Jordy.
MWS
Most Wanted Sprinters : NX Beta Ark
Introductie
Hallo,
Ik ben Jordy van Overeem, de meesten zullen me nu wel kennen.
Ik hoor jullie al zeggen "Hij was toch verkocht".
Vond het wel mooi dat jullie het geloofden, hij was / is nog lang niet af!
Vandaar een nieuw topic en we gaan lekker verder waarmee we begonnen waren.
2005
Me start fase van het project. Uiteindelijk ook nog in de Scootin' behaald.
Foto vanuit Scootin' 2005.
2006
Het jaar 2006 werd een stuk leuker. Heb bijna het hele jaar aan het uiterlijk gewerkt, en dat is ook zeker wel te zien. Ik was ook pas echt klaar ermee rond augustus / november...
Even een kleine opsomming met wat er gebeurt is.
-Kappen aangepast
-Carbon / Cosmos metallic zwarte kappen
-M-stuur
-Meer gepolijst
-Velgen afgedraaid
-Dubbele remschijven
-Fournales
En meer uiteraard. Twee foto'tjes van het eindresultaat.
2007
Voor dit jaar gaan we nog iets verder met het optische gedeelte.
Maar we upgraden het motorische gedeelte dit jaar ook nog.
Daar moet je het volgende voor hebben uiteraard.
Juist goed gereedschap is het halve werk, dus maar een handige kist gekocht waar bijna alles inzit.
Handig voor op meetings.
XSH Wig 2.0 & XSH cilinder
XSH Tuned carter
XSH Tuned cilinder
Nog een keer
Alles in elkaar
Alles is dus XSH Max getuned en wat nieuw spul bij Marco gekocht zoals
een luchtfilter & wig.
Om de setup nog wat te upgraden moet je uiteraard het volgende te hebben.
"PSSSSSHHHHHT"
Dat was het het setupje tot nu toe wel een beetje.
Ik heb het gewoon bij me Evo gehouden om 2 redenen.
1. Iedereen rijd Speed 7T, lekker origineel .
2. Evo heeft wel goeie wandjes, wat dus wel een lekkere combinatie is met de NX.
Optisch
Zoals de meesten wel weten heb ik een dubbel remsysteem. (Wim nog bedankt voor het realiseren hiervoor)
Dan maar een keer wat goeie foto's ervan zodat jullie kunnen zien wat er gebeurd is. Ook heb ik alles een stuk beter lopen polijsten, je zag de krassen nog zitten van de draaibank.
De voorvorkpoten
De adapters, die symmetrisch zijn en de inham van de poot mee loopt aan de binnenkant van de adapters.
De adapters zijn voor Zip SP remklauwen pas gemaakt, dit omdat die klauwen aan beiden kanten symmetrisch zijn.
De velgrand opnieuw vers gemaakt, weerspiegeling van de adapter is te zien.
Dan de adapter zelf voor de extra remschijf
Ook heb ik de carterdeksel een keer "Goed" onderhanden genomen.
En als laatste heb ik ook hoezen gekocht voor me koelslangen.
Dit zijn gevlochten slangen geworden, is een keer iets anders dan zwart / doorzichtig.
SBO
Ook heb ik me ingeschreven voor SBO 2007.
Stond al een tijdje ingeschreven, nr #45 (STD Klasse)
Dit was ook een goeie reden om een mooie helm aan te schaffen...,
Had hem meteen geupgrade met een zwart vizier.
Lekker een jaartje knallen op SBO dus, ik sta in de standaart klasse.
Dit omdat ik nog niet zeker weet of ik de NX ga gebruiken op SBO.
Wil eerst weten hoe het op straat gaat en wat er met NX uit rolt.
Update 1
Even een kleine update.
Ik ben begonnen met het opbouwen van me blok, de krukas zit er nu igg in.
Moet nog wat kleine dingentjes erin duwen en aanpassen.
Ook heb ik remleidingen opmaat laten maken.
Omdat ik met het feit zit ten eerste met de voorrem, plus dat die rubberen remleidingen super lelijk zijn. En wie ben ik om niet iets te nemen wat bij de Beta past.
Juist Carbonnen Goodridge remleidingen.
Het zijn dus 2 voor leidingen daarbij zit een banjo bout die het zooitje laat werken .
Ook meteen dus een achter leiding laten maken zodat het zooitje symmetrisch is. Achter een rubberen leidingen en voor 2 van Carbon staal, Dat is ook geen gezicht.
Dat was het weer voor vandaag.
Ergens in de kerstvakantie komt er wel weer een update, dan komt me vriend (MWS) Kees me helpen. Hij neemt gelukkig ook wat leuks mee. Jullie zullen dan meer zien.
Update 2
Zeker niet stil gezeten deze week, daarom ook maar een update.
(MWS) Kees uit Roosendaal kwam 2 dagen op visite. Uiteraard kwam die niet met lege handen hierheen. Het volgende kwam mee terug.
-Frame
-Kroonstuk
-Subframe
Uiteraard netjes gecoat en al , daarna het zooitje op wielen gezet .
(Kees nog bedankt voor het brengen!)
Compleet op pootjes
Blokje
Dubbel disk
Zoals je kan zien heb ik het frame ook ernstig aangepast .
Er is aardig wat af gegaan en heb het opgelost met de tapeinden die je omhoog ziet staan.
De volgende dag maar iets anders erbij gepakt. En even vergeleken met een cola fles .
Na veel aanpassen en ge*** zat die fles erin zoals ik wou.
Daarna de achterkap aangepast en tadaaaa!
Zicht vanuit buddy en achterkap
Vanaf de bovenkant
Vanaf de onderkant
Ben nog niet helemaal klaar met het instaleren van de fles zelf.
Moet nog één beugel maken zodat die goed vast zit en uitsteekt bij de achterkap.
En de solenoids in de buddybak gemonteerd
Zoals je ziet is de achterkap ten eerste op sommige plekken beschadigd plus dat ik de onderkant van de tank eruit gehaald heb.
Ik ga de kap verbeteren en daarna word die opnieuw gecarboniseerd, evenals de voorkap...
Nog even iets anders, vorig jaar op Street or Track waren er proffesionele foto's gemaakt maar die hebben we nooit gehad.
Eindelijk hebben we hi-res foto's op CD-Rom. Dus bij deze een mooie er tussen uit gehaald .
Met een paar verschillende foto's een Wallpaper / Poster gemaakt.
[ir]http://mostwantedsprinters.nl/jordy/Poster-wallpaper.jpg[/ir]
*Klikbaar*
Update 3
Eerste update voor het nieuwe jaar.
Ben wat verder gegaan aan de NX, de buddybak nog verder aangepast.
Nu steekt het lieve flesje er zo uit.
Had daarna ook even wat beenkappies erop gezet en foto van de bovenkant gemaakt.
En één vanaf de achterkant (steeksleutel zit er nu niet meer :*)
Kreeg ook nog een pakketje binnen van Stage 6
Wow cool een Stage 6 Wig
Ow of toch de oude wig van Lucas zijn Aerox, met fogger erin :W.
Een kleine samenvatting van wat er nog moet gebeuren.
- Origineel balhoofdset bestellen
- Ander zadelhoes maken / afwerken
- Voorkap afmaken
- Achterkap afmaken
- Remklauwen terug krijgen van de coater
De voorkap afmaken?
Jah, vorig jaar op die kap helaas plamuur gebruikt. Dat zag je dus lelijk zitten.
Heb alles eruit lopen zagen en nu helemaal opnieuw gedaan.
Maar dan alleen met Polyester, geen plamuur meer dus!
De achterkap afmaken?
Vandaag hele kap lopen schuren en begonnen met het opnieuw polyesteren van sommige randjes en foutjes eruit lopen halen. Was niet helemaal tevreden over het eind resultaat. De kap moet toch iets worden verlengt bij het zit gedeelte en bij het gat voor de NX moet die iets naar binnen lopen zodat het mooi afloopt en niet 1 dom gat is...
Update 4
Niet zo grote update, maar uiteraard wel weer netjes .
Eindelijk bestelling binnen gehad van Easyparts, handig voor originele onderdelen.
Zoals, juist vers balhoofd setje .
Ik wou al een tijdje een eigen straalkast hebben, en waarom dan maar niet aanschaffen.
Dan ga je wat stralen uiteraard en is het weer netjes .
Ben een weekend bij MWS kees geweest, lekker gesleuteld aan zijn hok.
Ook nog langs de coater daar geweest .
Was weer goeie service en kwaliteit uiteraard.
De banjobouten gestraald en de nippels voor ontluchting gestraald,
alleen nog even nieuwe imbussen ervoor halen .
Hier is trouwens ook mooi te zien hoe de velgranden nu blingen .
Hier ook de linkerkant te zien en deels de adapter van de 2e schijf
Indeling stuurtje, ga alleen weer zwarte buitenhoes nemen voor bij de gaskabel. Vind dit lelijk staat tegenover de remleidingen.
Update 5
Zo beste mensen, er is weer eens wat gebeurt.
Blok eindelijk terug van de lasser (zat scheurtje in).
Ik nam geen risico dus meteen laten lassen. Enige nadeel blok zat in elkaar en kon weer uitelkaar.
Achjah moet maar rij liever veilig. Blok terug meteen weer nieuwe lagers & krukas erin gedaan.
Na wat sleutelen en problemen oplossen stond die er eindelijk zo bij...
Moet nog wat kleine dingen doen zoals massa leggen enzovoort, dan kan die gestart worden.
Kan nu gelukkig wel verder met het aansluiten van de NX kit.
Hier het remsysteem nog is een keer, maar dan van de andere kant.
Waterpomp ook gepolijst (was zwart) en een Stage 6 pomp erop.
Mooie detail foto al zeg ik het zelf.
Achterzeide...
Hoop hem snel te kunnen starten en de NX aan te kunnen sluiten.
Me nieuwe zadel ligt nog steeds bij me vader, ik hoop die volgende week terug te hebben en erop te kunnen maken.
Update 6
Update is niet zo al te jezus groot, dat komt omdat ik meer bezig ben met spullen voor klanten dan me eigen spul.
Dus bij deze weer een detail update.
Wat heb ik deze keer weer in petto:
- Hij start weer, nu alleen niet meer HPI is verschoven (voor de zoveelste keer).
Word maar is tijd voor aanschaf van een gele ananas.
- NX is compleet geinstalleerd zoals het hoort.
- Draadboom gemaakt / weg gewerkt in krimkous.
Dan maar foto's?
Héh! Wat doet dat draadje daar IN dat stuur?
Die loopt in het stuur? Handig elektra in zo'n M-stuur.
Krijg je toch nooit de hoek om op het eind? Na lang kutten en schelden wel.
Knopje mooi weg gewerkt en draadloos .
Ik had ook nog foto's gemaakt van de draadboom van de NX in de krimkous enzovoort. Maar helaas had de camera het niet opgeslagen op één of andere manier :X. Dus krijgen jullie nog te goed.
En over dat mensen zeuren dat NX veel draden heeft en rotzooi veroorzaakt...
Weet niet wat jullie zeuren hoor... valt echt wel mee en heb nergens last van.
Update 7
En weer een update.
Het leeft zoals ik vorige keer al zei. Dus daarvan een filmpje met wat detail werk van de scooter zelf.
Ook heb ik de kart tank aangepast voor de NX benzine pomp, zit nu een extra nippel in. Ook wat foto's va de achterkap nu en de elektra die verwerkt is.
De elektra vanaf het stuur naar...
Daar loopt alles heen.
De achterkap nu / NX
Had laatst trouwens ook nog shirtjes laten maken.
Ziet er best wel tof uit .
En dan uiteraard nog het filmpje dat die draad / detail shots. (Het is Quicktime & Druk rechter muisknop "Doel opslaan als")
Filmpje
Update 8
En daar was ik weer, niet echt denderend veel gebeurt want ben al een paar dagen ziek thuis.
Even een kleine samenvatting hoe en wat.
De voorkap / achterkap liggen er nu zielig bij op de bank.
Over hoe en wat het nu gespoten word, BESPAAR ME DIE VRAAG!
Word een beetje gek van mensen die vragen welke kleur die nu enzovoort word.
Je ziet het vanzelf wel.
Ook heb ik eindelijk me zadel terug, het lijkt als of het schuim niet goed zit achterop. Maar dat is in het echt niet, beetje rare foto.... Betere komt wel.
Ook had ik nog een bestelling gedaan bij Van der Kruijs voor wat dingentjes.
Jullie zullen vast denken, waarom twee van die stage 6 maatbekertjes...
Ik ga er één gebruiken om de benzine mee op te vangen. En de andere waarvoor die bedoeld is .
Wat afstel troep erbij bestelt omdat ik deze zaterdag bij Easy Riders ga banken. We gaan het blok afstellen en gassen.
Word de eerste keer aan het gas dus ben benieuwd of alles heel blijft.
Dat was hem weer, update komt na het banken vanzelf wel .
Update 9
Zo dan maar een update van het banken...
Zaterdag ochtend half 9 ik onderweg naar Abcoude.
Toen weer terug naar Almere om mijn brommer te halen en toen richting Amersfoort.
[ir]http://mostwantedsprinters.nl/meetings/testbank-easy/Afbeelding%20001.jpg[/ir]
Rond half 1 waren we bij Easy Riders en waren als eerste begonnen met de Area van Dennis. Na wat dingen te veranderd hebben kwam uiteindelijk 22,2 uit zijn Area rollen.
Toen zette we de mijne op de bank en kwam er 17,1 ofzo bij het begin uit rollen. Dat was al beetje teleurstellend. Maar daarna ging het alleen maar berg afwaards. Er kwam later niet meer uit dan 16.
We hebben verschillende dingen getest en gedaan, we kregen hingen telkens rond de 15 pk. Als of het er gewoon niet in zit...
Ik weet het niet meer ik word er igg schijtziek van. Deze winter meer dan 1000+ Geinvesteerd in het blok en allemaal dat soort shit en er zit gewoon MINDER in dan vorig jaar!
Want waar kan het aanliggen dat je gewoon 4 a 5 pk tekort komt?
We hebben bijna alles gecontroleerd en alles gechecked...
Njah hier dan een paar filmpjes...
Download filmpje 1
Download filmpje 2
Download filmpje 3
Download filmpje 4
De grafieken hebben rolf en lucas nog, die komen vanzelf wel als ik ze heb.
En over het testen van NX en wat voor score daarmee eruit komt...
Daar hebben we niet eens tijd voor gehad, we stopte om 10 uur s'avonds!
Update 10
En weer een bank update.
Nog steeds het zelfde probleem, al hoewel er deze keer meer uit kwam rollen.
Hier dan maar een grafiekje na weer veel kutten.
[ir]http://mostwantedsprinters.nl/jordy/project/project/17.7%20sae.JPG[/ir]
Had deze keer een mhr rotor te leen van Dennis, en die werkte opzich wel goed. Maar dat zorgde niet voor het probleem...
We weten nog steeds niet wat het is. We hebben ook ander membraan enzovoort getest.
In iedergeval einde van de dag stond het hok er zo bij samen met Kees zijn NRG daar ben ik samen mee wezen banken. Ook het MWS Start systeem is deels te zien .
Update 11
Zo dan, ondertussen het hoop geblaat en gepraat in het topic heb ik niet stil gezeten.
Topic titel is zoals jullie wel kunnen lezen veranderd, want nee hij is niet meer Carbon. Om die reden even simpel de hemel uit te brengen.
Ik vind het niet echt meer wauw, de kwaliteit van hoe het erop zat was zou ook weer niet zo en telkens meer mensen nemen het.
Niet meer origineel.
Dit keer wou ik zelf wat Excotischer, dat is mijn ogen zeker wel gelukt. Zometeen hier wat meer over...
Omdat er iets mis was met me blok heb ik alles weer uit elkaar gehaald en alles opnieuw gechecked enzovoort.
Kwamen op wat kleine probleempjes uit onder andere het carter zelf, de vertanding en de HPI bobine...
Na het kopen van een ander carter meteen zelf getuned en geparelstraald.
Daarna nog het een en ander aangeschaft om verder te kunnen...
-RHQ
-SKF C4 Lagers
-HPI Bobine
Toen had ik nog via Bjorn een mooi resevoirtje gekocht want werd knettergek van dat lelijke logge SR ding...
Toen gauw begonnen met alweer de wederopbouw .
SBO begint bijna, moet dus wel even haast achter zitten!
Meteen met het blok begonnen.
Krukas erin
Na een de rest erin te douwen was het blok klaar en kon de rest ook weer! Blok eronder en kijken of die het ook nog is doet.
En jah hoor "Vroem", hij ging ook wel vooruit, beetje rustig gereden want alles zit er weer net in.
Blok weer onder het frame en wat dingentjes erop...
Op de foto zijn de beenkappen zwart, goed gezien!
Maar die zijn ook opnieuw gespoten "Doe je iets, dan meteen alles en goed". Dus waarom die ook niet... Hier kun je goed zien wat voor zwart het is.
Dan natuurlijk de rest, om meteen even een goeie indruk te krijgen van de kleur zelf "Oranje parelmoer flipflop met wat glitter zooi erin"
Zonder flits is de kleur moeilijk te krijgen, dan maar het geheel .
En dan nog één samen met Stefan's scheurijzer.
Ik ben zeker wel tevreden over de kleur, als anderen dat niet zijn. Lekker boeiend, het is mijn scooter .
Meningen en smaak verschillen, maar goed ook anders is elke scooter het zelfde.
Update 12
Kleine update dan maar even.
Heb de Beta naast de NRG gezet in het zonnetje en zijn best vette foto's geworden.
En dan ik nog in de zelfde houding als de Beta . Mean...
Wat ik nu nog moet doen voor SBO:
-Moet nog wel wat gedaan worden, hij koelt namelijk erg slecht met het resevoirtje wat ik nu heb.
-Ook moet ik nog me 3e rem fixen, achterrem dus.
-Opvangbakje voor de benzine fixen
-Benzine fixen, hij blijft niet doorstromen via de kart tank. Nu onderin de tank een nippel gemaakt zodat het gewoon door blijft stromen naar beneden i.v.m door zuigen via die rotzooi vacuum wat gewoon niet goed werkt.
Dit probleem zie je ook op filmpje, hij zuigt niet goed de benzine aan.
Hier dus filmpje waar ik het over had.
Deze is met telefoon gemaakt dus heeft wel beetje schrale kwaliteit.
Op het filmpje hoor je ook dat die weg valt en geen benzine krijgt...
Beta Rijden
Deze is met camera gefilmd, ook zie je Stefan op de NRG rijden.
Beta & NRG
Van de week dus die kleine dingentjes verhelpen en hopen dat die dan gaat...
Update 13
Zo eh dan maar weer is een update'tje...
Na veel stress en gedoe stond het toch gelukkig op tijd en beetje rijdend in elkaar voor Meppel.
Omdat ik toch nog steeds veel problemen met van alles had toch maar "weer" helemaal uit elkaar gehaald en alles netjes weg gelegd.
Toen maar de Carb helemaal uit elkaar gehaald en alles goed schoongespoten en revisiesetje erin geknald.
En jah hoor gelukkig deed die het weer als van ouds!
Toen weer het volgende probleem, de achterrem was nog steeds niet op druk.
En dat ging ook niet, de rempot is kapot gestraald hij pompt niet meer.
Weet ook niet of het iemand is opgevallen, had een ander remsysteem achter zitten.
Zaterdag avond/nacht alles weer inelkaar lopen zetten en opgepoetst.
Alles klaar gezet voor Meppel. Helaas geen tijd gehad om uberhaupt iets te kunnen afstellen.
De koppeling deed erg gaar, naar 3 keer flink gas geven pakte die heel erg slecht de toeren op en kwam die niet van zijn plek.
Vandaar dat ik hier de brommer pas aantrapte
Was er ook niet helemaal bij en het ging ook niet echt lekker, met de start niet en de eind tijd ook niet. Jammer maar helaas, volgende keer beter.
Ik tegen Stefan
Iets verder op de baan
Wachten en wachten en wachten
Samen bij de start
En verderop de baan
Heb het zeker wel naar me zin gehad, het was wel druk en erg warm maar wel super gezellig!
Iedereen bedankt voor het maken van de foto's! Als je zelf nog foto's of filmpjes van me hebt op Meppel, gewoon droppen in het topic als je wilt .
Na meppel toch maar kijken wat precies het probleem was met het oppakken van de toeren. Omdat Stefan ook wat problemen had gekregen met ze carb op Meppel gingen we maar lekker sleutelen in de loods.
Hier hoezo stefan niet blij dat ze scooter het niet goed doet .
Toen had ik stefan's zijn delta clutch getest en toen ging de Beta als een gek!
Toerenverloop het oppakken van de toeren etc was gewoon perfect...
Ik weer met de stage 6 en weer het oude gezeik, dat word dus weer een delta clutch. Heb de stage 6 helemaal na gekeken maar is niks mis mee dus ik snap het probleem niet...
Hoop de nieuwe koppeling snel binnen te hebben zodat ik op Konninginnedag @ Heerle lekker een dagje kan gassen .
Hier nog een paar foto's van de loods, de Beta en de Slider
Dat was hem weer en tot de volgende keer
Update 14
Zo dan maar weer een update'tje...
Naar een aantal meetings geweest o.a
- Heerle
- Driewegen
- Meinerzhagen
- Rotterdam
Heerle - Demo sprint dag
Was een leuke meeting met een 100m weg.
Driewegen - SBO sprint
Leuke dag, beetje veel wind.
Beste tijd - Driewegen
Tijd 8,07 sec
Topsnelheid 104,0 km/h
Reactie 0,16 sec
Gemm.Snelh. 68,3 km/h
Tijd min reachtie 7,90 sec
Duitsland - Meinerzhagen
Duitsland was weer een weekend om niet te vergeten!
Erg naar me zin gehad samen met de hele ST.net Crew en de rest uiteraard .
De Beta had opzich veel bekijks bij de Duitsers wat wel leuk was.
Helaas maar een paar keer DSSC kunnen rijden daar omdat ik geen lid was en het systeem bij hun ook niet werkte...
Voor de rest wel veel gereden achterin zoals voorheen ook altijd was.
Wel beter georganiseerd dit jaar.
Eric ging ook nog een rondje .
Rotterdam - SBO Sprints
Na Duitsland met Inne & Kenny mee gegaan naar Kerkdriel, nog veel gedaan en het startsysteem getest etc.
Gelukkig werkte die weer en gingen we met veel moed naar R'dam.
Jammer genoeg was er die dag veel regen , niet dat we dat niet gewend waren na het weekend in Duitsland...
Beste tijd - Rotterdam 125m!
Tijd 7,08 sec
Topsnelheid 95,8 km/h
Reactie 0,04 sec
Gemm.Snelh. 63,9 km/h
Tijd min reachtie 7,04 sec
Daarna alles weer uit elkaar gehaald en alles weer schoongemaakt en nagekeken.
Toen was het toch echt tijd om NX te testen.
Het had lang genoeg geduurt en was dus tijd om te testen, moest hier en daar nog wel wat dingen doen want die NX benzine pomp was stuk , maar die is gelukkig weer gemaakt.
Hoe de Beta erbij stond bij het testen...
En dan uiteraard een filmpje!
NX Run
* Klik even rechtermuisknop op de link en dan "doel opslaan als".
Ben alleen benieuwd wat die op de bank doet zonder / met NX. en wat de verhouding dan is met de mengsel want ik denk dat de NX sproeiers nog wel een stukkie groter kunnen .
Voor de rest van de week weer even wat dingen klaarmaken zodat die weer SBO sprint klaar is. Meppel even kijken met het weer, igg als ik er ben ga ik zeker even banken . Ben nu zeker wel benieuwd, hij rijd opzich wel goed al hoe wel hij niet echt lekker aangrijpt...
Of ik overstap naar andere klasse weet ik nog niet...
Update 15
Yow peeps,
Een updatzors...
Ten eerste nieuw gereedschap gekocht ,
1. Heftafel
2. Stoeltjes
3. Luchthaspel (15m 8P)
Dan SBO Meeting zoetermeer, in de ochtend lekker gereden...
Hij had weinig compressie en ging moeilijk aan...
In de middag maar op de bank met de motto "Alles kapoet"
en ik met me grafbek :W
En toen ging die kapot , hier filmpje ervan:
Zoetermeer testbank run
Had niet echt zin om te sleutelen, maar alleen even gauw gekeken.
Uitlaat eraf, veel water en benzine...
Eenmaal weer thuis scooter op de tafel en dan zeg je "Steef wat gaan we hier aan doen"
Nou alles kapoet en kunnen we meteen de tafel gebruiken .
Mafkees ook 8P, kijk hem is lachen dan .
en de rest...
En het blijft mooi
Wat is er nu dus precies allemaal aan het handje?
1. voetpakking naar binnen geklapt.
2. bougie zat er voor de helft in. (vandaar dat ik weinig compressie had)
3. benzine van NX blijft doorstromen.
4. trekt valse lucht bij de NX fogger, omdat de tap weg is van de injectie NX.
Even fixen en dan op Sittard nog maar een keer proberen...
Of ook niet vanwege de verkoop deal.
Oi,
Jordy
Setup
Cilinder: Polini Evolution - XSH Max Tuned
Luchtfilter: Twin Air XSH
Uitlaat: Yasuni Carerra 21 - HGS EVO flens - XSH Tuned
Vario: Malossi Multivar 2000
Krukas: Malossi RHQ
Koppeling: Malossi Delta Clutch
Membraan: Stage 6 V-Force3
Spruitstuk: Malossi Pia Recht - XSH Wig - XSH Tuned
Carters: MWS Max Tuned
Poulies: Malossi Overrange
Koppelingshuis: Malossi Wingbell
Halfpoulie: Stage 6 Halfpoulie
Carburateur: Keihin 28mm - XSH Kelk - XSH Tuned
V-Snaar: Malossi Overrange
Ontsteking: HPI 2005
Lagers: Malossi
Nitrous Express: NX
Most Wanted Sprinters
Bezoek onze nieuwe site ook eens.
Most Wanted Sprinters Website
Dit project is medemogelijk gemaakt door
Ik wil de volgende mensen bedanken voor hun steun, zonder hun was dit project geen werkelijkheid.
- MWS Members (Steun en toeverlaat)
- Maikel olmanst (Spuiter)
- Stefan van Overeem (Als broer zijn de en elektro monteur)
- HGS Wim / Huib (Draaiers / CNC'ers)
- XSH Marco (Tuning)
- Scootertuning.net (Iedereen voor zijn reacties en meningen)
*Updates zullen in de eerste & actuele post geplaats worden
Introductie
Hallo,
Ik ben Jordy van Overeem, de meesten zullen me nu wel kennen.
Ik hoor jullie al zeggen "Hij was toch verkocht".
Vond het wel mooi dat jullie het geloofden, hij was / is nog lang niet af!
Vandaar een nieuw topic en we gaan lekker verder waarmee we begonnen waren.
2005
Me start fase van het project. Uiteindelijk ook nog in de Scootin' behaald.
Foto vanuit Scootin' 2005.
2006
Het jaar 2006 werd een stuk leuker. Heb bijna het hele jaar aan het uiterlijk gewerkt, en dat is ook zeker wel te zien. Ik was ook pas echt klaar ermee rond augustus / november...
Even een kleine opsomming met wat er gebeurt is.
-Kappen aangepast
-Carbon / Cosmos metallic zwarte kappen
-M-stuur
-Meer gepolijst
-Velgen afgedraaid
-Dubbele remschijven
-Fournales
En meer uiteraard. Twee foto'tjes van het eindresultaat.
2007
Voor dit jaar gaan we nog iets verder met het optische gedeelte.
Maar we upgraden het motorische gedeelte dit jaar ook nog.
Daar moet je het volgende voor hebben uiteraard.
Juist goed gereedschap is het halve werk, dus maar een handige kist gekocht waar bijna alles inzit.
Handig voor op meetings.
XSH Wig 2.0 & XSH cilinder
XSH Tuned carter
XSH Tuned cilinder
Nog een keer
Alles in elkaar
Alles is dus XSH Max getuned en wat nieuw spul bij Marco gekocht zoals
een luchtfilter & wig.
Om de setup nog wat te upgraden moet je uiteraard het volgende te hebben.
"PSSSSSHHHHHT"
Dat was het het setupje tot nu toe wel een beetje.
Ik heb het gewoon bij me Evo gehouden om 2 redenen.
1. Iedereen rijd Speed 7T, lekker origineel .
2. Evo heeft wel goeie wandjes, wat dus wel een lekkere combinatie is met de NX.
Optisch
Zoals de meesten wel weten heb ik een dubbel remsysteem. (Wim nog bedankt voor het realiseren hiervoor)
Dan maar een keer wat goeie foto's ervan zodat jullie kunnen zien wat er gebeurd is. Ook heb ik alles een stuk beter lopen polijsten, je zag de krassen nog zitten van de draaibank.
De voorvorkpoten
De adapters, die symmetrisch zijn en de inham van de poot mee loopt aan de binnenkant van de adapters.
De adapters zijn voor Zip SP remklauwen pas gemaakt, dit omdat die klauwen aan beiden kanten symmetrisch zijn.
De velgrand opnieuw vers gemaakt, weerspiegeling van de adapter is te zien.
Dan de adapter zelf voor de extra remschijf
Ook heb ik de carterdeksel een keer "Goed" onderhanden genomen.
En als laatste heb ik ook hoezen gekocht voor me koelslangen.
Dit zijn gevlochten slangen geworden, is een keer iets anders dan zwart / doorzichtig.
SBO
Ook heb ik me ingeschreven voor SBO 2007.
Stond al een tijdje ingeschreven, nr #45 (STD Klasse)
Dit was ook een goeie reden om een mooie helm aan te schaffen...,
Had hem meteen geupgrade met een zwart vizier.
Lekker een jaartje knallen op SBO dus, ik sta in de standaart klasse.
Dit omdat ik nog niet zeker weet of ik de NX ga gebruiken op SBO.
Wil eerst weten hoe het op straat gaat en wat er met NX uit rolt.
Update 1
Even een kleine update.
Ik ben begonnen met het opbouwen van me blok, de krukas zit er nu igg in.
Moet nog wat kleine dingentjes erin duwen en aanpassen.
Ook heb ik remleidingen opmaat laten maken.
Omdat ik met het feit zit ten eerste met de voorrem, plus dat die rubberen remleidingen super lelijk zijn. En wie ben ik om niet iets te nemen wat bij de Beta past.
Juist Carbonnen Goodridge remleidingen.
Het zijn dus 2 voor leidingen daarbij zit een banjo bout die het zooitje laat werken .
Ook meteen dus een achter leiding laten maken zodat het zooitje symmetrisch is. Achter een rubberen leidingen en voor 2 van Carbon staal, Dat is ook geen gezicht.
Dat was het weer voor vandaag.
Ergens in de kerstvakantie komt er wel weer een update, dan komt me vriend (MWS) Kees me helpen. Hij neemt gelukkig ook wat leuks mee. Jullie zullen dan meer zien.
Update 2
Zeker niet stil gezeten deze week, daarom ook maar een update.
(MWS) Kees uit Roosendaal kwam 2 dagen op visite. Uiteraard kwam die niet met lege handen hierheen. Het volgende kwam mee terug.
-Frame
-Kroonstuk
-Subframe
Uiteraard netjes gecoat en al , daarna het zooitje op wielen gezet .
(Kees nog bedankt voor het brengen!)
Compleet op pootjes
Blokje
Dubbel disk
Zoals je kan zien heb ik het frame ook ernstig aangepast .
Er is aardig wat af gegaan en heb het opgelost met de tapeinden die je omhoog ziet staan.
De volgende dag maar iets anders erbij gepakt. En even vergeleken met een cola fles .
Na veel aanpassen en ge*** zat die fles erin zoals ik wou.
Daarna de achterkap aangepast en tadaaaa!
Zicht vanuit buddy en achterkap
Vanaf de bovenkant
Vanaf de onderkant
Ben nog niet helemaal klaar met het instaleren van de fles zelf.
Moet nog één beugel maken zodat die goed vast zit en uitsteekt bij de achterkap.
En de solenoids in de buddybak gemonteerd
Zoals je ziet is de achterkap ten eerste op sommige plekken beschadigd plus dat ik de onderkant van de tank eruit gehaald heb.
Ik ga de kap verbeteren en daarna word die opnieuw gecarboniseerd, evenals de voorkap...
Nog even iets anders, vorig jaar op Street or Track waren er proffesionele foto's gemaakt maar die hebben we nooit gehad.
Eindelijk hebben we hi-res foto's op CD-Rom. Dus bij deze een mooie er tussen uit gehaald .
Met een paar verschillende foto's een Wallpaper / Poster gemaakt.
[ir]http://mostwantedsprinters.nl/jordy/Poster-wallpaper.jpg[/ir]
*Klikbaar*
Update 3
Eerste update voor het nieuwe jaar.
Ben wat verder gegaan aan de NX, de buddybak nog verder aangepast.
Nu steekt het lieve flesje er zo uit.
Had daarna ook even wat beenkappies erop gezet en foto van de bovenkant gemaakt.
En één vanaf de achterkant (steeksleutel zit er nu niet meer :*)
Kreeg ook nog een pakketje binnen van Stage 6
Wow cool een Stage 6 Wig
Ow of toch de oude wig van Lucas zijn Aerox, met fogger erin :W.
Een kleine samenvatting van wat er nog moet gebeuren.
- Origineel balhoofdset bestellen
- Ander zadelhoes maken / afwerken
- Voorkap afmaken
- Achterkap afmaken
- Remklauwen terug krijgen van de coater
De voorkap afmaken?
Jah, vorig jaar op die kap helaas plamuur gebruikt. Dat zag je dus lelijk zitten.
Heb alles eruit lopen zagen en nu helemaal opnieuw gedaan.
Maar dan alleen met Polyester, geen plamuur meer dus!
De achterkap afmaken?
Vandaag hele kap lopen schuren en begonnen met het opnieuw polyesteren van sommige randjes en foutjes eruit lopen halen. Was niet helemaal tevreden over het eind resultaat. De kap moet toch iets worden verlengt bij het zit gedeelte en bij het gat voor de NX moet die iets naar binnen lopen zodat het mooi afloopt en niet 1 dom gat is...
Update 4
Niet zo grote update, maar uiteraard wel weer netjes .
Eindelijk bestelling binnen gehad van Easyparts, handig voor originele onderdelen.
Zoals, juist vers balhoofd setje .
Ik wou al een tijdje een eigen straalkast hebben, en waarom dan maar niet aanschaffen.
Dan ga je wat stralen uiteraard en is het weer netjes .
Ben een weekend bij MWS kees geweest, lekker gesleuteld aan zijn hok.
Ook nog langs de coater daar geweest .
Was weer goeie service en kwaliteit uiteraard.
De banjobouten gestraald en de nippels voor ontluchting gestraald,
alleen nog even nieuwe imbussen ervoor halen .
Hier is trouwens ook mooi te zien hoe de velgranden nu blingen .
Hier ook de linkerkant te zien en deels de adapter van de 2e schijf
Indeling stuurtje, ga alleen weer zwarte buitenhoes nemen voor bij de gaskabel. Vind dit lelijk staat tegenover de remleidingen.
Update 5
Zo beste mensen, er is weer eens wat gebeurt.
Blok eindelijk terug van de lasser (zat scheurtje in).
Ik nam geen risico dus meteen laten lassen. Enige nadeel blok zat in elkaar en kon weer uitelkaar.
Achjah moet maar rij liever veilig. Blok terug meteen weer nieuwe lagers & krukas erin gedaan.
Na wat sleutelen en problemen oplossen stond die er eindelijk zo bij...
Moet nog wat kleine dingen doen zoals massa leggen enzovoort, dan kan die gestart worden.
Kan nu gelukkig wel verder met het aansluiten van de NX kit.
Hier het remsysteem nog is een keer, maar dan van de andere kant.
Waterpomp ook gepolijst (was zwart) en een Stage 6 pomp erop.
Mooie detail foto al zeg ik het zelf.
Achterzeide...
Hoop hem snel te kunnen starten en de NX aan te kunnen sluiten.
Me nieuwe zadel ligt nog steeds bij me vader, ik hoop die volgende week terug te hebben en erop te kunnen maken.
Update 6
Update is niet zo al te jezus groot, dat komt omdat ik meer bezig ben met spullen voor klanten dan me eigen spul.
Dus bij deze weer een detail update.
Wat heb ik deze keer weer in petto:
- Hij start weer, nu alleen niet meer HPI is verschoven (voor de zoveelste keer).
Word maar is tijd voor aanschaf van een gele ananas.
- NX is compleet geinstalleerd zoals het hoort.
- Draadboom gemaakt / weg gewerkt in krimkous.
Dan maar foto's?
Héh! Wat doet dat draadje daar IN dat stuur?
Die loopt in het stuur? Handig elektra in zo'n M-stuur.
Krijg je toch nooit de hoek om op het eind? Na lang kutten en schelden wel.
Knopje mooi weg gewerkt en draadloos .
Ik had ook nog foto's gemaakt van de draadboom van de NX in de krimkous enzovoort. Maar helaas had de camera het niet opgeslagen op één of andere manier :X. Dus krijgen jullie nog te goed.
En over dat mensen zeuren dat NX veel draden heeft en rotzooi veroorzaakt...
Weet niet wat jullie zeuren hoor... valt echt wel mee en heb nergens last van.
Update 7
En weer een update.
Het leeft zoals ik vorige keer al zei. Dus daarvan een filmpje met wat detail werk van de scooter zelf.
Ook heb ik de kart tank aangepast voor de NX benzine pomp, zit nu een extra nippel in. Ook wat foto's va de achterkap nu en de elektra die verwerkt is.
De elektra vanaf het stuur naar...
Daar loopt alles heen.
De achterkap nu / NX
Had laatst trouwens ook nog shirtjes laten maken.
Ziet er best wel tof uit .
En dan uiteraard nog het filmpje dat die draad / detail shots. (Het is Quicktime & Druk rechter muisknop "Doel opslaan als")
Filmpje
Update 8
En daar was ik weer, niet echt denderend veel gebeurt want ben al een paar dagen ziek thuis.
Even een kleine samenvatting hoe en wat.
De voorkap / achterkap liggen er nu zielig bij op de bank.
Over hoe en wat het nu gespoten word, BESPAAR ME DIE VRAAG!
Word een beetje gek van mensen die vragen welke kleur die nu enzovoort word.
Je ziet het vanzelf wel.
Ook heb ik eindelijk me zadel terug, het lijkt als of het schuim niet goed zit achterop. Maar dat is in het echt niet, beetje rare foto.... Betere komt wel.
Ook had ik nog een bestelling gedaan bij Van der Kruijs voor wat dingentjes.
Jullie zullen vast denken, waarom twee van die stage 6 maatbekertjes...
Ik ga er één gebruiken om de benzine mee op te vangen. En de andere waarvoor die bedoeld is .
Wat afstel troep erbij bestelt omdat ik deze zaterdag bij Easy Riders ga banken. We gaan het blok afstellen en gassen.
Word de eerste keer aan het gas dus ben benieuwd of alles heel blijft.
Dat was hem weer, update komt na het banken vanzelf wel .
Update 9
Zo dan maar een update van het banken...
Zaterdag ochtend half 9 ik onderweg naar Abcoude.
Toen weer terug naar Almere om mijn brommer te halen en toen richting Amersfoort.
[ir]http://mostwantedsprinters.nl/meetings/testbank-easy/Afbeelding%20001.jpg[/ir]
Rond half 1 waren we bij Easy Riders en waren als eerste begonnen met de Area van Dennis. Na wat dingen te veranderd hebben kwam uiteindelijk 22,2 uit zijn Area rollen.
Toen zette we de mijne op de bank en kwam er 17,1 ofzo bij het begin uit rollen. Dat was al beetje teleurstellend. Maar daarna ging het alleen maar berg afwaards. Er kwam later niet meer uit dan 16.
We hebben verschillende dingen getest en gedaan, we kregen hingen telkens rond de 15 pk. Als of het er gewoon niet in zit...
Ik weet het niet meer ik word er igg schijtziek van. Deze winter meer dan 1000+ Geinvesteerd in het blok en allemaal dat soort shit en er zit gewoon MINDER in dan vorig jaar!
Want waar kan het aanliggen dat je gewoon 4 a 5 pk tekort komt?
We hebben bijna alles gecontroleerd en alles gechecked...
Njah hier dan een paar filmpjes...
Download filmpje 1
Download filmpje 2
Download filmpje 3
Download filmpje 4
De grafieken hebben rolf en lucas nog, die komen vanzelf wel als ik ze heb.
En over het testen van NX en wat voor score daarmee eruit komt...
Daar hebben we niet eens tijd voor gehad, we stopte om 10 uur s'avonds!
Update 10
En weer een bank update.
Nog steeds het zelfde probleem, al hoewel er deze keer meer uit kwam rollen.
Hier dan maar een grafiekje na weer veel kutten.
[ir]http://mostwantedsprinters.nl/jordy/project/project/17.7%20sae.JPG[/ir]
Had deze keer een mhr rotor te leen van Dennis, en die werkte opzich wel goed. Maar dat zorgde niet voor het probleem...
We weten nog steeds niet wat het is. We hebben ook ander membraan enzovoort getest.
In iedergeval einde van de dag stond het hok er zo bij samen met Kees zijn NRG daar ben ik samen mee wezen banken. Ook het MWS Start systeem is deels te zien .
Update 11
Zo dan, ondertussen het hoop geblaat en gepraat in het topic heb ik niet stil gezeten.
Topic titel is zoals jullie wel kunnen lezen veranderd, want nee hij is niet meer Carbon. Om die reden even simpel de hemel uit te brengen.
Ik vind het niet echt meer wauw, de kwaliteit van hoe het erop zat was zou ook weer niet zo en telkens meer mensen nemen het.
Niet meer origineel.
Dit keer wou ik zelf wat Excotischer, dat is mijn ogen zeker wel gelukt. Zometeen hier wat meer over...
Omdat er iets mis was met me blok heb ik alles weer uit elkaar gehaald en alles opnieuw gechecked enzovoort.
Kwamen op wat kleine probleempjes uit onder andere het carter zelf, de vertanding en de HPI bobine...
Na het kopen van een ander carter meteen zelf getuned en geparelstraald.
Daarna nog het een en ander aangeschaft om verder te kunnen...
-RHQ
-SKF C4 Lagers
-HPI Bobine
Toen had ik nog via Bjorn een mooi resevoirtje gekocht want werd knettergek van dat lelijke logge SR ding...
Toen gauw begonnen met alweer de wederopbouw .
SBO begint bijna, moet dus wel even haast achter zitten!
Meteen met het blok begonnen.
Krukas erin
Na een de rest erin te douwen was het blok klaar en kon de rest ook weer! Blok eronder en kijken of die het ook nog is doet.
En jah hoor "Vroem", hij ging ook wel vooruit, beetje rustig gereden want alles zit er weer net in.
Blok weer onder het frame en wat dingentjes erop...
Op de foto zijn de beenkappen zwart, goed gezien!
Maar die zijn ook opnieuw gespoten "Doe je iets, dan meteen alles en goed". Dus waarom die ook niet... Hier kun je goed zien wat voor zwart het is.
Dan natuurlijk de rest, om meteen even een goeie indruk te krijgen van de kleur zelf "Oranje parelmoer flipflop met wat glitter zooi erin"
Zonder flits is de kleur moeilijk te krijgen, dan maar het geheel .
En dan nog één samen met Stefan's scheurijzer.
Ik ben zeker wel tevreden over de kleur, als anderen dat niet zijn. Lekker boeiend, het is mijn scooter .
Meningen en smaak verschillen, maar goed ook anders is elke scooter het zelfde.
Update 12
Kleine update dan maar even.
Heb de Beta naast de NRG gezet in het zonnetje en zijn best vette foto's geworden.
En dan ik nog in de zelfde houding als de Beta . Mean...
Wat ik nu nog moet doen voor SBO:
-Moet nog wel wat gedaan worden, hij koelt namelijk erg slecht met het resevoirtje wat ik nu heb.
-Ook moet ik nog me 3e rem fixen, achterrem dus.
-Opvangbakje voor de benzine fixen
-Benzine fixen, hij blijft niet doorstromen via de kart tank. Nu onderin de tank een nippel gemaakt zodat het gewoon door blijft stromen naar beneden i.v.m door zuigen via die rotzooi vacuum wat gewoon niet goed werkt.
Dit probleem zie je ook op filmpje, hij zuigt niet goed de benzine aan.
Hier dus filmpje waar ik het over had.
Deze is met telefoon gemaakt dus heeft wel beetje schrale kwaliteit.
Op het filmpje hoor je ook dat die weg valt en geen benzine krijgt...
Beta Rijden
Deze is met camera gefilmd, ook zie je Stefan op de NRG rijden.
Beta & NRG
Van de week dus die kleine dingentjes verhelpen en hopen dat die dan gaat...
Update 13
Zo eh dan maar weer is een update'tje...
Na veel stress en gedoe stond het toch gelukkig op tijd en beetje rijdend in elkaar voor Meppel.
Omdat ik toch nog steeds veel problemen met van alles had toch maar "weer" helemaal uit elkaar gehaald en alles netjes weg gelegd.
Toen maar de Carb helemaal uit elkaar gehaald en alles goed schoongespoten en revisiesetje erin geknald.
En jah hoor gelukkig deed die het weer als van ouds!
Toen weer het volgende probleem, de achterrem was nog steeds niet op druk.
En dat ging ook niet, de rempot is kapot gestraald hij pompt niet meer.
Weet ook niet of het iemand is opgevallen, had een ander remsysteem achter zitten.
Zaterdag avond/nacht alles weer inelkaar lopen zetten en opgepoetst.
Alles klaar gezet voor Meppel. Helaas geen tijd gehad om uberhaupt iets te kunnen afstellen.
De koppeling deed erg gaar, naar 3 keer flink gas geven pakte die heel erg slecht de toeren op en kwam die niet van zijn plek.
Vandaar dat ik hier de brommer pas aantrapte
Was er ook niet helemaal bij en het ging ook niet echt lekker, met de start niet en de eind tijd ook niet. Jammer maar helaas, volgende keer beter.
Ik tegen Stefan
Iets verder op de baan
Wachten en wachten en wachten
Samen bij de start
En verderop de baan
Heb het zeker wel naar me zin gehad, het was wel druk en erg warm maar wel super gezellig!
Iedereen bedankt voor het maken van de foto's! Als je zelf nog foto's of filmpjes van me hebt op Meppel, gewoon droppen in het topic als je wilt .
Na meppel toch maar kijken wat precies het probleem was met het oppakken van de toeren. Omdat Stefan ook wat problemen had gekregen met ze carb op Meppel gingen we maar lekker sleutelen in de loods.
Hier hoezo stefan niet blij dat ze scooter het niet goed doet .
Toen had ik stefan's zijn delta clutch getest en toen ging de Beta als een gek!
Toerenverloop het oppakken van de toeren etc was gewoon perfect...
Ik weer met de stage 6 en weer het oude gezeik, dat word dus weer een delta clutch. Heb de stage 6 helemaal na gekeken maar is niks mis mee dus ik snap het probleem niet...
Hoop de nieuwe koppeling snel binnen te hebben zodat ik op Konninginnedag @ Heerle lekker een dagje kan gassen .
Hier nog een paar foto's van de loods, de Beta en de Slider
Dat was hem weer en tot de volgende keer
Update 14
Zo dan maar weer een update'tje...
Naar een aantal meetings geweest o.a
- Heerle
- Driewegen
- Meinerzhagen
- Rotterdam
Heerle - Demo sprint dag
Was een leuke meeting met een 100m weg.
Driewegen - SBO sprint
Leuke dag, beetje veel wind.
Beste tijd - Driewegen
Tijd 8,07 sec
Topsnelheid 104,0 km/h
Reactie 0,16 sec
Gemm.Snelh. 68,3 km/h
Tijd min reachtie 7,90 sec
Duitsland - Meinerzhagen
Duitsland was weer een weekend om niet te vergeten!
Erg naar me zin gehad samen met de hele ST.net Crew en de rest uiteraard .
De Beta had opzich veel bekijks bij de Duitsers wat wel leuk was.
Helaas maar een paar keer DSSC kunnen rijden daar omdat ik geen lid was en het systeem bij hun ook niet werkte...
Voor de rest wel veel gereden achterin zoals voorheen ook altijd was.
Wel beter georganiseerd dit jaar.
Eric ging ook nog een rondje .
Rotterdam - SBO Sprints
Na Duitsland met Inne & Kenny mee gegaan naar Kerkdriel, nog veel gedaan en het startsysteem getest etc.
Gelukkig werkte die weer en gingen we met veel moed naar R'dam.
Jammer genoeg was er die dag veel regen , niet dat we dat niet gewend waren na het weekend in Duitsland...
Beste tijd - Rotterdam 125m!
Tijd 7,08 sec
Topsnelheid 95,8 km/h
Reactie 0,04 sec
Gemm.Snelh. 63,9 km/h
Tijd min reachtie 7,04 sec
Daarna alles weer uit elkaar gehaald en alles weer schoongemaakt en nagekeken.
Toen was het toch echt tijd om NX te testen.
Het had lang genoeg geduurt en was dus tijd om te testen, moest hier en daar nog wel wat dingen doen want die NX benzine pomp was stuk , maar die is gelukkig weer gemaakt.
Hoe de Beta erbij stond bij het testen...
En dan uiteraard een filmpje!
NX Run
* Klik even rechtermuisknop op de link en dan "doel opslaan als".
Ben alleen benieuwd wat die op de bank doet zonder / met NX. en wat de verhouding dan is met de mengsel want ik denk dat de NX sproeiers nog wel een stukkie groter kunnen .
Voor de rest van de week weer even wat dingen klaarmaken zodat die weer SBO sprint klaar is. Meppel even kijken met het weer, igg als ik er ben ga ik zeker even banken . Ben nu zeker wel benieuwd, hij rijd opzich wel goed al hoe wel hij niet echt lekker aangrijpt...
Of ik overstap naar andere klasse weet ik nog niet...
Update 15
Yow peeps,
Een updatzors...
Ten eerste nieuw gereedschap gekocht ,
1. Heftafel
2. Stoeltjes
3. Luchthaspel (15m 8P)
Dan SBO Meeting zoetermeer, in de ochtend lekker gereden...
Hij had weinig compressie en ging moeilijk aan...
In de middag maar op de bank met de motto "Alles kapoet"
en ik met me grafbek :W
En toen ging die kapot , hier filmpje ervan:
Zoetermeer testbank run
Had niet echt zin om te sleutelen, maar alleen even gauw gekeken.
Uitlaat eraf, veel water en benzine...
Eenmaal weer thuis scooter op de tafel en dan zeg je "Steef wat gaan we hier aan doen"
Nou alles kapoet en kunnen we meteen de tafel gebruiken .
Mafkees ook 8P, kijk hem is lachen dan .
en de rest...
En het blijft mooi
Wat is er nu dus precies allemaal aan het handje?
1. voetpakking naar binnen geklapt.
2. bougie zat er voor de helft in. (vandaar dat ik weinig compressie had)
3. benzine van NX blijft doorstromen.
4. trekt valse lucht bij de NX fogger, omdat de tap weg is van de injectie NX.
Even fixen en dan op Sittard nog maar een keer proberen...
Of ook niet vanwege de verkoop deal.
Oi,
Jordy
Setup
Cilinder: Polini Evolution - XSH Max Tuned
Luchtfilter: Twin Air XSH
Uitlaat: Yasuni Carerra 21 - HGS EVO flens - XSH Tuned
Vario: Malossi Multivar 2000
Krukas: Malossi RHQ
Koppeling: Malossi Delta Clutch
Membraan: Stage 6 V-Force3
Spruitstuk: Malossi Pia Recht - XSH Wig - XSH Tuned
Carters: MWS Max Tuned
Poulies: Malossi Overrange
Koppelingshuis: Malossi Wingbell
Halfpoulie: Stage 6 Halfpoulie
Carburateur: Keihin 28mm - XSH Kelk - XSH Tuned
V-Snaar: Malossi Overrange
Ontsteking: HPI 2005
Lagers: Malossi
Nitrous Express: NX
Most Wanted Sprinters
Bezoek onze nieuwe site ook eens.
Most Wanted Sprinters Website
Dit project is medemogelijk gemaakt door
Ik wil de volgende mensen bedanken voor hun steun, zonder hun was dit project geen werkelijkheid.
- MWS Members (Steun en toeverlaat)
- Maikel olmanst (Spuiter)
- Stefan van Overeem (Als broer zijn de en elektro monteur)
- HGS Wim / Huib (Draaiers / CNC'ers)
- XSH Marco (Tuning)
- Scootertuning.net (Iedereen voor zijn reacties en meningen)
*Updates zullen in de eerste & actuele post geplaats worden
Last edited: