Probleem Speedfight 2 startmotor

Arjantje

Well-Known Member
Hoi, als ik mijn speedfight 2 elektrisch probeer te starten hoor ik een klik en gaat het olielampje branden, ik heb de accu al doorgemeten geeft gewoon 12,3 volt aan en vervangingsaccu 12,0. Als ik probeer te starten blijft het voltage constant.

Dus nu mijn vraag zit er een zekering bij de startmotor die doorgebrand kan zijn of heeft mijn startmotor het begeven?;(
 
Advertisement - register to remove this

Hoeveel zekeringen zitten er in, want ik heb er nu een uitgetrokken en dan doet niks van mijn elektrisch systeem het, of loopt er nog een aparte naar mijn startmotor? Misschien domme vraag maar dit is niet mijn sterkste kant.
 
1 zekering zit er in, is die er uit werkt niets meer.

je kan wel zien als de zekering kapot is, want er loopt een stukje ijzeren draad doorheen. Als de zekering erin zit, en alles werkt behalve de startmotor is de zekering nog in orde, maar dan is je startmotor kapot.
 
Hoi, als ik mijn speedfight 2 elektrisch probeer te starten hoor ik een klik en gaat het olielampje branden, ik heb de accu al doorgemeten geeft gewoon 12,3 volt aan en vervangingsaccu 12,0. Als ik probeer te starten blijft het voltage constant.

Dus nu mijn vraag zit er een zekering bij de startmotor die doorgebrand kan zijn of heeft mijn startmotor het begeven?;(

Doen je remlichten het wel?
heb je kort ervoor toevallig je helmbak eruitgehaald? daar lopen heel veel kabels dicht op elkaar misschien zijn die platgedrukt ofzo..
 
ik denk dat je zekering het heeft begeven had ik ook eens met mijn speedfight probeer eens een nieuwe zekerring van 10 ongeveer ook hij zit onder het accudeksel je en controleer effe of alle kabels bij de startmoter vast zitten een groene moet zorgen voor de stroom er moeten 2 a 3 kabeltjes aan hangen
 
aan een startmotor zit altijd een min en een plus , de min ofwel massa zit met een kabeloog aan de startmotor , de plus zit met een stekker aan de startmotor ,deze moeten uiteraard beide nog goed zijn.

maar meestal als ie wel klikt zit gewoon startmotor vast of ie ie defect door welke reden dan ook.

dit heeft NIKS met de zekering te maken.
 
de startmotor is inderdaad defect.
heb het zelfde probleem gehad namelijk.
kunt nu 2 dingen doen :

1) een nieuwe monteren
2) een poging wagen hem te repareren.

het laatste heb ik gedaan en is nog gelukt ook.
de koolborstels waren compleet op/weg.
nieuwe weten te krijgen via een onderdelen shop.
wat overigens niet mee valt.
 
Nou, ik heb accu bijgeladen, en soms draait de startmotor wel rond, nu zegt mijn vader dat het ligt aan de massadraad dat die niet goed vastzit of slecht contact maak dus ik ga hem binnenkort uit elkaar trekken-:-, aan de accu ligt het niet want ik heb hem ook ff met een autoaccu getest maar dan deed ie het nog niet, hij grijpt alleen aan en soms draait ie nog heel langzaam verder:?

Zal dit kloppen?
 
ik heb van de week ook enorm zitten klooien met m'n sp2 ood de startmotor had het moeilijk. aan de startmotor zit een aarde draad, die zit gewoon tussen een boutje, controleer even of dat boutje nog goed vast zit, bij mij was het boutje dus wat los en zorgde voor een slecht massa contact. is overigens een groene draad.
 
ik heb ook eens iemand bij me gehad die een probleem had bij zijn speedfight 2(100cc) met de startmotor die 'klikte'.

mijn uitleg :
rij door een gat maar niet zo'n gat dat je je hele scoot aan gort rijd(duh) en als hij dan nog niet werkt is de startmotor kapot en dan kijk ik er morgen wel naar.(ik had het ook serieus druk op dat moment met een andere scoot dus ik kon die dag geen tijd maken om hem na te kijken)

is misschien niet zo professioneel maar 5min later kreeg ik telefoon dat de startmotor weer werkte :#
 
ik heb ook eens iemand bij me gehad die een probleem had bij zijn speedfight 2(100cc) met de startmotor die 'klikte'.

mijn uitleg :
rij door een gat maar niet zo'n gat dat je je hele scoot aan gort rijd(duh) en als hij dan nog niet werkt is de startmotor kapot en dan kijk ik er morgen wel naar.(ik had het ook serieus druk op dat moment met een andere scoot dus ik kon die dag geen tijd maken om hem na te kijken)

is misschien niet zo professioneel maar 5min later kreeg ik telefoon dat de startmotor weer werkte :#

dat is zeer onproffessioneel zelfs...

als de startmotor vastzit moet ie gewoon even uit elkaar en moet er gekeken worden wat er mee is , soms is ie vrij simpel te repareren , maar vaak ook niet ,en moet er dus een nieuwe op.

en een startmotor die nu al vast zit zal echt niet ineens beter worden omdat je door een kuil rijdt...
 
dat is zeer onproffessioneel zelfs...

als de startmotor vastzit moet ie gewoon even uit elkaar en moet er gekeken worden wat er mee is , soms is ie vrij simpel te repareren , maar vaak ook niet ,en moet er dus een nieuwe op.

en een startmotor die nu al vast zit zal echt niet ineens beter worden omdat je door een kuil rijdt...

maakt niet uit, kerel was geholpen en nu (ik denk) ongeveer 3 maand later werkt hij nog want ben hem laatst nog tegengekomen en hij herhaalde dat hij blij was dat zijn startmotor terug ging dankzij mijn 'tip'8P:#
 
dat was dan gewoon een toevalstreffer...

dat gebeurd je echt geen 2e keer...

weet ik, meestal is dat toch het teken dat de motor het uiteindelijk toch gaat begeven, bij auto's is dit ook.
als de startmotor blijft hangen effe een tik met een moersleutel en hij gaat weer maar snel nadien merk je dat je hem toch moet vervangen/reviseren.
 
Hoi, als ik mijn speedfight 2 elektrisch probeer te starten hoor ik een klik en gaat het olielampje branden, ik heb de accu al doorgemeten geeft gewoon 12,3 volt aan en vervangingsaccu 12,0. Als ik probeer te starten blijft het voltage constant.

Dus nu mijn vraag zit er een zekering bij de startmotor die doorgebrand kan zijn of heeft mijn startmotor het begeven?;(


Ik had precies hetzelfde probleem en ook net een nieuwe accu.
Daarom de kappen eraf gehaald en Accu gemeten, die gaf keurig netjes 12 volt aan.
Startknop ingedrukt en hoorde toen het startrelais zachtjes klikken, dus die werkt dus.(Relais zit voor de accu en spanning bleef 12 volt)
Uitgaande kant van startrelais gaf ook netjes 12 volt af.
Draadboom gevolgd en die kwam rechtsonder bij de standaard uit en loopt vanaf daar naar linksonder.( daar zit ook de startmotor denk ik)
Daar een beetje aan de draadboom gemorreld en toen startte hij weer.
Het was te donker om precies te zien wat daar nou zat, maar misschien zit er een stekker die niet helemaal lekker contact maakt.
Dat zoek ik nog wel een keer uit in het daglicht, voorlopig start hij weer.
Als daar dus een stekker zit, dan kan daar dus ook gemakkelijk vocht inkomen tijdens regenachtig weer.
Hopelijk heb je iets aan deze uitleg, bij mij werkt het in elk geval weer.
 
Wat je kan doen is hem schoon maken .
Dat kan door hem er onder weg te schroeven en dan open te halen zodat je hem kunt reinigen en smeren
DSC00992.jpg

DSC00993.jpg

DSC00995.jpg

DSC00996.jpg

DSC00994.jpg
 
Zou eerste proberen om je kabels los te halen van de startmoter. Dan de contacten even invetten met vaseline en dan die kabel weer erop.

Mocht je het zeker weten dat het je start moter is. Ga er a.u.b er niet aan klooien. Want het kost je een hoop moeite voor niks, kan je beter een nieuwe halen want:

Het is dan vrijwel zeker dat ie het weer doet.
Je hoeft hem niet meer schoon te maken
Je weet zeker dat de koolborstel 100% zijn..
Je weet zeker dat ie het verlopig weer een lange tijd het doet..

Ook de as/tandwiel slijten naar een tijdje, bij een nieuwe is die meteen 100% goed.

En vaak krijg je die oude niet meer open omdat die schroeven helemaal vast gerot zijn..
 
Back
Top