2 takt schakelbrommer regen problemen met starten/rijden

TheSkyes

New Member
Hoi allenaal,

Ik heb een 2 takt schakelbrommer een yamaha tzr 50 2005 model.

Ik heb sinds gister een nieuwe blok er onder en heb alles aangesloten en geprobeert te starten maar wilt niet, als ik hem aanloop start ie wel maar gaat daarna gelijk uit.

Ik denk dat er een benzine probleem is bij mijn carburateur, heb het vlotter bakje open gehaald en is nat zat ook vol met benzine, sproei stukje is schoon en kan er door heen kijken. Maar wilt nog steeds niet starten

Weet iemand wat het probleem kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

hoe lang heeft ie stilgestaan tot de ombouw klaar was?
en omschrijf "nieuw blok": spiksplinternieuw of gebruikt, "draaiend gedemonteerd"? heb je je eigen carburateur overgezet of gebruik je de "nieuwe"?
 
Hoi, sorry voor late reactie. De benzine is vers genoeg.

Dit is wat ik heb gedaan:

1. Carb volledig schoongemaakt en doorgesproten met hogedruk.
2. ⁠spruitstuk + membraam + membraamkleppen gecontroleerd zijn goed.
3. ⁠ontsteking bougie kabel bijgeknipt en bougiedop vervangen werkt allemaal goed en bougie fonkt sterk/goed.


4. ⁠probleem wat nu blijft hangen is waarom krijgt de cillinderkamer geen benzine maar gaat het wel naar je krukas toe want je krukas is gewoon nat met benzine.


Wat zou het probleem zijn? Komt het dat mijn piston pen te lang is?
 
nee. pistonpen te lang? dan past ie niet tussen de borgveertjes en vreet ie zich in je cilinder. (sorry, ik heb het vermoeden dat je een ander onderdeel bedoelt?)
als je krukas al drijf is, blijft je motor verzuipen. dus dat moet er eerst uit.
als oorzaak voor slecht "spoelen" zou ik naar m'n uitlaat kijken (dichtgekoold, knik ofzo)
 
Last edited:
Beste,

Ik heb het opgelost met een nieuwe carb de oude heeft blijkbaar aardig wat dingen mee gemaakt van de vorige eigenaar en dus dingen gedaan waardoor er verzorgd dat het niet goed werkte.

Ik heb hem nu half rijdend hij wilt vaak niet starten en wilt best vaak uitvallen na kort of lang rijden, ik denk zelf dat het komt door valse luch vanwege me uitlaat er niet goed in zit en daar dus een brede spleet zit.

Maar daar heb ik wel een oplossing voor maar dat duurt nog even naar ik zit met een ander probleem.

En dat is dat mijn achterrem remvloeistof lekt en ik weet niet waarom, ik heb hem laatst weer schoongemaakt en dat heeft het even gestopt maar later gebeurde het weer.

Wat zou het kunnen zijn?
 
Hoii allemaal,

Het is eindelijk opgelost hij rijd super goed nu, het is nu kijken naar mijn remmen. Die werken nig niet hoe ze horen te werken.

Mijn achterrem lekt remvloeistof bij mijn zuiger ik denk dat het rubbertje niet goed is.

Mijn voorrem werkt niet goed als ik remhendel in druk dan loopt ie tegen mijn remschijf aan maar remt niet af ik weet niet zo goed of het mijn druk is van mijn remvloeistof of remzuigers
 
Forum edit: 2 takt schakel start niet/ heeft moeite met lopen als het heeft geregend.

Ik ben vandaag mee gaan rijden en starte zonder problemen. School geweest en kom terug en bleekt dat het heeft geregend, gelijk heeft me schakel moeite/problemen met starten en of start ie wel maar happered en gaat gelijk uit ik dacht het was mijn vonk (bougie/bobine) maar dat is het niet hij geeft goeie vonk. Ik zou het probleem niet kunnen vinden nu iemand nog wat ideeën?
 
Back
Top