eddyviva

New Member
Beste mensen ik heb een daily vivacity 2 takt digitale teller 50 cc , mn remlicht en elektrische start zijn ermee gestopt mn elektrische start deed het tot een week geleden en mn remlicht doet het al een paar maanden niet meer. Ik heb mn accu een paar maanden geleden vervangen en toen deden ze t beide remlichtschakelaar ook vervangen zonder succes. Ik hoor wel een klik wanneer ik de startknop en rem indruk. Iemand die suggesties heeft?
 
Advertisement - register to remove this

Ik hoor wel een klik wanneer ik de startknop en rem indruk.
Startrelais is defect.
Die klik betekent dat je startrelais wel wordt aangestuurd maar dat waarschijnlijk het relaiscontact verbrand is.
Maw, ook je remlichtschakelaar(s) zijn in orde, of op z'n minst 1 van hen.
Om uit te sluiten of het toch niet de bedrading van het hoofdcircuit of de startmotor zelf is , maak eens een kortsluiting tussen de 2 dikkere rode draden op het startrelais, als de startmotor dan draait, is je startrelais 100% hemelen.

Het teken dat je startrelais klikt, betekent dat het probleem zit in de geel/groene bedrading tussen je remlichtschakelaars en je achterlicht of in de massaverbinding van je achterlicht (groene bedrading).
Uiteraard beginnen met het controleren van het duplolampje en z'n fitting.
Als ik mij goed herinner had je al eens een massaprobleem aan je koplamp wat je hebt opgelost door de spanningsregelaar de vervangen????



1703580280810.png
Edit: By the way, nu ik er zo over nadenk, zou je startmotor probleem ook wel eens op een massaprobleem kunnen duiden als de kortsluiting van de twee rode draden bij je startrelais niet leidt tot het draaien van je startmotor!
 
Last edited:
Back
Top