Overloop Keihin carb

Anne

mannelijke versie
Ik moet mijn overloop goed in elkaar zetten, maar wat is eigenlijk overloop uitgang? Waar nu de slangetjes op zitten, kun je niet veel meer dan over je carburateur heen gaan, omdat die nippels al die kant op staan, maar dat kan nooit goed zijn voor overloop. Moeten de overloopslangen dan misschien om dat kleine uitsteeksel ONDER waar die op het moment zit? Als dat zo is, waar zijn die nippels dan voor waar die slangetjes nu opzitten? Aan beide kanten zitten 1 goudkleurige nippel en dat uitsteeksel eronder

[Ir]http://i29.tinypic.com/2ufsm5x.jpg[/Ir]

oja, vanuit de winkel zitten er ook altijd slangetjes op waar ik nu de 'overloop' dus op het gemonteerd, dat vind ik een beetje vaag
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

dit is geen echte keihin??

Aangezien ik maar 1 goude nippel heb, die vooraan bij de filter.
mijn overloop zijn die 2 grijze dunne nippels aan de zijkant. en een op de vlotterbak zelf.
 
Ja hij heeft er eentje MET vacuum aansluiting :p en dat is idd geen overloop, gewoon die 2 aan de zijkanten en aan de vlotterbak :)
 
Oke, ja ik kan me ook nog wel herinneren van mn oude Keihin dat het idd die 2 kleine waren. Maar wat te doen met die vacuum dingen dan? Daar moet ik niks van hebben :p kan ik die niet gewoon met elkaar verbinden?
 
gewoon niks op aansluiten en zo laten.. alleen die gebruiken van de brandstofleiding en je hebt maar 1 vacuum aansluiting lijkt mij. :p

dus die 2 korte buisjes aan beide zijkanten en aan de vlotterbak die 2 gebruik je voor je overloop
 
Oke, ja ik was pasgeleden nog bij Fred Motoren en die lieten een Keihin zien, waarbij die vacuum dus maar aan 1 kant was, maar aan de andere kant was duidelijk te zien dat je er daar ook nog 1 zou kunnen plaatsen. Bij mij is dit dus het geval ook.. Dus aan allebei de kanten.

Maar wat is de functie van vacuum aansluitingen dan?
 
Dat is dus als je bijv een tank hebt met vacuum, dan zorgt die dat de benzine uit de tank wordt gezogen.
 
Dat is dus als je bijv een tank hebt met vacuum, dan zorgt die dat de benzine uit de tank wordt gezogen.

Dit is geen vacuumgaansluitin. En als het al een vacuum zou zijn moet je m beslist niet open laten.

Gewoon een overloop dit, wel openlaten idd.

sommige keihins hebben dit.
 
Dit is geen vacuumgaansluitin. En als het al een vacuum zou zijn moet je m beslist niet open laten.

Gewoon een overloop dit, wel openlaten idd.

sommige keihins hebben dit.

Vind wel vreemd dat het dan gewoon zo'n 'aansluiting' is, nu je het zegt zit dan ook vreemd voor een vacuum aansluiting 8P

is idd beter om een ongebruikte vacuumnippel doormiddel van een afgesloten slangetje af te dichten. Verder klopt mn verhaaltje wel :#
 
Wieger heeft gelijk zijn allebei overloopjes.. Heb zelf ook een keihin met 2 van deze overlopen. en is dus zeker geen vacum.
 
Maar kijk, naar aanleiding van een logische opmerking van iemand; als het overloop is, waarom staan die nippels omhoog gericht? En vanaf de fabriek zitten de slangetjes vanaf daar OVER de carb heen, en als het overloop is, stroomt het niet goed weg dan...
 
het is een de beluchting voor je vlotterbak. Zodat je vlotterbak geen vacuum trekt. eigenlijk is dit een onnodig aangezien je via het benzine level het vacuum weer weghaald. vandaar dat hij bij sommige er Wel zit en bij sommige niet. Het nippeltje dat eronderzit (deze is dicht), maar datzelfde horizontale nippeltje aan de stationairschroefkant is de overloop. Deze zorgt natuurlijk ook voor een antivacuum en daarom moet deze ook nooit vol zitten. (ps deze zit lager dus zal hij hier overstromen ipv het hoger gelegen extra nippel), tis maar wat je als overloop beschouwd.

Tevens is het horizontale nippeltje aan je vlotterbak verbonden met het staafje die in het vlotterbakje zit. Deze zorgt ook voor een constante luchtdruk in je vlotterbak.

3 eigenlijk. en bij sommige dus 2 :p. heb nu ik er bij nadenk toch het gevoel dat de keihins met zo'n extra nippel (zoals op de foto) wat constanter lopen. Niet getest oid hoor, puur een gevoel.

Gr
 
Back
Top