Jouw Droomauto Topic #14

Status
Not open for further replies.
Vergelijk eens de verhouding pk per kg in plaats van pk per liter.

Volgens mij willen jullie mijn achterliggende gedachte nog steeds niet begrijpen. Ik zal de laatste zijn die beweert dat een S2k ook maar iets van een kans maakt een CS te vlammen.

Ik doelde in mijn verhaal er op dat de motorisch qua litervermogen en toerentallen bar weinig verschil tussen zit. pk per liter verhouding geeft infeiten de mate van motortuning aan, best interessant bij dit soort auto's.
Ja een CS is een heel stuk sneller om de eenvoudige reden dat hij 185pk meer levert en 40kg lichter is (1180kg!!!).
 
Volgens mij willen jullie mijn achterliggende gedachte nog steeds niet begrijpen. Ik zal de laatste zijn die beweert dat een S2k ook maar iets van een kans maakt een CS te vlammen.

Ik doelde in mijn verhaal er op dat de motorisch qua litervermogen en toerentallen bar weinig verschil tussen zit. pk per liter verhouding geeft infeiten de mate van motortuning aan, best interessant bij dit soort auto's.
Ja een CS is een heel stuk sneller om de eenvoudige reden dat hij 185pk meer levert en 40kg lichter is (1180kg!!!).
Het is dan misschien wel interessant maar het is wel appels met peren vergelijken aangezien grotere motoren nooit in de buurt van kleinere motoren komen qua pk per liter verhouding. Dat is natuurlijk niets nieuws. Wat je wel kan beweren is dat een S2k een gunstigere lol per € verhouding heeft, dat is lekker subjectief dus heb je altijd gelijk :p
 
Zo'n cs valt nog mee in de kosten, stond laatst eentje te koop.

Een ERG nette blauwe voor 175 000 dollar, ongeveer 130 000 euro dus.

Voor dat geld heb je dan ook echt een kanon van een auto. Enkel zal het onderhoud van zoiets wel vreselijk duur zijn.
 
Bpm is hier niet :+ en import kost voor Belgen 2 euro vanuit Duitsland :p

Toch zou ik een CS boven elke auto van die prijsklasse willen hebben. Echt een monster auto.
 
5190_mid.jpg
 
Vriend van me heeft er laatst 1 gekocht; een '76 SS, dit type dus. :W
Blauw met witte strepen.
Hij moet 'm ook nog gaan opknappen, maar loopt nog wel gewoon.

Dragspert, heb jij dan nog wat leuke linkjes met info etc?


Links heb ik niet. Maar heb wel veel gewerkt met El camino's, Ranchero's en caballero's (Vrij onbekende GMC op basis van de El camino 82-87)
En zo heb dus de ervaring met die amerikaanse ongein opgebouwd:p

Helaas ging de zaak failliet, en stond ik op straat.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top