Nog steeds C20 @ Evo 50 Probleem

ApriliaFreak

Rijd nu Auto!:)
Met koude moter trekt mijn scooter met ongeveer 10000 toeren weg. hoe warmer hij dus word, (60 graden ongeveer) dan heeft hij totaal geen vermogen meer onderin.
en gas herneming is ook beroerd

Ik heb nu een 2g koppeling met strakste veertjes en heel strak staan dus.

heb ook een hebo koppeling geprobeerd (geen verschil)

als hij koud is loopt hij dus wel goed
trekt dan bij 10000 toeren weg en draait 13500 toeren

setup:
evo 50 stage 5
malossi RHQ pen 12 as
19mm
yasuni c20
evo vario + Overrange
malossi vl12 membraan
orginele onsteking (niet vervroegt)
orginele luchtfilter
malossi Rode drukveer
3,3 gram rollen

Ik vat er niks van, cabarateur is goed afgesteld (bougie mooi bruin)

please help, want het is best k*t als hij warm is en dan pas bij de 40 km/h weg trekt
 
Advertisement - register to remove this

Slipt je koppeling niet heel erg waardoor hij ontzettend warm wordt?
Wbt de gasherneming ligt denk ik aan je ori filter, test eens met een twin air oid ik denk dat dat een goeie verbetering is....
 
Probeer wat gaten te vreezen in je carterpan (kickstart)
Zodat er wat lucht bij je koppeling etc kan komen..

Ik had dit probleem ook altijd met me beta... toen lucht sleuven etc in carterpan gemaakt en geen problemen meer...

Groetjes
 
ik weet niet of hij te warm word, ik had hem eerst op 8000/9000 toeren afgesteld en toen nog het zelfde probleem
en filter ga ik nog wel ff proberen
 
Originally posted by Jonnypol
Probeer wat gaten te vreezen in je carterpan (kickstart)
Zodat er wat lucht bij je koppeling etc kan komen..

Ik had dit probleem ook altijd met me beta... toen lucht sleuven etc in carterpan gemaakt en geen problemen meer...

Groetjes
ik heb een tp carterkap, waarbij de filter eruit zodat er nog meer lucht door kan
 
Originally posted by Jonnypol
hmmm.. dan is het dat ook niet :S
Ik weet dus echt niet wat het is, ik heb volgens mij alles al geprobeert, (op powerfilter na) terwijl een kamaraad van mij met evo 50 untuned met c20 rijd en dat ding heeft gewoon wel kracht :?
 
Heel mysterieus....ff wat dingen die me zomaar te binnen schieten
-valse lucht
-carb afstelling toch niet helemaal goed ivm koud wel goed en warm niet.....
-wat is eraan getuned? ik weet niet door wie, maar watvoor timing etc...
 
Originally posted by Casper
Heel mysterieus....ff wat dingen die me zomaar te binnen schieten
-valse lucht
-carb afstelling toch niet helemaal goed ivm koud wel goed en warm niet.....
-wat is eraan getuned? ik weet niet door wie, maar watvoor timing etc...
Ik had er eerst een shot onder en toen had hij dus giganties veel koppel, maar nu met c20 dus niet.
hij zuigt dus absoluut geen valse lucht en cabarateur is ook goed
hij heeft alleen het probleem met de c20

hij is btw getuned door vdh, timing enzo weet ik niet, sguish staat op 0.6
zit ook een nieuwe zuiger in
 
een bruine bougie zegt erg weinig, en ik denk niet dat het je koppeling is. Met de sfera had ik het laatst ook, toen heb ik de gasnaald een stuk hoger gezet en een grotere sproeier er in en hij liep weer een heel stuk beter.
Ik ben er bijna zeker van dat het toch je carberatier is.
 
Ik kan je maar een ding aanraden gooi er een shot onder kijken of het beter loopt. C20 is naar mijn ervaring moeilijk af te stellen, ik zelf ook altijd het idee dat een C20 wat overpowerd is maar dat is mijn mening C16 is ook goed. En anders naar een scooterzaak gaan en hem laten afstellen
 
Ik heb uit betrouwbare bron (Tino) gehoord, dat een C20 te dik is voor een 50cc, als ik jouw was zou ik op zoek gaan naar iets anders ;)

grtzz, Jacco.
 
heb hem net armer afgesteld maar geen effect, alleen dat ik dan met shoke aan moet rijden :D, maargoed, ik zal nog een beetje met de gasnaald proberen te kutten en kijken wat hij dan doet.
 
Originally posted by Jacco
das denk ook niet zomaar een 50cc, en WEL de enige die ik heb zien scoren met zo'n pijp @ 50cc
wat is eranders aan?
c20 moet goed kunnen lopen @ 50 evo
kamaraad van mij rijd UNTUNED 50cc met c20 en rijd perfect.
verklaar dat maar ff dan
 
Back
Top