Problemen met de X8rs help please!!!

x8rs-ftw

Well-Known Member
Heey ik heb dus een zwarte honda x8r-s

Nou wil ik hem opvoeren en heb ik de prop van uitlaat eruit gehaald en vario eruit en hij loopt niet sneller dan 50. Toen had ik ergens gelezen dat er een cdi begrenzer op zat en dat je een kabel moest doorknippen. Dat had ik dus gedaan en nog steeds geen resultaten. Hij loopt nog steeds 50 en begint dan te haperen. Ik heb ook een snellere uitlaat geprobeerd een tecnigas maarja nog steeds niets hij blijft hangen bij 50. Hij wil wel sneller dat merk ik wel maar hij gaatniet :? Als iemand mij kan helpen zou dat heel fijn zijn.:?
 
Advertisement - register to remove this

Ja wat die eerste site zegt heb ik dus al geprobeerd en geen succes ik wil dat met het wegkrabben van c11 wel proberen maar dat blijkt dus niet altijd even goed te gaan. Ik denk dat ik gewoon een nieuwe cdi moet halen. Andere vraag zijn er nog andere mogelijkheden om nog een paar extra kilmoeters erbij te kunnen krijgen. Ik had ook iets gehoord over korte vertanding.
 
Als je een nieuwe haalt, haal dan een ontgrensde. Met een kortere vertanding ga je harder trekken en minder topsnelheid halen. Een langere vertanding heeft pas zin vanaf een 70CC denk ik. Ik denk dat je even rond moet zoeken dit forum / google naar X8R BEGRENZERS ;) En ik gok toch dat het in je CDI zit

Edit:
even terugdenkend aan de SFX die ik had.. achter de vario zit een plaat die weg moet, die begrensd, die hele originele vario is kut btw beter gooi je er een malossi in (of cheapere als die er voor hondaatjes zijn) daar ga je ook harder van (ja in dit geval is het waar, je moet er dan wel gelijk een hele set van kopen dus vario+koppeling+snaar)

cdi is begrensd op 8000? 10000? toeren en moet dus een ontgrensde in kost de wereld niet 2ehandsje eventueel

de vertanding van SFX is kort maar was wel 100 mee te halen met 70cc, alleen bij een X8r schijnt die nog korter te zijn.. maar dan nog moet je wel een flink eind boven de 55 kunnen komen met 50cc hoor!

Honda
Bali (AC)
Variobegrenzing, resonantiebuisje aan uitlaatbocht en een CDI begrenzing.

SFX (AC)
Prop in de uitlaat, CDI begrenzing en een prop in luchtfilter.

X8R (AC)
Variobegrenzing, zeer korte vertanding, prop in uitlaat en een CDI begrenzing.

X8BR (AC)
Variobegrenzing, zeer korte vertanding, prop in uitlaat en een CDI begrenzing.

X8RS (AC)
Variobegrenzing en een prop in de uitlaat.


Vision (AC)
Prop in de uitlaat, en meestal een variobegrenzing.

SKY
Prop in de uitlaat, variobegrenzing en een CDI begrenzing.

de begrensers van honda

edit2: bij jou dus geen korte vertanding, gewoon goeie variomatic set in gooien en ontgrensde NRX (als ik moet gokken is die CDI toch echt wel begrensd ook al staat het niet in dit lijstje, als ze het bij alle hondas doen waarom dan bij die ene ineens niet meer ;))
 
Last edited:
Back
Top