Malossi Rotor

Ronnie

Well-Known Member
Ik post hier ff voor burning neo's, omdat we nu ff bij mij op het account zitten.

We hebben hier een malossi rotor liggen maar hij werkt niet echt. We hebben net ff het een en ander door gemeten.
Maar er kwam niet echt veel uit.

Ik wil ff vragen wat de waardes moeten zijn van de stator. We hebben 7 ohm weerstand gemeten. Dit hebben we gedaan op de 2 aan sluitingen van de stator. Ook hebben we massasluiting gecontroleerd en daar kwam niks uit, hij gaf niks aan.

De eprom en de bobine hebben we op een andere ontsteking getest en daar deed hij het. Er was geen tijd meer om de stator te testen...
Bedankt voor jullie hulp, alleen graag serieuze reacties.

greetz
Ronnie
George
 
Advertisement - register to remove this

Waarom wordt die verplaats als ik vragen mag?
Er staan in SA vele lozere topics, die hier moeten staan.
Ik durf te wedden dat 3/4 niet weet hoe je moet doormeten enz. dus dan vraag ik me af wat het hier moet. Aangezien de serieuzere mensen die met scoots bezig zien hier minder komen, zal ik hier wel een slecht antwoord op krijgen...

Graag een verklaring:)
 
ah relaxt dat je er ff tijd in steekt:)

Hoe heb je hem doorgemeten?
Gewoon op die 2 aansluitingen?
Of massa sluiting?
 
Ik heb de mijne ook even doorgemeten op die 2 aansluiten...
Gaf om precies te zijn 106,1Ohm aan.

Dan zal de jouwe misschien wel inwendig doorgebrand zijn en daardoor zo weinig weerstand heeft.
 
Ja George dat wordt ergens een nieuwe stator regelen...
Ik zei al dat die kapot was;)

Maar er zal wel geen verschil zitten in nieuwere modellen en in oudere neem ik aan, omdat dit best wel een oud model was...
 
Dat zal wel meevallen denk ik. Lijkt me sterk dat de weestand kleiner word zoveel.

Of moet die van George nog van voor de oorlog zijn ofzo:p
 
Mijn rode selletra geeft 111,2 ohm weerstand aan, gemeten op
dezelfde plek, maybe een rode selletra stator regelen ergens,
lijkt me makkelijker te krijgen dan de malossi exemplaren....
 
hallo hier

de waardes die julli opgeven kloppen wel goed
kontoleer de meting waar de kabels binnekomen in de spoel door er met een fijne naald in te steken

kan ook gerepareerd worden ;

of enkel de statorspoel te vervangen door een hpi vervanger die speciaal ontworpen is voor selettra/pvl

doei
 
jah ik heb hem ergens te koop zien staan in een tread.
maar het mannetje gaf gelijk zijn banknr dus ff babbele vertrouw het niet
als jullie een stator aan te bieden hebben pm me maar
k thanks
 
Tom van HPI said:
hallo hier

de waardes die julli opgeven kloppen wel goed
kontoleer de meting waar de kabels binnekomen in de spoel door er met een fijne naald in te steken

kan ook gerepareerd worden ;

of enkel de statorspoel te vervangen door een hpi vervanger die speciaal ontworpen is voor selettra/pvl

doei

tom mijn stator geeft maar 7 OHM aan dat klopt toch niet en wat kost dan zo'n vervanger van selettra of het repareren ervan
 
Back
Top