Krukas+Lagers = Diepvries?

Status
Not open for further replies.

#AthenA#

MHR MH RX Beuner
Hey

Ik had een tip gekregen dat ik mijn krukas in de diepvries kon leggen voordat ik deze kon monteren.

Maar nu hoor ik van mijn broertje dat je ook de lagers het beste eerst om de krukas kunt doen en daarna alles in zijn geheel in het carter??

wat is het beste? Beide of alleen de krukas/lagers? En is er ook een max. tijd dat ik het in de diepvries kan laten liggen? of kan het gewoon b.w.v. 3 jaar in de diepvries liggen?

MVG
Chris
 
Advertisement - register to remove this

Nix slaan. Gebruik een pers. Loop naar de dichtbijzijnde auto garage en je mag 9 / 10 x hun pers gebruiken. Althans , dat doe ik.

Ik ga naar mijn oude stage bedrijf , pers lagers erin , binnenste ring ondersteunen en krukas erin persen. Daarna vloeibaar pakking ertussen. En dan kleine carter helft erop. :)
 
Het metaal zet uit bij een tempstijging, en krimpt bij een tempdaling (duh), Deze uitzettingscoefficient is zo goed als lineair met de temperatuur. In de vriezer laat je de lagers/krukas met 20graden verschil krimpen, en je laat een carter met +/-200/300 graden uitzetten. heeft het dus zin om een krukas/lagers in de vriezer te leggen? Nee :D

en inderdaad met de search kon je ook erg veel vinden.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top