1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

papieren filter

Discussion in '4 Takt en Injectie Scooters' started by JDS, 24 December 2017.

  1. JDS

    JDS Member

    Joined:
    27 October 2015
    Messages:
    182
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Kan je de originele papieren filter vervangen door zo'n inleg filter? (zie foto)
     

    Attached Files:

    #1
  2. Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

  3. eurokit

    eurokit Well-Known Member Staff Member

    Top Poster Of Month

    Joined:
    11 April 2006
    Messages:
    2,401
    Likes Received:
    58
    Trophy Points:
    48
    Wat voor scooter zit dat papieren filter in? (Neem aan dat het om een 4-takt gaat.) Heb eigenlijk nooit een 2-takt met papieren filter gezien. En dan denk ik aan kymco met Gy6 blok??

    Volgens mij zit daar zo`n inzet cardridge erin die je gewoon kan vervangen. Maar zou het niet met een schuim filter doen..
     
    #2
  4. Advertenties - Gesponsorde links (Sign-up to remove)

  5. Kurmit

    Kurmit Member

    Joined:
    23 October 2017
    Messages:
    129
    Likes Received:
    20
    Trophy Points:
    18
    Kymco heeft schuim geen papier.
    En natuurlijk mag je die papieren rommel vervangen voor een aftermarket schuim inleg model die gemaakt is voor jou scoot.
     
    #3
  6. JDS

    JDS Member

    Joined:
    27 October 2015
    Messages:
    182
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    125cc 4takt idd.. heb op k&n site al gekeken voor een inleg maar mn model staat er nog niet tussen. midel is dan ook maar paar maand uit. wil in de toekomst die papieren eruit en andere inleg filter inleggen
     
    #4
  7. eurokit

    eurokit Well-Known Member Staff Member

    Top Poster Of Month

    Joined:
    11 April 2006
    Messages:
    2,401
    Likes Received:
    58
    Trophy Points:
    48
    Kymco Agility 50 heeft gewoon een papieren luchtfilter: (dat heeft de meeste chinese blokjes) ook die van mijn peugeot kisbee.

    [​IMG]


    Dus ik snap niet hoe mensen erop komen dat het niet zo is..? Ik zou er niet zomaar een ander type in zetten.. Het filter wel, alleen reageerd het anders op de motor.. De doorlaat van de 2 type filters zijn anders.. En dan is er de mogelijkheid dat de luchtstroom anders word (meer of minder) En dit heeft dan ook weer invloed op de afstelling van de carburateur.. Die opgevouwen filters zijn altijd van papier.. Die losse cassettes kan je gewoon los kopen.. Moet je wel het filterhuis helemaal splitten.




    Kymco heeft schuim geen papier.
    En natuurlijk mag je die papieren rommel vervangen voor een aftermarket schuim inleg model die gemaakt is voor jou scoot.

    (onderbouw je antwoord dan) het staat hier letterlijk boven al aangegeven dat het wel zo is.
     
    #5
  8. Kurmit

    Kurmit Member

    Joined:
    23 October 2017
    Messages:
    129
    Likes Received:
    20
    Trophy Points:
    18
    Je hebt gelijk ik had een ander filter in gedachte.
    Indien je dit filter voor schuim model vervangt is er inderdaad kans dat afstelling niet meer klopt.
     
    #6
  9. JDS

    JDS Member

    Joined:
    27 October 2015
    Messages:
    182
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    en als er nu geen carbu opzit maar injectie? regel die niet alles automatisch dan? had in tijd op mijn wagen ook zon volledig k&n open air filter systeem en merkte wel verschil hoor
     
    #7
  10. eurokit

    eurokit Well-Known Member Staff Member

    Top Poster Of Month

    Joined:
    11 April 2006
    Messages:
    2,401
    Likes Received:
    58
    Trophy Points:
    48
    Injectie word met parameters ingesteld in de ECU/EFI. Dus het heeft een bepaalde kleine marge naar beneden en naar boven... Deze afstelling staat zo afgesteld dat het alleen klopt met de originele filters die daar nou erop zitten.. Daarom gaan mensen die bijvoorbeeld een aftermarket uitlaat erop schroeven ook problemen krijgen met de afstelling.. Alleen met de originele uitlaat staat hij dan het beste afgesteld.

    Ga je dit veranderen, dan zal de ECU / EFI maar tot de max ingestelde waarde maar meer benzine krijgen.. Met een open filter zal die dus te arm gaan lopen.. En de kans op motor falen word een heel stuk groter..

    Overigens zijn deze parameters niet zelf te wijzigen.. Dit word gedaan bij Dell orto of bij de fabrikant van de scooter.. Hun hebben daar speciale gemaakte voor dit doel unieke software voor die met deze ECU /EFI kan communiceren en data uitwisselen / veranderen..

    Maar als consument zal je niet zo heel snel aan deze software kit kunnen komen (want in die kit zit ook een Diag tool / interface lezer kit erbij) (zelfde idee als bij de Di-tech) alleen software is nog lastiger om te krijgen..

    Enige optie wat je zou kunnen hebben is dat als malossi een digitronic ECU / EFI unit aanbied dat deze wel meer gaan inspuiten...

    Dus als consument is het amper nog mogelijk (`om een sproeier te vervangen`) Dit word allemaal bij je dealer gedaan.. En nieuwe firmware updates krijgt de dealer dan van de fabrikant die deze nieuwe firmwares ontwikkeld.
     
    #8
Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

Share This Page