1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Peugeot Tuning

Discussion in '4 Takt en Injectie Scooters' started by Makker, 31 January 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Patje@sf

    Patje@sf .:SPEEDfight 2:.

    Joined:
    29 February 2004
    Messages:
    870
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Dit heeft niks met tuning te maken, maar de top word wel hoger en je zult zelf moeten testen hoeveel want dat is bij de meesten allemaal weer anders.
     
    #81
  2. Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

  3. MK_GSM

    MK_GSM Hengelow!!

    Joined:
    11 October 2004
    Messages:
    811
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    kheb ut zelf bij zenith en viva van vriend en wordt ongeveen 15 km extra= trekkracht is bij mij ZEER verbeterd. mja nou weer on-topic:)
     
    #82
  4. Advertenties - Gesponsorde links (Sign-up to remove)

  5. Michaeltb

    Michaeltb New Member

    Joined:
    4 June 2004
    Messages:
    43
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    heb net dit topic doorgelezen, zie hier alleen maar gebabbel over mhr-r en dan aanpassen, maar wanneer heeft het nou zin om die inlaat te vergroten?
    Ik heb zelf een metrakit giet 70cc met 17.5mm en yasr denk niet dat het dan veel zin heeft? Vooral omdat ik nog standaard membraam heb :). Of toch wel? ;)
     
    #83
  6. cif on peugeot

    cif on peugeot PoliniSR

    Joined:
    12 April 2005
    Messages:
    91
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    hoe kun je het beste je carter tunen? en hoeveel mm moet de brug nou?
    welke gereed schappen kun je het beste gebruiken?

    wil ik graag ff wete want ben ik ook van plan.
    is er ook een manier om cilinders van andere scooter merken er op te plaatsen?
    hoe dan?
    alvast bedankt voor het antwoord
    andy
     
    #84
  7. Mikkel

    Mikkel Speedake for life

    Joined:
    30 May 2002
    Messages:
    1,078
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Soms moet je ook zelf nadenken over aanpassen van cilinder etc.

    Niet alles wordt zo even gegeven natuurlijk.
    Verder komen er nog meer dingen bij kijken zoals het omlassen van een uitlaat dan he.
     
    #85
  8. lcspeedake

    lcspeedake peusjo tjoening

    Joined:
    19 February 2005
    Messages:
    15
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    kan je late aanpassen.. door bijvoorbeeld speedpunk :p

    //edit

    sorry, beetje offtopic volges mij
     
    #86
  9. paul83

    paul83 speedy "flies"

    Joined:
    20 September 2004
    Messages:
    74
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ga denk binnenkort ook m'n inlaat bijwerken.
    Heb k het nou goed begrepen eerst bijvijlen en daarna pas met dremel gaan fresen of een ander soort techniekje.....

    ... en dan nog iets, wat kun je nog meer aan je scoot verbeteren met tools zonder extra aankopen te doen?
     
    #87
  10. Patje@sf

    Patje@sf .:SPEEDfight 2:.

    Joined:
    29 February 2004
    Messages:
    870
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Je kan denk ik beter eerst gaan dremelen en dan alles netjes afwerken met een vijl omdat je het met een vijl gewoon egaler en mooier krijgt met een dremel krijg je al gauw hobbels etc. erin.
     
    #88
    Last edited: 20 August 2005
  11. angie

    angie New Member

    Joined:
    7 April 2005
    Messages:
    20
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    moeten die inlaat poorten exact op de honderste nauwkeurig zijn, bedoel mag er wat verschil in hoogte zitten tussen de linker en de rechter
     
    #89
  12. Jan Zenith Man

    Jan Zenith Man New Member

    Joined:
    2 November 2005
    Messages:
    68
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    #90
  13. Patje@sf

    Patje@sf .:SPEEDfight 2:.

    Joined:
    29 February 2004
    Messages:
    870
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Het hoeft niet exact te zijn als ze maar op het oog gelijk zitten dan is het eigenlijk al goed en anders even met de schuifmaat op meten een tiende mm is echt niet erg.
     
    #91
  14. AriebIG

    AriebIG New Member

    Joined:
    24 August 2004
    Messages:
    38
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    hoeveel zin heeft het volgens mij heeft het alleen echtz in als je met 21 mm met bijhorende pomp cilinder rond rijd

    met een 17,5 DR 70 etc zul je dit echt niet nodig gaan hebben
     
    #92
  15. speed driver

    speed driver New Member

    Joined:
    19 April 2006
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    #93
  16. willemmartens

    willemmartens New Member

    Joined:
    3 March 2005
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    die cilinder tuning zo he,om de doorstroming te verbeteren.dit mag ik dus ook toepassen @ een airsal t6?
    en kan iemand zeggen hoeveel dat scheelt?
     
    #94
  17. Prodigys_144

    Prodigys_144 Full Member

    Joined:
    31 March 2006
    Messages:
    257
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    hey kan ff iemand die foto's doorsturen wil dart wel eens zien
    heb namelijk men carters toch uiteen liggen...
    Prodigys_144@hotmail.com
     
    #95
  18. SpeedFreakSven

    SpeedFreakSven Speedfight 17+pk

    Joined:
    29 May 2006
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ik heb mijn peugeot carters ook getuned, al lang gelede, de inlaat is nu erg groot geworde :D, en wat andere kleine dinge aangepast. mar ik heb ooit ook iets gezien over het opvullen van peugeot carters voor carterdruk. vooral bij het stuk waar normaal je oliepomp zit (is bij mij weg) dus daar is dan een grote open ruimte, die heb ik helemaal opgevuld met kneedbaar metaal. ik weet niet zeker of dit nu egt in vermoge heeft gescheelt, maar ik denk het wel
    dit stuk ongebruikte ruimte zit tussen je lager en keering, dus het zal tog wel schelen lijkt mij.
    zie hier een foto van mij carterhelft:
    http://static.scooter-freaks.nl/fotos/23474_6.jpg
     
    #96
  19. Prodigys_144

    Prodigys_144 Full Member

    Joined:
    31 March 2006
    Messages:
    257
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    ja ik heb voor de rest ook een gewoon setup. een polini ciliinder met een DR -zuiger enz... heb nu dus men inlaat poortenbij membraam ook bijgevijld ... dusja
    echt een goeie zaak, zou het aanraden voor iedereen zeker als je toch de moter uiteen hebt liggen...
    kan iemand die foto's es sturen A.U.B.

    MVG prodigys_144@hotmail.com
     
    #97
    Last edited: 15 July 2006
  20. Tkr machien

    Tkr machien New Member

    Joined:
    4 May 2005
    Messages:
    28
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    carter tuning

    kan jij men carter tunen? wat vraag je ervoor en , waar woon je???



     
    #98
  21. HENNIE44

    HENNIE44 New Member

    Joined:
    8 December 2006
    Messages:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    HULP GEVRAAGD SPEEDFIGHT 2

    Heb een speedfight 2 gekocht voor mijn dochter, wou hem iets harder laten lopen, maar dat is tot op heden nog niet gelukt, wie kan mij info verstrekken wat ik moet doen, heb inmiddels al een terugloopuitlaat gekocht (nieuw) het buisje eruitgehaald, de varioring is al verwijderd, een racefilter geplaatst, en nog loopt hij met pijn en moeite 50!! Wat kan er mis zijn??? Hij hoet maar rond de 65 te lopen.
     
    #99
  22. speedyfight 1

    speedyfight 1 Active Member

    Joined:
    3 December 2006
    Messages:
    1,974
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    hallo hennie44,

    je kunt eens andere rollen plaatsen en eventueel een andere sproeier.
     
    #100
Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page