Probleem Speedfight 2 startmotor

Arjantje

Well-Known Member
Hoi, als ik mijn speedfight 2 elektrisch probeer te starten hoor ik een klik en gaat het olielampje branden, ik heb de accu al doorgemeten geeft gewoon 12,3 volt aan en vervangingsaccu 12,0. Als ik probeer te starten blijft het voltage constant.

Dus nu mijn vraag zit er een zekering bij de startmotor die doorgebrand kan zijn of heeft mijn startmotor het begeven?;(
 
Advertisement - register to remove this

Het probleem is allang opgelost, ik heb de startmotor er onder uit geschroefd en mijn vader heeft hem bij zijn werk uit elkaar gehaalt. De koolborsteltjes waren totaal versleten. Dus er zit nu een gloednieuwe startmotor onder.
 
Allemaal leuke tips maar werkt dit ook voor speedfight 3 want heb iets raars als ik hem start blijft hij starten stop ik en laat hem iets afkoelen en wil terug starten loopt hij vast dan kan ik niet kicken of starten met de electrische
 
Waarschijnlijk is je startrelais stuk , en blijft deze plakken. Blijft hij ook starten als de motor loopt ?
dat is zeer ongezond voor je startmotor , bendix en starterkrans . Vandaar dat je moeite hebt met het weer opnieuw starten.
Zo gauw mogenlijk het relais door meten , en als dat het is vernieuwen. Ik zou voor nu , accu afkoppelen , de dikke draad van het relais losmaken , en isoleren. Accu aansluiten , kun je met kicken weer starten.
Gelijk met Bruce -Force
 
Kan je ook niets aan "zien" moet je testen en meten.
Waar hij slaat dan op enorm , heb je het vario deksel eraf gehaald ?
Ja dan krijg je hem terug gestart maar telkens hij afkoelen slaat hij terug vast
Post automatically merged:

Waarschijnlijk is je startrelais stuk , en blijft deze plakken. Blijft hij ook starten als de motor loopt ?
dat is zeer ongezond voor je startmotor , bendix en starterkrans . Vandaar dat je moeite hebt met het weer opnieuw starten.
Zo gauw mogenlijk het relais door meten , en als dat het is vernieuwen. Ik zou voor nu , accu afkoppelen , de dikke draad van het relais losmaken , en isoleren. Accu aansluiten , kun je met kicken weer starten.
Gelijk met Bruce -Force
Relais niet stuk
 
Last edited:
Back
Top