mengsel/koelvloeistof probleem

Remco

terug van weggeweest
Na het monteren van een nieuwe cilinder/uitlaat en carburateur heb ik een nieuw probleem. De scooter start, maar na een paar minuten warmdraaien komen er druppels drap uit de uitlaat (volgens mij onverbrand mengsel of mengsel met koelvloeistof)
En na een rond te hebben gereden staat echt de hele straat blank met witte rook, het lijkt dus op koelvloeistof wat word verbrand...maar hoe kan dit??
ik heb 2 keer cilinder eraf gehaald en opnieuw gemonteerd net NIEUWE pakkingen...dus die zit voor 99% goed, maar waar kan dit er dan bijkomen of zou dit gewoon onverbrand mengsel zijn??
iemand enig idee??

alvast bedankt

remco
 
Advertisement - register to remove this

Had ik ook.. was stukje pakking weg bij koelvloeistofpomp.. Daardoor komt koelvloeistof in je carter en dus in je cilinder.. Gevolg: drap in je uitlaat en op je bougie.. Blok ff splitsen, nieuwe pakking en klaar... Of je koppakking is lek..
 
Ik heb weleens last gehad van een gietgal in de cilinder. Liep de koelvloeistof zo via de cilinder de spoelpoort in. En dus het carter.... Is waarschijnlijk een zeldzaam probleem, maar ik heb me toen rotgezocht. Ook tig keer koppakking vervangen enz...

Houd deze optie dus ook in gedachten!

Kop kan trouwens ook poreus zijn!


Succes ermee
 
Back
Top