Kwaliteit van de Derbi Senda

Nan-Z

Well-Known Member
Hai!

Nogmaals mijn vraagje, dit omdat ik er in een ander topic geen antwoord heb kunnen krijgen.

Vraag: "Hoe is het met de kwaliteit van de Derbi Senda gesteld, hierbij denk ik aan: stevigheid, betrouwbaarheid, etc."

Waarom ik dit vraag... mijn neefje wordt door diverse dealers afgeraden een Derbi Senda aan te schaffen, dit in verband met slechte ervaringen in het verleden met de Derbi's. Ze hadden het dan over scheurende, brekende carters.

Was dit slechts het geval met de oude Derbi's of kennen de nieuwe modellen ook deze problemen?

Wederom, alvast bedankt voor jullie reacties!

Doei!

;)

Nancy

Kleine toevoeging: "what about the Rieju?" Is dat wat???
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Volgens mij wel goed hoor, iemand @ mijn school heeft erook een, loopt best hard onbegrensd (85 ototeller) En heeft er nooit problemen ofzo mee. :)

Ennuh welk ander topic? Crossposten mag nml niet, maja ik post nx in U&A want sommige mensen worden daar pissed om :|

grtZ
 
hebben we het over de senda sm? er zijn3 verschillende senda's ofzo.
maar ik denk dat het onzin is want elke scooter had/heeft zo z'n productie fouten.
en ik snap niet waarom iedereen dat alleen opmerkt bij modellen die een compleet eigen stijl hebben.
de gilera gsm had dus ook zulke problemen so what?
ELKE scooter hebt dat.
tvalt alleen op bij de minder bekende modellen.
dus ik denk dat de kwaliteit best wel meevalt.
 
ja, die drd is wel uber :) maarja, daar lap je 3000 pleuro voor......
en brekende carters?!? nooit van gehoord, misschien met de oudste senda's met buizenframe ofzow, maar de nieuwste hebben daar voor zover ik gehoord heb (en ik heb een derbi forum 8) ) geen last van
 
Alternatief is misschien een suzuki SMX?
Is iets duurder, maar wel goed. Vriend van me heeft er zo 1, heeft alleen probleem gehad met verkeerd geplaatst lager in voorvork => compleet nieuw kader ;)
Die gaan ook wel redelijk goed. 80+ auto denk ik.
Met andere cil (std cil van oud model suzuki nog veeeeel beter ;))
 
Niet te krijgen in NL, en al zouden ze te krijgen zijn niet kopen. Er zijn geen Suzuki dealers, = geen onderdelen, = :'(
 
Back
Top