1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Peugeot Tuning

Discussion in '4 Takt en Injectie Scooters' started by Makker, 31 January 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RickH

    RickH Pr0uD VW 0wN€r

    Joined:
    13 April 2003
    Messages:
    749
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    pics doen het niet meer :'(
     
    #61
  2. Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

  3. Mikkel

    Mikkel Speedake for life

    Joined:
    30 May 2002
    Messages:
    1,078
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Inlaat mee bezig:

    [​IMG]

    Rest blok:

    [​IMG]


    Oftwel, inlaat bijgewerkt + hoekje uitgefreest.
     
    #62
  4. Advertenties - Gesponsorde links (Sign-up to remove)

  5. Divided

    Divided Banned

    Joined:
    16 January 2004
    Messages:
    1,638
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    zo inlaat tuning maakt dat veel uit ... voor top ?
    bij std cilinder en carb.
     
    #63
  6. mhr-skippy

    mhr-skippy skiptoy

    Joined:
    23 July 2004
    Messages:
    86
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    verder mischien iemand nog foto`s van cilinder tuning @ peugot???
     
    #64
  7. Boj

    Boj Banned

    Joined:
    11 November 2003
    Messages:
    5,739
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    [​IMG]

    kijk gewoon hier naar, pak zelf je dremel en post je eigen fotos:):!
     
    #65
  8. Mauzy

    Mauzy New Member

    Joined:
    18 November 2003
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Heej mensen, ik zie op de laatste paar foto's dat mensen bezig zijn met de inlaat te tunen van hun carter, maar bij hun zit de krukas er nog in... Kom je er zo wel goed bij?
    Mij lijkt het toch makkelijker om de carters te splitten, of lukt het zo ook?

    Groeten ;)
     
    #66
  9. Jog`RR

    Jog`RR Deventer Vlam Crew

    Joined:
    29 April 2004
    Messages:
    1,477
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Bter split je ze i.v.m slijpsel wat tussen de krukaswangen komt en tussen je lagers + dat je er idd makkelijker bij kan :!
     
    #67
  10. Mauzy

    Mauzy New Member

    Joined:
    18 November 2003
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ik heb nog even een vraag over die cilinder tuning. Er staat boven die afbeelding dat het voor elke Peugeot cilinder geldt, dus ook voor DR 70cc AC neem ik aan :D
    Alleen lig het het hemd van de DR al gelijk met de inlaatpoorten. Hier hoef ik dus niets meer aan te doen?
    Ook zit er bij de DR niet dat 'ovale gat' in het linker hemd. Het linker hemd is bij de DR gelijk aan de rechter (zonder gat dus). Maar het linker hemd moet ik dus gewoon omlaag dremelen, en die ronde vorm erin maken in het midden (zoals te zien op de 'aangepast' afbeelding)?
    En hoe hoog moet ik deze stompjes dan laten (richtlijn)?
    Alvast bedankt ;)
     
    #68
  11. nutje

    nutje New Member

    Joined:
    23 December 2004
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    hey ,ik heb een speedficht 2 en ben bezig met een underseat te maken van polyester ,maar of het zal lukken ???? de vorm moet dan ook perfect passen
    later hoor je hier meer over
     
    #69
  12. jodix36

    jodix36 New Member

    Joined:
    4 October 2003
    Messages:
    420
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0

    VOEGT LEKKER VEEL TOE IN DIT TOPIC
     
    #70
  13. Boj

    Boj Banned

    Joined:
    11 November 2003
    Messages:
    5,739
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    ik kan het niet met zekerheid zeggen maar ik ga het gewoon proberen met m'n mhr-r cil, aangezien er toch een andere opweg is.
    ik laat die "stompjes" op ongeveer de helft (5/6 mm) rond aflopen. of het goed gaat nog geen idee maar we zullen zien 8P. als jij met je dr bezig gaat moet je volgensmij ook je zuiger aanpassen, zoals daaronder al staat (ik heb al een vertex zuiger dus dat kan ik niet proberen)
     
    #71
  14. Makker

    Makker Do I make U horny ?

    Joined:
    21 November 2001
    Messages:
    514
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ola... ben d'r ff weer :rolleyes:

    Ik zie nog steeds dat de inlaat kanalen met een Dremel gedaan worden...
    Je kan het beste "eerst" met een 4-kante vijl bezig gaan, en daarna de wanden afwerken met een frees! (is veel netter)
    vaak is het erg rommelig zoals op deze boven staande foto's.
     
    #72
  15. Luuk

    Luuk Sneller dan mijn schaduw

    Joined:
    27 October 2002
    Messages:
    517
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Waarom zou jij de spjil laten zitten? Puur voor stabiliteit en afdichting?
     
    #73
  16. RickH

    RickH Pr0uD VW 0wN€r

    Joined:
    13 April 2003
    Messages:
    749
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ja dat heb ik me ook al een paar keer afgevraagd?
     
    #74
  17. Mikkel

    Mikkel Speedake for life

    Joined:
    30 May 2002
    Messages:
    1,078
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Inderdaad.
    Mijn inlaatkanaal is met de dremel gedaan.
    Kheb nu trouwens een ander blok en hier ga ik ook weer mee aan het werk.
    Kzal het nu nog preciezer en netter uitvoeren.
     
    #75
  18. Boj

    Boj Banned

    Joined:
    11 November 2003
    Messages:
    5,739
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    stevigheid ja.. dat bovenliggende stukje blok waar je je membraan op schroeft is niet zo heel dik :)
     
    #76
  19. Patje@sf

    Patje@sf .:SPEEDfight 2:.

    Joined:
    29 February 2004
    Messages:
    870
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Op je cilinder zit ook zo'n spijl op ongeveer de zelfde plek.
     
    #77
  20. Dirk-jan

    Dirk-jan streetmagic project

    Joined:
    11 September 2004
    Messages:
    819
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    hey
    kan je ook een membraam tunen?
     
    #78
  21. Patje@sf

    Patje@sf .:SPEEDfight 2:.

    Joined:
    29 February 2004
    Messages:
    870
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ja, maar dat helpt meestal alleen bij extreme setups.
     
    #79
  22. Mr. Squab

    Mr. Squab New Member

    Joined:
    18 September 2004
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Vario Blokkering peugeot verwijderen!

    ik ga dit doen alleen 1 vraagje ze zeggen dat dan de topsnelheid hoger word weet iemand hoeveel hoger???? kheb nu dan nog standaard scoot (peugeot squab) dus wil graag weten wat de gevolgen zijn als ik die blokkering eruit haal!

    Alvast bedankt!
     
    #80
Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page