Hoi dag allemaal ik heb namelijk een piaggio zip 2 takt. (gaat hier over een 50cc carter)
Ik heb recent 2 a 3 dagen geleden het blok gesplits en een nieuwe krukas en nieuwe lagers erin gestoken.
hij bewoog toen soepel en heb dan vervolgens met voeler maatjes hem afgemeten dat hij zo goed mogelijk gecentreerd stond hij bewoon toen nog heel heel soepel natuurlijk. vervolgens heb ik mijn 2 keringen die bij het setje waren erin gedaan om het te dichten maar doen voelde ik dat het blok namelijk strak voelde en niet zoals bij me oude scooter voelde. mijn vraag nu is dit normaal ? word het nog soepeler na het in rijde en roderen? als iemand mij tips kan geven of zijn gedachtes laat maar weten. de krukas draait nog goed me als je met de onsteking draait. ik zal een video bezorgen zo snel mogelijk aan deze thread. alvast bedankt iedereen.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

even update uitlaat goed gemonteerd heb aleen een nieuwe verse uitlaat pakking nodig voor bij de cilinder.
de scooter draait stationair en vermoed dat alles wel goed gaat even op gereden pakt de power maakt geen rare rare geluiden.
vermoed nu gewoon nog wat tegoei afstellen en bougie goed controleren en dan inrijden zeker ?
 
even update uitlaat goed gemonteerd heb aleen een nieuwe verse uitlaat pakking nodig voor bij de cilinder.
de scooter draait stationair en vermoed dat alles wel goed gaat even op gereden pakt de power maakt geen rare rare geluiden.
vermoed nu gewoon nog wat tegoei afstellen en bougie goed controleren en dan inrijden zeker ?
Volgende keer daarom eerst zelf goed kijken. Het was dus enkel een uitlaat pakking. Mooi dat het gelukt is.
 
Volgende keer daarom eerst zelf goed kijken. Het was dus enkel een uitlaat pakking. Mooi dat het gelukt is.
ja zeker ik heb de uitlaat pakking al besteld zeker en vast nu alleen bougie beetje zwart en zitop sproeier 78 nu maar ik denk dat er iets teveel olie misschien in tank nog zat is zelf meng omdat oliepompje kapot is en ik niet tegoei weet hoe dat wekt met de carburateur dus ik meng zelf 20ml op 1lilter benzine maar nu is ie iets of wat vet aant slaan kan door te veel olie of iets anders ? heb lucht schroef op 1,5 slag open en 17,5carb
 
als hij zonder keeringen goed rond ging en nog een paar slagen deed als je hem los liet, dan is hij goed gecentreerd. wanneer je de keeringen erin doet gaat hij 'enorm' stroef vergeleken zonder. hij draait dan niet meer een paar slagen zonder hem rond te draaien, dat hoort zo.
 
als hij zonder keeringen goed rond ging en nog een paar slagen deed als je hem los liet, dan is hij goed gecentreerd. wanneer je de keeringen erin doet gaat hij 'enorm' stroef vergeleken zonder. hij draait dan niet meer een paar slagen zonder hem rond te draaien, dat hoort zo.
JA ondertudsen is hij al gestard enzo maar blijft vet aanslaan ik heb tznk nu laten uitlopen en 3litier benzein en 60ml olie erib doen
 
Dus nu start hij enkel met gas open te foen en hij komt niet vooruit eerst deed hij stationair enzo maar nu niks meer iemand tips of wzt ik zou moete doen
kunnen veel dingen zijn; slechte masse, valse lucht, ontsteking stuk noem maar op. we moeten een iets betere beschrijving hebben van het probleem als je wilt dat we je helpen.

ik zou beginnen met valse lucht checken en zorgen dat je een nieuwe bougie gebruikt. zet daarnaast nog een extra massakabel van het frame naar het blok en zorg dat de bobine een goeie masse maakt. ook de juiste sproeier gebruiken is een grote stap. welke zit er nu in? gebruik daarnaast gewoon de standaard stationaire- en choke sproeier en gasnaald op middelste stand, luchtschroef op 1 á 2 slagen uit.

ook is het logisch dat een net gereviseerd blokje een beetje moeite heeft met starten aangezien er allemaal overbodige olie en vet in het carter ligt. dit moet eerst allemaal verbranden dus de eerste paar meter zal die moeilijk rijden.
Post automatically merged:

JA ondertudsen is hij al gestard enzo maar blijft vet aanslaan ik heb tznk nu laten uitlopen en 3litier benzein en 60ml olie erib doen
Hoezo slaat de bougie vet? heb je teveel olie in de tank gegooid?
 
kunnen veel dingen zijn; slechte masse, valse lucht, ontsteking stuk noem maar op. we moeten een iets betere beschrijving hebben van het probleem als je wilt dat we je helpen.

ik zou beginnen met valse lucht checken en zorgen dat je een nieuwe bougie gebruikt. zet daarnaast nog een extra massakabel van het frame naar het blok en zorg dat de bobine een goeie masse maakt. ook de juiste sproeier gebruiken is een grote stap. welke zit er nu in? gebruik daarnaast gewoon de standaard stationaire- en choke sproeier en gasnaald op middelste stand, luchtschroef op 1 á 2 slagen uit.

ook is het logisch dat een net gereviseerd blokje een beetje moeite heeft met starten aangezien er allemaal overbodige olie en vet in het carter ligt. dit moet eerst allemaal verbranden dus de eerste paar meter zal die moeilijk rijden.
Post automatically merged:


Hoezo slaat de bougie vet? heb je teveel olie in

Had alles inelkaar gestoken starte reed zelfs en draaide stationair na nieuwe benzine herft die aleen vet grslagen en overal olie
Post automatically merged:

Had alles inelkaar gestoken starte reed zelfs en draaide stationair na nieuwe benzine herft die aleen vet grslagen en overal olie
En hij start aleen mrt was gas te geven voor. De rest niks meer
 
en nu je de benzine en bougie vervangen hebt, start hij wel? Toen je getankt had, had je toen teveel olie in de tank gegooid? 1:50 is voldoende, met een splinternieuwe cilinder zou je misschien 1:40 kunnen rijden maar dan moet je met de luchtschroef kloten aangezien hij dan minder rijke brandstof heeft
 
en nu je de benzine en bougie vervangen hebt, start hij wel? Toen je getankt had, had je toen teveel olie in de tank gegooid? 1:50 is voldoende, met een splinternieuwe cilinder zou je misschien 1:40 kunnen rijden maar dan moet je met de luchtschroef kloten aangezien hij dan minder rijke brandstof heeft
Lekt benzien aan de luchtfilter iknweer nie meer wat er alemaal gebeurd
 
Back
Top