koel problemen yamaha dt

yamaha dt

Well-Known Member
Mijn yamaha dt raakt overhit als ik een tijdje volgas rijd, het lampje van de koelvloeistof begint dan namelijk te branden. Als ik dan een tijdje half gas rijd gaat dit weer uit.

Als iemand dit probleem ook heeft gehad of weet wat hier de oorzaak van kan zijn hoor ik dit graag.
 
Advertisement - register to remove this

kan zijn dat de thermostaat niet goed werkt , of de waterpomp niet helemaal fris meer is , radiateur verstopt , en/of smerig oid..
 
kan zijn dat de thermostaat niet goed werkt , of de waterpomp niet helemaal fris meer is , radiateur verstopt , en/of smerig oid..

ok dat is een hele lijst hoe kom ik erachter wat het probleem precies is.

mij is pas trouwens verteld dat ik moest kijken of het water in de radiator niet kookt als het lampje aan gaat dit was niet het geval, het borrelde niet ik heb de temp zelf niet gemeten want ik weet niet wat de temp mag zijn van het koel water.
maar er kwam wel wat rook van de radiator ik weet niet of dit normaal is?
 
dan was dat geen verstandig iemand , je moet namelijk NOOIT een warme radiateurdop eraf pakken!!! je had wel brandwonden kunnen oplopen zelfs!!

rook is vrij normaal omdat koelvloeistof ook verdampt op warme oppervlakken.

een brommer kan zo'n 70 a 80 graden wel worden , soms nog wel iets warmer zelfs.

het jammere is ook dat tegenwoordig geen temperatuurmeters maar lampjes worden gemonteerd , waardoor je helaas dus niet de temperatuur goed kunt aflezen.

als ie echt te warm word moet ie overigens ook overlopen vanuit de radiateur , of die moet al aardig leeg zijn.

het mooiste is om de temperatuur in de cilinderkop te meten en dit op een meter kunnen aflezen.

een Stage6 tellertje heb je al vanaf zo'n 40 euro , dan weet je iig de echte temperatuur van het koelvloeistof.

het lampje kan namelijk ook storing hebben en dus DENK je dat ie te warm word omdat het lampje brand maar in werkelijkheid zit er dan een storing in.
 
is zon tellertje de enige manier om de temp in de cilinder kop te meten en hoe monteer je zo iets dan?

zover ik weet is de radiator nog niet overgelopen het kan in ieder geval niet veel zijn wat hij is nog gewoon goed vol.
 
temp tellertje is zeer makkelijk aan te sluiten, gewoon nippel in je cilinderkop, en de bedrading aansluiten/wegwerken. (en het tellertje natuurlijk ergens plaatsen) dan weet je altijd precies hoeveel graden je cilinder is. echt een aanrader hoor!
 
Back
Top