Honda scoopy ot start problemen

noweh

Well-Known Member
Hallo, ik ben sinds een paar dagen bezitter van een honda scoopy OT,
Nu start die alleen niet :(

Als ik de start motor probeer dan hoor ik alleen maar een tik geluid.
ik heb de accu vol geladen ( is wel een oude vloeistof accu) en de eerste keer draaide de start moter ongeveer 5 seconde. daarna liep die vast en hoorde ik die tik weer.
De start motor hoort terug te gaan als er geen stroom op staat wat bij de volgende foto niet het geval is.
Iemand enig idee hoe dit komt en wat er aan te doen valt?

Foto van startmotor die blockeert?
imga0366.jpg


Hoop dat dit duidelijk genoeg is.

ps. Zou er iemand in de buurt van wageningen, (overbetuwe) mischien een poelie trekker hebben en of eventueel voor een klein bedrag een dagje willen komen sleutelen?

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

ik denk eerder dat de accu gewoon kapot is , dus even doormeten.

wat wil je eigenlijk doen met een poelietrekker :?
 
ik denk eerder dat de accu gewoon kapot is , dus even doormeten.

Als ik me accu lader direct op de brommer aan sluit dan hoor ik de tik niet meer, maar dan hoor ik alleen maar een vrrrrr geluid alsof de startmotor probeert rond te draaien maar het niet kan,

wat wil je eigenlijk met een poelie tekker:?

zoals je ziet op de foto zit me start motor net onder de poelie daar,
ik wil dat ding links op de foto er af halen om de start motor beter te kunnen bekijken
 
wat je daar ziet links is de bendix , die overigens in contact is met het grote tandwiel van de krukas , wat niet hoort , dit hoort alleen zo te zijn als de startmotor rond gaat.

zodra de startmotor uit gaat moet het tandwieltje weer naar achteren gaan.

verder ben je nergens een poelietrekket voor nodig ,eerder een luchtsleutel om de moer er voor weg te draaien , daarna pak je de koelvin of wat jij poelie noemt er zo af.

maar volgens mij is de startmotor 1 geheel met de bendix , en daarvoor hoeft er aan deze kant niks af zoals ik het zie , om dit los te pakken moet je een de achterkant/voorkant de startmotor los draaien.

het is btw ook wel een beetje goor in het carter , dit moet mooi schoon zijn eigenlijk.
 
Back
Top