Overloop niet vacuüm, klopt dat?

GW1

Well-Known Member
Vroeg me af of klopt dat uitgangetje onder de vlotter kamer, die je met een schroefje kan afsluiten helemaal dicht moet zijn om te kunnen rijden of niet, of juist wat open. Krijg hem met de schroef niet helemaal dichtgedraaid, laat iets lucht door altijd. Heeft wel ooit gereden met 'm helemaal potdicht, maar zekerheid vraagje.
 
Advertisement - register to remove this

Klopt wat Brute Force zegt.
Bovendien kun je door aan de onderkant op de nippel van dit kraantje een doorzichtig slangetje aan te sluiten en hiervan het andere uiteinde van dit slangetje boven het hoogste punt van de carburateur te houden en vervolgens dit "kraantje met de schroevendraaier te openen, zien tot hoe ver de vlotterkamer gevuld is/wordt (communicerende vaten).

Als dit "kraantje" lekt loopt je vlotterkamer en benzine leiding langzaam leeg, maw je scooter lekt.
Afhankelijk van de mate van het lekken vind je dan ook een plasje benzine bovenop je blok of onder je scooter op de grond.
Hierdoor moet je als de scooter een tijdje stilstaat, en "tijdje" is afhankelijk hoeveel de carburateur lekt, ook langer starten om alles weer met het vacuüm van het startende motorblok weer te vullen
 
Back
Top