Peugeot Vivacity oud model

Berry1984

New Member
Hoi Allemaal.

ik heb een Peugeot Vivacity oud model.
Omdat ik Mijn scooter uit de schuur heb gehaald.
Heb ik Enkele dingen 'Vervangen.
Nieuwe oliepomp.
Nieuwe Benzinekraan
alle slangetjes.
nieuwe bougie.
Nieuwerburateur.

Alleen ik heb een oliepompje voldaan Een half Maantje Erop.
this has to Mijn Weten Nooit Aangesloten gezeten.
Moet ik this wel aansluiten eigenlijk.
heb wel Zo'n Zelfde oliepompje Gekocht.
willen de Reden Waarom ik een nieuwe gekocht heb, was omdat mijn scooter enorm veel olie zoop.
Als Ik Een rit van ± 35km had gereden moest ik bijna een fles olie erbij gooien.
nou weet ik niet van Het Kan als de oliepomp kapot Is dat de olie gewoon doorloopt of dat ik toch Een gaskabel voldaan splitsing ertussen Moet Zetten.

wie o wie Kan mij hiermee Helpen.
 

Attachments

  • IMG_20170330_141923.jpg
    IMG_20170330_141923.jpg
    282.3 KB · Views: 41
Advertisement - register to remove this

Dat halve maantje moet bedient worden met de gaskabel.. Je hebt dus een gaskabel nodig met een splitter kabel erop

zoals deze: https://www.josdijkman.nl/vivacity-gaskabel-pomp.html

De ene einde gaat gewoon naar de carburateur, en de andere op het halve maantje. Bij stationair moet hij aardige dicht staan.. Bij gas geven moet hij meer open gaan..

Dat halve maantje zit daar om de olie te reduceren.. Bij stationair krijgt hij dus minder.. Bij meer gas dus meer olie.. Dit systeem zorgt ervoor dat de olie niet onnodig door loopt..
Bij het systeem zonder half maantje loopt de olie zeg maar door bij het draaien van de moter, vaak krijgt de motor dan juist te veel olie erin en gaat dan extra roken en stinken en ook een slechte verbranding uiteraard. Nieuwe systeem is dus iets schoner.
 
ik heb al zo'n kabel gevonden, het probleem waar ik nu tegen aanloop, dat zag ik pas later is dat er ook wat olie uit men luchtfilter is gekomen, ik heb een vermoeden dat mijn membraam kapot is.
zou dit kunnen.
want anders zou ik het niet meer weten, want eigenlijk zit er zowat alles nieuw op
behalve men cilinder en het membraam.
 
Je hebt trouwens ook dat metalen bracket denk ik nodig dat boven de oliepomp gemonteerd moet word.. Hier moet het vaste gedeelte gemonteerd worden en het kogeltje in het haakje van de oliepomp.
 
Je hebt trouwens ook dat metalen bracket denk ik nodig dat boven de oliepomp gemonteerd moet word.. Hier moet het vaste gedeelte gemonteerd worden en het kogeltje in het haakje van de oliepomp.

ik heb mijn cilinder bekeken en deze was beschadigd maar erger nog men blok is gescheurd.
gelukkig heb ik nog een blok dat ook loopt alleen weet ik 1 ding niet.
wat is het en hoe moet ik het aansluiten.
 

Attachments

  • IMG_20170404_200443.jpg
    IMG_20170404_200443.jpg
    272.6 KB · Views: 39
Dat nieuwe blok werkt alleen met de elektrische oliepomp.. Sinds euro 2 hebben ze de olie pomp van het blok af gehaald.. Dat zwarte kastje is geen oliepomp, maar dat is een soort van compressor pompje..

Normaal gaat er een dikke slang van een kant naar een cilinder vorm kastje wat een inlaat membraan is.. De andere kan op dat zwarte kastje word op de uitlaat aangesloten..

Er staat dell orto op.. Maar dat ding dient voor SLS systeem.. Lucht in de uitlaat pomp voor een schonere gassen die je uitlaat verlaten..
 
Dat nieuwe blok werkt alleen met de elektrische oliepomp.. Sinds euro 2 hebben ze de olie pomp van het blok af gehaald.. Dat zwarte kastje is geen oliepomp, maar dat is een soort van compressor pompje..

Normaal gaat er een dikke slang van een kant naar een cilinder vorm kastje wat een inlaat membraan is.. De andere kan op dat zwarte kastje word op de uitlaat aangesloten..

Er staat dell orto op.. Maar dat ding dient voor SLS systeem.. Lucht in de uitlaat pomp voor een schonere gassen die je uitlaat verlaten..

moet deze persee aangesloten wordn of kan ik er deze tussenuit laten...
 
moet deze persee aangesloten wordn of kan ik er deze tussenuit laten...

Op dat nieuwe blok mag dat gat waar dat dell orto ding op zit niet open zijn, aangezien vanuit daar je al de krukas kan zien..

Dus dan heb je 2 opties>

1. Gebruiken, dan moet alles ook aangesloten zijn.. (alleen duur om het in werking te krijgen) (de uitlaat moet dan een extra dun pijpje op de uitlaat bocht hebben om daar die slang op aan te sluiten..

2. Verwijderen.. Er is in de handel een dekseltje verkrijgbaar met een pakking en 4 inbus boutjes.. (zie ook www.easyparts.nl bij de exploded views..)

Als dat dekseltje erop zit met die pakking op de juist plek, dan zit het blok pas weer helemaal dicht.. Nadeel van dat SLS systeem is dat 98% van de uitlaten dat pijpje er niet erop hebben zitten, en dus alleen het originele model.. Die uitlaat is in de 300 - 400 euro range..

Je snapt dan denk ik ook dat je het systeem beter kan verwijderen..
 
dan heb ik denk ik nog 1 optie.

en dat is men eigen blok toch gaan gebruiken en daar alleen een nieuwe cilinder opzetten en nieuwe membraam.
dan zal ik voor een goeie 70 euro klaar zijn.
alleen dan hopen dat hij ook minder olie zuipt.
want heb dan alles al vervangen.
1) oliepomp.
2) benzine kraantje
3) carburateur.
4) alle slangetjes.
5) bougie.

dus ik snapte het niet.
want mijn scooter starte ook gewoon en na een x aantal minuten, valt hij gewoon uit alsof hij zichzelf verzuipt.

ik moet er wel bij zeggen het membraam was wel zeiknat van de olie en de zuigerkop zat een beschadiging op een van de zuigerringen was een klein stukje af.

maar hoe kan het eigenlijk dat hij zoveel olie zuipt, wat zou de oorzaak kunnen hebben?
ik ben eigenlijk een beetje ten einde raad.
 
Even een update, ik heb alles voor mekaar en Bijna alles werkt perfect.
Het Heeft zelfs geduurd, Maar heb er Mijn Tijd voor genomen en Het Resultaat mag er are, Alleen zit ik nog met 1 ding.
Mijn koplamp wil Niet werken, ik heb 3 kabeltjes Maar mannen verlichting blijft 'uit.
Kan iemand mij hiermee Helpen ...

Bvd.
 
Back
Top