Maikel's BTB Zip SP 2000

Status
Not open for further replies.
Leuk zipje zo:)
Ik zou de kleur zo houden, mischien binnekapjes spuite ofzo;)
ben benieuwd wat je er van gaat bakken:):W
 
@Dexie BTB staat voor Beun Team Bollenstreek beetje ongein eigenlijk..:p

Dit weekend heel erg bezig geweest. Voorveer bewerkt voor RS24/10 Spiraal omdat originele niet mooi meer was. Stuurpen gefrabriceerd. Blokje uitelkaar gehaald en Doppler asje erin met Speed replica erop. Verder even me carterkap opnieuw gespoten.
Kon het vanavond niet laten om hem weer op wielen te zitten.. Genoeg maar

Pics.

Foto-OUKTSGLJ.jpg

Foto-MOCMGEII.jpg

Foto-6LUR8IK8.jpg

Foto-J8CWBYK6.jpg

Foto-FXTRNTNE.jpg

Foto-FLFHFZQP.jpg

Foto-W4M4T6ZW.jpg
 
Misschien 2009 SBo? ik weet het nog niet..

Deze jaar misschien een paar sprints meepakken.

Vandaag blokje wel gestart. met 80 liep die maar slechte gasreactie etc..
84 erin gegooid, wilde die maar niet aanslaan wel slagen toen begrenzerbuisje eraf toen wilde die weer aanslaan. Maar toen kickte ik me kickstartmechanisme in tweeën... dus morgen ff andere ingooien dan weer proberen.
 
team 2k pijp met oude type demper, gigantisch mooie pijp! :) ben benieuwd wat de LW cilinder gaat presteren! succes!
 
Bedankt voor de reacties:) vind de pijp zelf ook mooi vooral omdat die naar binnen draait.

Alles even in de beginpost gezet.
 
Update 27-1-2008


Hij loopt nu dus al een tijdje. Vooral veel tegenslapen gehad afgelopen 2 weken. HIj had in het begin vooral een dip vanaf dat de koppeling pakte tot de powerband. Na wat shims en koppeling straks wel veter gekregen. Maar toen...

Gebeurde vorig weekend.
Ik had een Nieuwe Malossi V-snaar gemonteerd en ging even een stukje rijden om V-snaar in te rijden. Toen reed ik heen stuk tegen wind draaide die zo'n 14.5 K haalde beste een redelijke snelheid. Terug windje mee draaid het nog maar 12k:S toen had zelf het gevoel dat het in de overbrenging zat totdat die op een moment nog maar 8K draaide en ik dus stil bleef staan.
Voor mijn gevoel was het toen bobine/cdi maar na afhalen van vliegwiel zag ik dat de magneten waren beschadigd, toen ik nog wat beter keek zag ik een heel klein stukje rubber wat dus de oorzaak was. Was stukje rubber van wat tussen onstekingdeksel en waterpomptuutje zit.

Toen ander vliegwiel gemonteerd en het liep weer. Vandaag wilde ik nog beetje beter afstellen. en ook besloten dat er een Binnenrotor moet komen ook voor dit straatblok. Sproeier was goed koelde goed bleef rond de 60 graden dus ging ik even stukje rijden. Het zelfde weggetje weer langs de snelweg draaide weer zo'n 14.5K heenweg hield auto's leuk bij. Toen dus weer terug gereden draait die opeens nog maar 12k toen steed minder hoorde beetje iets aanlopen dus ik gas los contact uit, meteen bam! blokkeerde me achterwiel ook heel even. Aangezien sproeier goed was en hij gewoon goed koelde dacht ik van het zal toch niet:S. dus ik terug lopen naar de schuur.
Eerst bougie eruit getrokken geen slijpsel ofzo.. dus kop eraf getrokken en even naar binnen gekeken toen zag ik dit:
Foto-YHP8ZNOC.jpg


Niks mis mee dus toen toch wel beetje opluchting. Maar wat was het dan?
Scoot maar ff op de brug gegooid:
Foto-3GKKVMHI.jpg

ik me carterkap eraf halen, met idee iets gebeurt zou kunnen zijn met V-snaar ofzo die de boel blokkeerde. Daar was ook niks te zien.. Toen vliegwiel maar eraf gehaald ook niks te zien draaien aan de krukas ging ook heel stroef terwijl der niks meer op zat dus me krukaslagers:S? Vind het heel raar Lagers zijn nog geen 5km oud en zijn gewoon normaal gemonteerd zonder te slaan etc..

Blok maar onderuit getrokken cilinder eraf gehaald, big end was nog 100% dus binnekort maar nieuwe krukaslagers erop gooien. toch blijf ik het raar vinden...

Ook komt er een Nette HPI 2003 aan komende week.

Nog wat foto's:

Foto-ZBAQV3FQ.jpg


Hier komt de lak er al wel beter uit.
Foto-PNRQEQZM.jpg


Al met al baal ik best wel vooral alles netjes heb gemonteerd en het toch zo kapotloopt..
Maar komende week splitsen nieuwe lagers HPI erop en weer vlammen.
 
je lager hebben te veel toeren moeten draaien terwijl ze nog niet 'vastvast' zaten, en de buitenste ring is waarschijnlijk sneller gaan uitzetten waardoor de lager stuk is gegaan.

mss is het dit, kan zijn dat ik totaal fout ben, maar was bij net hetzelfde
 
@Martijn:

Dan zou ik andere veertje moeten en rijd goed zo;)

@Pikeheat:

Voor zo lang het reed was het idd wel leuk ja...

@Marvin :

Dat is altijd leuk te horen van een echte Zip man:p

Ik ga proberen zo snel mogelijk blokje te splitsen, ben wel benieuwd hoe ze eruit zien of dat ik er uberhaupt wat aan kan zien.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top