wel weten wat je doet...
 
Ik heb seizoen 2005 met een programmeerbare ontsteking van HPI gereden in de SOBW.

De eerste series wilde nog wel eens kuren vertonen.
Heb er aan het begin van het seizoen behoorlijke problemen mee gehad.
Na wat aanpassing door HPI werkt hij nu helemaal naar behoren.
 
carmo levert er ook eentje voor scooters, is volledig instelbaar. kost alleen geloof ik wel 800 euri das incl software en laptop kabels :)
 
Voordeel van de carmo is dat je een constante vonkspanning hebt ongeacht het toerental. Verder kun je zelf bepalen hoe zwaar je rotor/nokje wordt, omdat je die zelf moet maken.

Voordeel van de HPI is dat je geen accu hebt die je steeds op spanning moet houden om het meeste uit je onsteking te halen.
 
da's ook de oude versie , we hebben hier met een classic 50cc ook een HPI met los nokje en losse opnemer maar dan nieuwer , met de rode grote cdi's zegmaar.

maar ik neem aan dat het hier over de binnenrotors gaat ...
 
Bart@Sp said:
carmo levert er ook eentje voor scooters, is volledig instelbaar. kost alleen geloof ik wel 800 euri das incl software en laptop kabels :)

Zoals japser zegt,

Carmo is zonder rotor geleverd dus die moet je ff zelf fixen. Koste mij goeie 900 euris @ roke
 
Het gaat niet specifiek over HPI maar programmeerbare ontstekingen in het algemeen. Maargoed Polini valt er dus iig buiten.

Carmo is opzich ook wel een optie, wel duur. Ik ga nu eerst de de HPI testen wss en misschien dat er later nog wel wat anders komt, we'll see.

@ ronnie thnx, ik kon hem niet vinden in de zoek functie:X
 
Back
Top