morini blokken hoe of wat

bobhoofdt

Banned
eej lui

na eeen tijdje rondgekeken te hebben op het forum.Viel het me op dat er niet echt aandacht aan morini blokken wordt besteed.Daarom leek het me een goed plan een topic te maken,waar alles over morini gevraagd kan worden..
Ze staan er ook om bekend niet zo snel te zijn, en dat er weinig onderdelen voor te krijgen zijn,maar hoe ziot dat nu echt?
Ik heb zelf een sr2000 en ben wel benieuwd naar ondervindingen van andere mense met morini blokken.

-Welke snelheden bijvoorbeeld gehaalt zijn met een bepaalde setup op een morini.
-Of mankementen die je bent tegengekomen

grtzz Rob
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

heb het nog niet gemeten met mijn velg erop maar iemand uit een betrouwbare bron :p (noem geen namen) robinsr50 :p zij dat de ophanging tussen de uitlaat en orgineel 5cm is dus ik weet nog niet zeker of ie tegen het wiel aankomt maar dat zal wel niet. Ik zal binnenkort nog wel een foto van boven plaatsen en als mijn scooter weer in elkaar zit. Hij komt trouwens ong. net zo hoog te hangen als een mina uitlaat.
 
hey die erwin kijk maar even op deze foto... van me sr :p hoe mijn uitlaat zit wel hoog maar oke

oow jah hij heeft net voor het eerst gelopen :) :)

ton009klein.jpg



ton015klein.jpg


maar ik ga net als bij jou ook gewoon ori ophaning gebruiken en dan met zon plaate r tussen is toch wat beter als wat ik nu heb :p
 
Ik heb ook een lange tijd terug een morini blok gehad met een c-21, maar ik heb niet zon plaatje ertussen gehad als erwin280 (waars. omdat het geen c-16 was). Ik heb de ophanging naar buiten gebogen en de gaten voor de bouten iets anders gezet. Dat werkte ook. Erwin280 als je het uitlaat blokje iets aanpast (zover dat mogelijk nog is) dan komt je uitlaat ook hoger te staan.(dan zit je wel weer met de ophanging) Lijkt me namelijk niet fijn om met zon lage uitlaat te rijden in bochten naar rechts.
 
Afstellen streetmagic..!

Hee gaste.. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn probleem..

Ik heb een suzuki streetmagic en daar heb ik wat dingentjes opgedaan:

Malossi sport 70cc.
leovinci zx.
17,5 dellorto.
malossi multivar.
hebo verstelbaar.
8 gram rollen in..
30% drukveer.

met dit alles haalt hij maar de 70 maar dan wel met veel overtoeren en hij trekt ziekelijk snel op.. ik had er eerst 7,2 gram rollen in en nu met die 8 gram maakt het niet veel verschil en ik zelf denk dat het de vertanding is.. maaar de vraag is wat voor vertanding moet ik er dan in doen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen..

later robin
 
hey robin uhm... ik weet toevalig dat die 30% drukveer denk dta ej malossi rood bedoelt dat die zelfs nog iets slaper is als de std morini drukveer

ik zelf heb ook zo een setup als jou gehad en had er een polini evo blauwe drukveer in hoe strak hij was wete ik neit ikd acht gewoon proberen dit met 4,1 gram rollerss en het liep goed

maar elk blok is verschilend maar 8 gram is veel te zwaar... probeer nog eens wat
 
107 op teller:p

met:

Technigas Next-R 70cc uitlaat
Malossi V-snaar
Malossi Koppeling
Malossi Variateur
82 sproeiert
5gr rollen

maar loopt steeds meer tegen 110 aan op de teller, genoeg om vrachtwagens in te halen naast de snelweg :p

en hij trekt ook erg lekker op voor een standaard cilinder :)
 
eej msnen ik heb een probleem met mn krukas... ik weet niet of iemand anders al eens een doppler krukas in zn morini blok heeft gehad? maar hoe heb je dat opgelost met de lagers... want bij mij klopt er geen !@#! van

de originele krukas is aan 2 kanten verschillend van dikte ( de stangen ) en bij de doppler aan allebei de kanten gelijk...

ff tekening gemaakt.. welke lagers moet ik nou eigk hebbe? of heb ik de verkeerde krukas?
lolff3.jpg


ff wat info over de tekening :p
de vierkantjes met rondjes zijn de carterhelften..
links is de ontstekings kant.. waar niks mis mee is.
en de rechts de vario kant...

ik hoop dat iemand er meer vanaf weet :D
 
Back
Top