mengsel

Aerox-Evo70 said:
misschien oud en niet echt pro forum meer...
maar als je de zuigerkop en cilinderkop polijst, raak je minder warmte kwijt door koeling en wordt de uitlaat heter, imo krijg je dan een hoger rendement.

ik ben geen pro dus hoor hier eigenlijk niet te posten maar hier wil ik even op reageren.

als je je zuiger en je kop gaat polijsten krijg je een ongelijke hitte verdeling, waardoor alles ook ongelijk uitzet ... wat naar mijn mening zeer slecht is voor je cilinder. je uitlaat kan je op andere makkelijkere manieren warm maken.

verbeter me als ik het fout heb
 
Patje@sf said:
Meestal ligt het aan het soort olie wat je gebruikt en de hoeveelheid idd. Ik kan ook aan olie komen die 40 euro per liter ong. kost (7.90 per 200ml) er staat bij dat hij een betere bescherming en verbranding heeft onder alle omstandig heden en heeft een gegarandeerde smering tot 25.000 toeren per min. laat géén koolaanslag achter op zuiger, cilinder en uitlaat. door de unieke samenstelling en perfecte afdichting van de zuiger/zuigerveer en cilinder geeft deze olie meer vermogen en blijft slijtage tot een miniumum beperkt. Dus misschien wel leuk om mee te testen lijkt me. (ga ik ook waarschijnlijk nog wel doen)



geef de naam van je product dan is ...ben er wel beniewd naar
 
Heeft iemand al getest met deze olie btw?
Lijkt mij meer verkooppraat..
Waarom? anders waren van bv Castrol al lang van deze olieen voor race doeleinden uitgegeven toch?
 
nick_lulof said:
Heeft iemand al getest met deze olie btw?
Lijkt mij meer verkooppraat..
Waarom? anders waren van bv Castrol al lang van deze olieen voor race doeleinden uitgegeven toch?

Ik vind het ook een vreemd verhaal, mocht het zo zijn dat er vermogenswinst mee te behalen is, is het zo marginaal, niets om je druk over te maken in ieder geval. Als je maar niet denkt dat je met deze olie een pk meer scoort ofzo, want dat is ' crap' natuurlijk :)
 
Het is in iedergeval geen verkoop praat hun testen alles in de modelsport om uiteindelijk te kijken waarmee je de beste prestaties hebt, maar of deze olie voor scoots beter is dan de olie waarmee er nu gereden word is nog onbekend wie weet zit er wel castrol olie ofzo in die flesjes dat is verder niet te zien, maar hoger scoren met die olie zal er denk ik wel niet inzitten, maar misschien gewoon een keer kijken wat het doet op de bank. Ik zal het wel een keer gaan testen, maar weet nog niet wanneer.
 
Olie kan er zeker toe doen kwa vermogen. Je moet je hierbij even bedenken dat er wel meer dan 50 bar boven je zuiger staat, hoe meer er langs je zuiger lekt hoe meer power je verliest.

Hoe beter je olie dus afdicht, hoe minder je verliest.

Olie is dus zeker belangrijk, zelfs de juiste vertandingsolie kan voor een kleine winst zorgen ;)
 
Johan... said:
Olie kan er zeker toe doen kwa vermogen. Je moet je hierbij even bedenken dat er wel meer dan 50 bar boven je zuiger staat, hoe meer er langs je zuiger lekt hoe meer power je verliest.

Hoe beter je olie dus afdicht, hoe minder je verliest.

Olie is dus zeker belangrijk, zelfs de juiste vertandingsolie kan voor een kleine winst zorgen ;)

Niet alleen de juiste...ook de hoeveelheid vertandinsolie ;) Maargoed...dat doet er verder niet toe, de silkolene pro2 olie, en de Castrol A747 zijn gewoon steengoede olieen, waar al jaren van ontwikkeling inzit specifiek voor 2 tact, ik geloof dus niet in die flesjes ' tover-olie' uit de modelbouw wereld, ja,misschien dat het een paar tiendes vermogenswinst oplevert als je normaal gesproken tractor olie in je scooter gooit oid....

De afdichting waar jij het over hebt heeft 99% moet je zuigerveer te maken en 1% met je olie....bij wijze van spreken, ik vind het maar een beetje een onzin verhaal...
 
Pronk said:
Niet alleen de juiste...ook de hoeveelheid vertandinsolie ;) Maargoed...dat doet er verder niet toe, de silkolene pro2 olie, en de Castrol A747 zijn gewoon steengoede olieen, waar al jaren van ontwikkeling inzit specifiek voor 2 tact, ik geloof dus niet in die flesjes ' tover-olie' uit de modelbouw wereld, ja,misschien dat het een paar tiendes vermogenswinst oplevert als je normaal gesproken tractor olie in je scooter gooit oid....

De afdichting waar jij het over hebt heeft 99% moet je zuigerveer te maken en 1% met je olie....bij wijze van spreken, ik vind het maar een beetje een onzin verhaal...

Ik denk dat dat percentage wel wat hoger ligt, maar dat is meer giswerk. Feit is ook dat een nieuwe zuiger met nieuwe veer niet beter hoeft te lopen dan een oude zuiger met grotere speling. Hoe dat dan kan? Olieafdichting is dan gewoon beter...
 
Johan... said:
Feit is ook dat een nieuwe zuiger met nieuwe veer niet beter hoeft te lopen dan een oude zuiger met grotere speling. Hoe dat dan kan? Olieafdichting is dan gewoon beter...

Daar heb je dan misschien wel een punt ja, op die manier had ik er nog niet over nagedacht, feit is dat een gloednieuwe zuiger gewoon minder vermogen levert dan een ingelopen zuiger...
 
toch is mijn scooter onderin feller met een nieuwe zuiger dan met een ingelopen zuiger ... ik merk elke race dat het "hoppen" minder word en het vermogen veel vloeiender afgegeven word,

wat een ingelopen zuiger dus wel wenselijk maakt voor op circuit, op een sprint zou ik et niet weten
 
maakt het veel verschil tussen een zuiger met een platte kop en een zuiger met een bolle kop? en wat maakt het verschil ? dit maakt de verbradning overal tog niet hetzelfde? want de afstand van de ontsteking aan de zijkant van de zuiger is weer verder weg dan in het midden ?

correct me if im wrong
 
Back
Top