Injectie word met parameters ingesteld in de ECU/EFI. Dus het heeft een bepaalde kleine marge naar beneden en naar boven... Deze afstelling staat zo afgesteld dat het alleen klopt met de originele filters die daar nou erop zitten.. Daarom gaan mensen die bijvoorbeeld een aftermarket uitlaat erop schroeven ook problemen krijgen met de afstelling.. Alleen met de originele uitlaat staat hij dan het beste afgesteld.
Ga je dit veranderen, dan zal de ECU / EFI maar tot de max ingestelde waarde maar meer benzine krijgen.. Met een open filter zal die dus te arm gaan lopen.. En de kans op motor falen word een heel stuk groter..
Overigens zijn deze parameters niet zelf te wijzigen.. Dit word gedaan bij Dell orto of bij de fabrikant van de scooter.. Hun hebben daar speciale gemaakte voor dit doel unieke software voor die met deze ECU /EFI kan communiceren en data uitwisselen / veranderen..
Maar als consument zal je niet zo heel snel aan deze software kit kunnen komen (want in die kit zit ook een Diag tool / interface lezer kit erbij) (zelfde idee als bij de Di-tech) alleen software is nog lastiger om te krijgen..
Enige optie wat je zou kunnen hebben is dat als malossi een digitronic ECU / EFI unit aanbied dat deze wel meer gaan inspuiten...
Dus als consument is het amper nog mogelijk (`om een sproeier te vervangen`) Dit word allemaal bij je dealer gedaan.. En nieuwe firmware updates krijgt de dealer dan van de fabrikant die deze nieuwe firmwares ontwikkeld.