NSR uitlaat

damage

Schakel member! :D
Vriend van me heeft nou een NSr gekocht, maar dat ding is helemaal standaard :( Nou gaat hij volgende week een 18 mm carb halen. Bij de dealer hiero hebben ze nog een Homoet op voorraad, of kan ie overduidelijk beter voor een leovince of metrakit kiezen? Voorlopig blijft de cilinder nog even standaart, maar later wil hij nog wel snellere cilinder!

De vraag dus: De homoet nemen of tog maar een andere uitlaat halen en zo ja : welke dan?

Zelf totaal geen ervaring met NSR, dus advies van iemand met ervaring zou leuk zijn! :D

BVD
 
Advertisement - register to remove this

Maat van me had een Malossi 70giet(tuned) met 16mm carb en een Leo, daarna een Tecno (ofzo:?), daarna Homoet en later een Gianelli.

De Gianelli en Homoet verschilden elkaar het minst in vermogen en waren het best van de 4. De Homoet vond ik een herrie maken en de Gianelli wat donkerder. De Gianelli had wat weg van een motorpijp en dat oogde echt heel vet. De Homoet was wel hoogtoeriger, maar aangezien de cil dat niet nodig had was de keuze voor de Gianelli duidelijk.
 
ik had op men nsr een malossi 65 alu zelf bewerkt met een 16mm carb +malossi kelk en een gianelli uitlaat gaf nog meer dat donker moto geluid toen ik een maand daarna een malossi 72cc alu had terug zelf getunend en een 21mm carbu + kelk en een homoet voor eens te testen en al dat geweld nog op men originele krukas heeft wel niet lang geduurd maarja ik ging op auto teller toch een goede 140/150 per uur maar ik heb uit noodzaak de krukas moeten vervangen en heb een topracing asje genomen met c3 race lagers heb ik men koppeling getunend
en andere tandwielen in versnelingsbak ging ik lekker naast auto 180per uur maar de homoet is af gescheurd en heb ik zelf een uitlaat gelast met 2 dempers onder het kontje zoals een ducati en hij trok dan nog beter en ging nog even snel
 
Waar haal je in godsnaam een alu mlossi voor NSR vandaan ?
En de rest vh verhaal klinkt ook wat uhmm, apart ?

Overigens zou ik in bijna alle gevallen een Tecno aanraden, dingen kosten geen drol (60-70 euro) en lopen over het algemeen errug goed.
Enige nadeeltje is de demper, die is niet alles tot vrijwel niets.
En ze scheuren soms, maar daar heb ik nog geen last van gehad.
 
HEHHH WATTTT, IK VERSTA JE NIET, HIJ MAAKT ZO'N KLEREHERRIE :p.

Al is die van mij nu wel redelijk stil, ook met tecno demper.
 
Maatje van me had een NSR met een Immitatie 50 cc, Technopijp en een grotere carb (maar weet ik niet). Ding liep wel 85 echte km's.
 
Originally posted by area51lover
ik had op men nsr een malossi 65 alu zelf bewerkt met een 16mm carb +malossi kelk en een gianelli uitlaat gaf nog meer dat donker moto geluid toen ik een maand daarna een malossi 72cc alu had terug zelf getunend en een 21mm carbu + kelk en een homoet voor eens te testen en al dat geweld nog op men originele krukas heeft wel niet lang geduurd maarja ik ging op auto teller toch een goede 140/150 per uur maar ik heb uit noodzaak de krukas moeten vervangen en heb een topracing asje genomen met c3 race lagers heb ik men koppeling getunend
en andere tandwielen in versnelingsbak ging ik lekker naast auto 180per uur maar de homoet is af gescheurd en heb ik zelf een uitlaat gelast met 2 dempers onder het kontje zoals een ducati en hij trok dan nog beter en ging nog even snel

Hierbij misschien toch wel een vraagtekentje?!? Okee, mijn vriend kan nie echt klagen over de snelheid, maar ik denk niet echt dat 'ie bang hoeft te zijn dat ie de 180 haalt.......al vindt ik het verhaal niet echt geloofwaardig.....sorry


Hmmmzzz allemaal bedankt voor de replys. Hij heeft de homoet gekocht en het is best een fijn uitlaatje, trekt lekker snel door enzo.... Alleen het erondermaken wou eerst niet lukken omdat er tapeindjes in cilinder zaten i.p.v boutjes....daardoor kreeg je de uitlaat er eerst op geen manier onder.....tot we op 't idee kwamen om de tapeindjes te vervangen voor boutjes....

4X2: ervaring met homoet? Ik vindt hem eigenlijk best wel stil en het geluid ben ik ook best wel over te spreken. Als er een homoet voor mijn brommer was, had ik hem zeker weten gekocht....


Iemand toevallig nog tips voor tandwielverhouding? Hij heeft net een nieuw 45 tands voortandwiel gekocht(en nieuwe regina ketting?), welk tandwiel nu het beste vooraan(hoeveel tands?)?
 
Originally posted by damage

4X2: ervaring met homoet? Ik vindt hem eigenlijk best wel stil en het geluid ben ik ook best wel over te spreken. Als er een homoet voor mijn brommer was, had ik hem zeker weten gekocht....

Iemand toevallig nog tips voor tandwielverhouding? Hij heeft net een nieuw 45 tands voortandwiel gekocht(en nieuwe regina ketting?), welk tandwiel nu het beste vooraan(hoeveel tands?)?

Had het over Tecno ;).
Homoet verschilt een beetje, komt iig altijd een herkenbaar geluid uit (al heeft een Proma GP dat nog 10000x erger).
Maar dingen staan goed bekend opzich.

4 of 6 bak, denk 6 aangezien het een Belgische NSR is ?
Cilinder zal dan ook wel een GE2 zijn, dus lekker vlot :).

Voortandwiel zou ik 13 of 14 proberen, haal je met redelijk wat geluk net de 100 digi mee (met ori cilinder, maja Belse GE2 cilinders zijn errug snel, itt de Nederlandse scheitbakken).
 
Is wel Ge2 uitlaat, volgens mij stond dat ook op cilinder, maar dat weet ik niet zeker. Is spijtig genoeg wel 4 bak, maar misschien komt er wel een 70cc op....Malossi of heel miss eurocilindro...welke is beter/sneller? sorry dak een beetje erg offtopic ga maar om nou overal een nieuw topic voor te openen....

Sorry khad nie gezien da je het over techno had, daar hebbik ook al eens mee gereden.....nou nou wat een powerband NOT!! veels te smal, al lag die tecno wel op een MB.....
 
4-bak is jammer, hoeft in top niet zoveel te schelen, maar het is wel minder fijn met zo'n 50 snel (valt wat minder lekker binnen je powerband met overschakelen).

Malossi 70 heeft een aardige reputatie opzich, redelijk snel, valt een 100-110 digi wel mee te halen (met enig geluk etc ;)).
En valt ook nog best goed te tunen.
Al is het wel een gietijzeren cilinder.

Eurocilindro/Hebo 70 weet ik niet zoveel van, is volgens mij wel redelijk snel, maar de (Meteor) zuiger die er bij zit heeft een nogal twijfelachtige reputatie.

Sowieso altijd originele Honda smallendlagers gebruiken btw, imi rommel klapt na 1000-2000km geheid uit elkaar als er wat kracht op komt te staan.
En die Honda lagers zijn toch maar 7 euro ofzo.

Wat ook veel kan helpen is je ontsteking echt enorm vervroegen (grondplaat 5mm uitveilen, zo rijd ik nu dus rond, vermogenswinst onderin is echt heel groot), maar dan moet je wel opletten dat je geen gaten in zuigers gaat fikken enzo :p.
 
130? lijkt me sterk..

wij hadden een stnd mt5 omgebouwd tot een 125 (80 blok, 125cc, 34 (of 36 weet ik nie meer)mm carb, en ik dacht techno uitlaat voor een nsr da ding liep 145/150..(met wind mee)
 
En toen werden de patsertjes wakker gemaakt door hun mama....pleassseee zeg waar deze pats-reacties op slaan snap ik niet?

Verder is de homoet gekocht, cilider is een ori Ge2, carbu is een 18 mm keihin.

Misschien komt er nu een Malossi aan.....Maar nuttige tips zijn altijd welkom....

Btw de NSR wordt momenteel gespoten en de kappen worden bewerkt en de letters NSR zijn uit de kappen gehaald.

Verder weet iemand hoe het zit met:

- hij had gehoord over een begrensing die met de toerenteller in verband stond ? :S

- Is de CDI begrensd? O.i.d?

-Wat is de normale prijs van een versnellingsbak 5/6 bak? En van welk model passen de bakken allemaal? (mb/mt ofzo?) Iemand nog tips voor een goed adres ervoor?

edit:
-is de Malossie cilinder voor NSR gietijzer? (volgens mij wel toch?)/edit


Ja, een hoop vragen maarja. Daar is het forum voor niet? :D
 
Last edited:
Originally posted by damage
Verder weet iemand hoe het zit met:

- hij had gehoord over een begrensing die met de toerenteller in verband stond ? :S
Niet dat ik weet, toerenteller is ook puur mechanisch :)

- Is de CDI begrensd? O.i.d?
Normaal gesproken niet, alleen hebben ze altijd een gruwelijk irritante dip rond de 7/8K.
een OKI MPS-300 CDI loopt vaak goed @ NSR50, al loopt de originele CDI (Shindengen GE3, met wit stekkertje, zwart blok) vaak ook wel goed.
En je kunt nog wel eens een leuke winst boeken door het uitvijlen en flink verdraaien vd ontstekingsgrondplaat, die van mij staat bijvoorbeeld 5mm vroeger dan je ze origineel maximaal kunt vervroegen, dit scheelde ENORM in het vermogen onderin, al is het in mijn geval wel met 98cc :).
Maar alles bij elkaar is de Honda ontsteking een creatie opzich :D.



-Wat is de normale prijs van een versnellingsbak 5/6 bak? En van welk model passen de bakken allemaal? (mb/mt ofzo?) Iemand nog tips voor een goed adres ervoor?
75 euro of rond die koers is tegenwoordig normaal en alle bakken (MT/B/MTX/MBX/NSR) passen in principe, maar als de schakelwals niet uit een MBX of NSR komt schakel je ondersteboven, wat ik persoonlijk fijner vind.
En de bak uit hele (begin jaren 80) CR80jes past ook, maar die zijn waarschijnlijk lastig te vinden.
Je moet wel altijd zorgen dat je een complete bak koopt, dus met schakelwals/schakelvorken/ringetjes etc, vooral die ringetjes zijn "wel zo prettig" om te hebben.


edit:
-is de Malossie cilinder voor NSR gietijzer? (volgens mij wel toch?)/edit
Yup, is gietijzer

Ja, een hoop vragen maarja. Daar is het forum voor niet? :D
 
Back
Top