morini blokken hoe of wat

bobhoofdt

Banned
eej lui

na eeen tijdje rondgekeken te hebben op het forum.Viel het me op dat er niet echt aandacht aan morini blokken wordt besteed.Daarom leek het me een goed plan een topic te maken,waar alles over morini gevraagd kan worden..
Ze staan er ook om bekend niet zo snel te zijn, en dat er weinig onderdelen voor te krijgen zijn,maar hoe ziot dat nu echt?
Ik heb zelf een sr2000 en ben wel benieuwd naar ondervindingen van andere mense met morini blokken.

-Welke snelheden bijvoorbeeld gehaalt zijn met een bepaalde setup op een morini.
-Of mankementen die je bent tegengekomen

grtzz Rob
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

nee er staat tot 2000 als er tot er met 2000 stond was ie ook voor 2000. vanaf 2000 tot 2003 zit er morini onder een sr vanaf 2004 piaggio. Een goed krukas die je zou kunnen kopen is een rito krukas VOOR SR2000 MORINI :p
 
ja ik heb de doppler ook van scootparts.. dus probeer te regele om de asjes te ruilen en anders verkoop ik die doppler wel weer...

maar ik wil eigk een richtlijn in pk's, ik weet dat het heel veel scheeld aan de afstelling.. maar wil tog ongv weten uitgaande van goede afstelling, mijn setup :

cilinder : hebo manston replica 70cc
krukas : rito pen 12
carb : keihin 24mm pwk
filter : malossi e13
membraan : hebo
koppeling : hebo verstelbaar
vario : power 1
poulies : std
vertanding : std
ontsteking : hpi 2005
uitlaat : yasuni c16

want eigk hebk totaal geen id waar ik aan zou moeten denken :D

iig bedankt
 
hulp ditech

ik heb pas een ditech gekocht en nou wil ik me vario ring eruit halen en laten gameboy tunen en nou vroeg ik me af welke sport vario ik erop zou kunnen zetten en of et helpt?? en de koppeling? ik heb gehoord dat er een stage 6 mina hor. op kan? maar ik wil et eerst zeker weten voor ik em haal
laat het me weten
laater
 
Itajet Formula 125 twin cilinder 2-takt

Hallo,
Na jaren te hebben gereden op 70cc setups en 2 projecten te hebben afgewerkt (bleu thunder rox & red thunder rox) vond ik het tijd voor een UNIEKE scooter die niemand heeft : een ITAKJET Formula 125cc met dubbele cilinder! Deze heeft standaart 13pk, maar er steekt al een andere carbu op (dell'orto 21mm) en een home made uitlaat en heeft nu op de bank 15.5pk en een top van 145 km/h.
Allemaal goed en wel maar men v-snaar is kapot gesprongen en vind er geen andere voor dit soort blok na half jaar te zoeken en vraagen nog steeds niets gevonde daarom probeer ik het maar hier via het forum.
Ik hoop dat r ervaren jongens mij kunnen helpen!
Op mijn V-snaar stond het volgende : DAYCO 12-7261 en de afstand tussen krukas-middelpunt naar poulie-middelpunt bbedraagt 27.50cm.
Wie kan me helpen?
Alvast bedankt jongens !

Salhi
 
ik heb pas een ditech gekocht en nou wil ik me vario ring eruit halen en laten gameboy tunen en nou vroeg ik me af welke sport vario ik erop zou kunnen zetten en of et helpt?? en de koppeling? ik heb gehoord dat er een stage 6 mina hor. op kan? maar ik wil et eerst zeker weten voor ik em haal
laat het me weten
laater

kan iemand hier antwoord op geven plzzz???
 
Heyhey,
Volgende week krijg ik mn TGB 303 R scooter en als het goed is is dat ook morini blok.. ik wil graag een Yasuni Uitlaat ervoor gaan kopen maar welke past dan en hoe hard loopt hij dan ongeveer met de rest standaard en vario ring eruit?
 
hmm valt me nog een beetje tegen dan als hij nu al 65 rijd met alleen varioring eruit :p maargoed kzou het al vet vinden gewoon om yasuni te hebben dat geluid alleen al (A)..
tnx voor de info :p
btw die CDI begrenzing.. hoe zit dat precies?
 
Is een electronische begrenzing op je ontsteking, waardoor hij niet boven een vastgesteld toerental kan komen. Dan gaat hij vonken overslaan.
In sommige gevallen is dat 'te verhelpen' door het juiste draadje door te knippen.
Maar weet niet zeker of je wel een begrensde CDI hebt.
 
hmm valt me nog een beetje tegen dan als hij nu al 65 rijd met alleen varioring eruit :p maargoed kzou het al vet vinden gewoon om yasuni te hebben dat geluid alleen al (A)..
tnx voor de info :p
btw die CDI begrenzing.. hoe zit dat precies?
Elke 303R heeft dat naar mijn weten. Kastje zit onder je buddy aan het frame, bruin draadje doorknippen is de oplossing. Maar als je al 65 rijdt lijkt me dat al gebeurd... Tenzij ze er van af gestapt zijn, maar dat lijkt me niet. En die snelheid, tsja, het blijft een TGB he. Wil je echt snel zul je hard je best moeten doen :p
 
Back
Top