Maikel's BTB Zip SP 2000

Status
Not open for further replies.
Update 31-1-2008

Vandaag langs Jos geweest (JRS). Even blokje opengetrokken en gekeken. 1 lager dus helemaal kapot. Daarna zijn er nieuwe lagers in gegaan Gelijk goede met viton keeringen. Was wel even een gedoe maar blok zit weer in elkaar.

Verder Heb ik van Aftershock een HPI overgenomen! Waar ik wel blij mee ben.

HPI 2006 Twins Gecorrigeerd.

Foto-YKF7HAGF.jpg


Het geOwnde lager.
Foto-PLNCILXX.jpg
 
Update 4-2-2008

Weekend even blokje weer rustig opgebouwd. Hpi gemonteerd en het hok weer aangekickt hij liep toen even later viel die uiten starte niet meer. Na tijdje kicken ontsteking nagemeten en hij was verdraait.. Toen weer goed gezet, starte die na een tijdje weer toen ben ik even gaan rijden maakte die wat minder toeren toen maar even uitgezet. Toen ging die ook niet meer aan dus denk weer ontsteking verdraait:S
Geen tijd gehad om weer na te meten.

Iemand oorzaak van verdraaien?

Paar foto's maar:

HPI op blok
Foto-EZCKCZPM.jpg


Deze foto vind ik zelf erg vet:p
Foto-OX6WXQ3J.jpg
 
Grondplaat verdraait niet. alleen de rotor op de krukas, zit alleen moer geen ring tussen..

Ik wil eerst dat alles nou is goed loopt dan maak ik alles schoon.
 
Even een ring achter je moer doen en aandraaien/natrekken met een slagsleutel :)

Leuk spul alleen jammer dat hij er nogal vies uitziet..
 
Ik heb het een paar keer gehad, maar je merkt het meteen dus nameten en goed zetten.
Een ring achter de moer werkt wel idd en even met moersleutel vast zetten, nadeel van die dingen is dat ze geen spie gebruiken.

Als je nou eerst alles netjes en schoon in elkaar zet sleutelt het ook wat lekkerder.
Maar dat ben ik...
 
Mijn zip staat niet thuis. Als ik ben waar die staat heb ik meestal niet superveel tijd en dan ga ik meestal eerst motorisch doen omdat ik daar alle spullen heb. Maar het moet iid keer schoner.
Rotor had ik al met tol vast gezet, maar heb nog geen ring geprobeerd dat ga ik iig doen en anders maar loctite erop ofzo..
 
Update 26-2

Al tijdje geen update gedaan dit omdat alles eigenlijk totaal niet mee zit..

Vorige week was me koppaking ge0wned dit door een gaar tapeind. Terwijl het met momentsleutel op 12nm was vastgezet.
Toen alweer beetje de pest erin.. Maar nieuwe tapeindes erin en weer gaan en nog starte die slecht.. toen toch maar ontsteking via HPI handleiding gezet met het resultaat na 2keer kicken lopen..

Dus Twins gecorrigeerd wat op 0,8 moest klopte dus niks van:s Heel raar..
Toen liep weer maar kwam niet boven de 9k Uit mijn vermoedens CDI kapot. Toen Tom ze Cdi ff snel erop gedaan en toen liep die dus wel goed.. Snel naar Jrs gereden Cdi gehaald en trillingsvrij gemonteerd.

Nu loopt het wel start na 2 keer kicken maar alles loopt nog lang niet goed.
Gigantische dip in de overbrenging.. maar dan hebben we voorlopig maar weer wat te doen...

Wat Pics..

Foto-ZE8EW87S.jpg

Foto-3WDFM3MB.jpg

Foto-IDPQ3BKW.jpg

Foto-RNVBIDYL.jpg

Foto-83KEVCEN.jpg

Foto-WC3ZUDTV.jpg

Samen met het hok van Tom
Foto-ARRWY67E.jpg

En het beestje weer weg gezet
Foto-ZE6TPZRV.jpg


Planning:

Dit blok goed afstellen..
Naar alle waarschijnlijkheid neem ik de carter van Lorenzo over. En ga ik volgende maand aan de opbouw van het 7T blok beginnen. Ook op zoek naar een goed pijpje voor dat blok.

Stage 6 paddock aanschaffen.
 
Last edited:
Update 9-3-2007

Zo weer een update..
Was goed en wat slecht nieuws..

Het Probleem is opgelost met het weg komen.
ik heb even de rollen en V-snaar eruit getrokken zodat ik kan kijken of het echt de overbrenging was.

dan krijg je dit:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=4VcqBjX7b5g"]YouTube - BTB Zippa[/ame]

Klinkt dus zeker ok:p

Dus toen Me Delta gepakt ff uitelkaar getrokken, Gewichtjes eraf moertjes aan de achterkant gedaan.. En echte EMHAER zwarte trekveertjes gemonteerd. Nu pakt die zeker lekker op. Toen ging ik even stukje blazen met Tom en toen kwam ik terug zegt Tom wat is dat voor spoor je lekt KVS!

Ik kijken komt het achter me Rotor vandaan. Hpi eraf getrokken en toen zag ik eerst niks toen even water in gegooid toen spoten er opeens 2 stralen uit me carter en zat er dus een scheur in:S

Foto-6RVEMZRW.jpg


Toen beetje gaan opruwen voor het staal plamuur. Zie je de scheur ook iets beter..
Foto-AT7SNB6M.jpg


Staalplamuur zit der nog overigens al op en binnekort weer Hpi erop en weer vlammen. Voor zover dat gaat lukken aangezien er echt een vloek heerst ofzo?

Wil dit blok ff netjes 13.5K latend draaien dan vind ik het voorlopig prima. Dan andere blok maar is opbouwen.

Verder eind deze maand van Lorenzo:

Sp2000 Carter+ Team99+ Malossi vertanding Prim+sec+ Koopmans DPR.
 
Hier zie je niet alles.. Heb het al heel erg opgeruwd. En het is echt goed spul wat er op zit zal er wel even foto's van maken als ik binnenkort mee bezig ben.
Ik denk zelf wel dat het houd heb al vaker gebruikt. alleen ben eerder bang dat het doorscheurt.
 
Update 16-3

Zo gisterochtend weer wezen beunen. Het staalplamuur heeft iig genoeg tijd gehad om te harden. ik heb de HPI weer gemonteerd en het hok aangetrapt en liep erg lekker:) Stukje gereden ff de A44 gepakt die was toch afgesloten:p

Kwa afstelling ben ik best tevreden draait ongeveer 13.4 a 13.5 constant, en hij trekt goed hard door. heb nog even een filmpje gemaakt en paar foto's.


In het begin hou ik zelf in niet dat het een dip ofzo;) Wel een kut straat zeg..
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=6Ne-hWMQ07U"]YouTube - BTB Zippa straat[/ame]

Ook nog kleine dingetjes gekocht.
Foto-73WKAU7X.jpg


Zijstandaard gemonteerd.
Foto-HQAVMV3G.jpg

Foto-YIKF4DAT.jpg

Foto-VGVNTZKT.jpg



Ik ben blij dat het nu eindelijk loopt. Start goed en loopt erg constant en het staalplamuur houd het ook, als het alsnog los laat word het gelast.
 
ej man ziet der goed uit!!..

ik las ergens in het begin dat je de lasnaden terug wilt branden..
moetje ff in me topic kijke..
kan je zien dat ik het ook gedaan heb..

is niet zo heel moeilijk..

klein lasbrandertje kope bij de gamma voor 5€ ofzo
een gasfles voor aanstekers vulle etc.
waarmee je die laspen kan vulle

en dan brande maar..

moeilijk is het iig niet haha;)


maar ziet er goed uit man!:)..

succes dermee;)!
 
Update 31-3-2008

Zo wat een lekker weer vandaag:D Ik was al vroeg uit dus heb even de zip gepakt en wat gaan toeren:p Hij liep eigenlijk best wel lekker. heb de afgelopen tijd wel last gehad van een lostrillende grondplaat wat heel erg iritant was. Ook wat mooie foto's geschoten.

Foto-LURYZSNF.jpg

Foto-XMSSPOCN.jpg

Foto-3LNIHN36.jpg

Foto-FBPIBAGG.jpg

Foto-TUDOPX4S.jpg

Foto-7YXY8FKA.jpg

Foto-M3WYN4BZ.jpg

Foto-GCS3F7VX.jpg


[ame="http://www.youtube.com/watch?v=19GRQ2ePDKs"]YouTube - BTB Zip[/ame]

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=v4QYGXlqfuw"]YouTube - BTB Zip 2[/ame]

Geluid valt mee maar is natuurlijk 19mm, standaard Filter.

Toen we later even stilstonden kwam er een normale auto langs met een agent der in hij keek nogal. hij reed verder maar wilde keren dus zijn we maar weg gereden om gezeur te voorkomen.

Toen ik later stilstond chekte ik nog even of me Hpi vast zat
Niet dus:S chek foto's

Foto-8EFRDOES.jpg

Foto-NDLWSJAH.jpg

Foto-M8D8HUGJ.jpg

Foto-VRFWO6NH.jpg


Me mond viel even open. Er blijven maar dingen op rare wijze kapot gaan:s
Maarja deze week zal er veel spul binnenkomen dus komt er weer een update:)
 
Wat je moet doen om dat lostrillen tegen te gaan is langere bouten pakken. Std boutjes zijn vaak te kort.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top