Originally posted by damage
Verder weet iemand hoe het zit met:
- hij had gehoord over een begrensing die met de toerenteller in verband stond ? :S
Niet dat ik weet, toerenteller is ook puur mechanisch
- Is de CDI begrensd? O.i.d?
Normaal gesproken niet, alleen hebben ze altijd een gruwelijk irritante dip rond de 7/8K.
een OKI MPS-300 CDI loopt vaak goed @ NSR50, al loopt de originele CDI (Shindengen GE3, met wit stekkertje, zwart blok) vaak ook wel goed.
En je kunt nog wel eens een leuke winst boeken door het uitvijlen en flink verdraaien vd ontstekingsgrondplaat, die van mij staat bijvoorbeeld 5mm vroeger dan je ze origineel maximaal kunt vervroegen, dit scheelde ENORM in het vermogen onderin, al is het in mijn geval wel met 98cc .
Maar alles bij elkaar is de Honda ontsteking een creatie opzich .
-Wat is de normale prijs van een versnellingsbak 5/6 bak? En van welk model passen de bakken allemaal? (mb/mt ofzo?) Iemand nog tips voor een goed adres ervoor?
75 euro of rond die koers is tegenwoordig normaal en alle bakken (MT/B/MTX/MBX/NSR) passen in principe, maar als de schakelwals niet uit een MBX of NSR komt schakel je ondersteboven, wat ik persoonlijk fijner vind.
En de bak uit hele (begin jaren 80) CR80jes past ook, maar die zijn waarschijnlijk lastig te vinden.
Je moet wel altijd zorgen dat je een complete bak koopt, dus met schakelwals/schakelvorken/ringetjes etc, vooral die ringetjes zijn "wel zo prettig" om te hebben.
edit:
-is de Malossie cilinder voor NSR gietijzer? (volgens mij wel toch?)/edit
Yup, is gietijzer
Ja, een hoop vragen maarja. Daar is het forum voor niet?