Piaggio Fly start niet meer na schoonmaken carb

syOr

Well-Known Member
beste lezers,
Ik heb zojuist de carburateur van mijn Piaggio New Fly schoongemaakt, nu wilt hij niet meer starten. Alles is goed aangesloten, en zit nog genoeg benzine in.
Heb niet super veel verstand van scooters maar dit heb ik al eerder met meerdere scooters gedaan en is nooit misgegaan.

Kan iemand mij helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Wat heb je allemaal al los gehad van de carburateur..

Als een carburateur leeg is, moet je langer door starten om hem weer aan de praat te krijgen.. Het vlotterbakje dient meer tijd te hebben om vol te stromen..

2takt of 4 takt?
 
Wat heb je allemaal al los gehad van de carburateur..

Als een carburateur leeg is, moet je langer door starten om hem weer aan de praat te krijgen.. Het vlotterbakje dient meer tijd te hebben om vol te stromen..

2takt of 4 takt?

Goedeavond,

Bedankt voor de reactie.
Het is een 4 takt.
Heb hem inmiddels aan de praat gekregen, kwam benzine door de slang maar niet in de carb. Zat een schroefje naast de brandstofinlaat die ik een beetje los heb gedraaid (hier heb ik nooit aan gezeten, zat altijd al vast en denk overigens ook dat het zo hoort). Wou weer starten. Toen ik het schroefje vast draaide stopte de scooter er weer mee. Na een tijdje proberen startte hij weer, maar elke keer bij het gasgeven gaat hij naar lagere toeren of slaat hij helemaal af.

Ik ga er dus nogsteeds van uit dat dat schroefje vast hoort omdat deze altijd zo heeft gezeten maar dan krijg ik hem niet gestart.
 
..Dat schroefje wat (los ) zit , is waarschijnlijk de schroef voor de afstelling : Lucht / benzine mengsel ..
Globaal staat die schroef 1 1/2 slag los gedraaid.

Heb verder nagedacht en onderzoek gedaan.. komt er dus op neer dat er geen benzine meer door de brandstof inlaat gaat..
Het schroefje waar ik het over had is dus de drainschroef. Deze hoort dus dicht te zijn.
Maar als ik deze helemaal dicht draai komt er simpelweg geen benzine meer in het vlotterbakje, lijkt wel of ie verstopt zit alleen dat is eigenlijk onmogelijk, van de andere kant is het de enige rede waarom dit zou kunnen gebeuren. Maar ik weer 100% zeker dat er geen vuil in zit. Als ik de drainschroef er helemaal uit draai en mijn vinger op het gaatje van de drainschroef houd kan er wel benzine door komen, maar met de drainschroef er in dus niet.

Heb eigenlijk het zelfde probleem als deze persoon: http://scooterforum.net/threads/carburateur-krijgt-geen-benzine.17331/
Enig idee? Hulp is zeer gewaardeerd..
 
Back
Top