hulp bij keuze van de onderdelen gewenst.

kkkkkk

Well-Known Member
hallo,

ik heb onlangs een aerox bj. 2005 aangeschaft. Het is een standaard 50cc lc, zonder varioring en met een yasuni r uitlaat erop. sproeier 80. en de rest is nog standaard. Ik vind deze setup niet passend en was dus van plan het volgende te doen:

-uitlaat vervangen door yasuni z
-sproeier vervangen door +- een maatje 72
-luchtfilter word vervangen door nieuwe orrigineel of powerfilter.
-ik wil graag de trekveertjes van mijn koppeling vervangen, welke kan ik hiervoor het beste bestellen? (ik wil dat hij later aangrijpt want nu duurd het te lang voordat de scooter vooruitkomt, omdat hij te vroeg aangrijpt en de yasuni r redelijk veel toeren verlangt)
-en ik wil iets lichtere rolletjes erin, ik dacht zelf aan 4.5/5 gram, is dit een beetje in de juiste richting?

zit ik zo een beetje in de juiste richting om hem +- 75 te laten lopen en een goede trekkracht? ik heb namelijk zeer weinig ervaring met scooters opvoeren.

groetjes,
kevin.
 
Advertisement - register to remove this

waarom zou je naar een Z gaan? word het hoogstens minder van..

een R is perfect een std cilinder!

sproeier is zo niet te zeggen ,ligt aan het bouwjaar en welke carburateur erop zit.

neem aub wel een std filter!!

verder , variorollen ,trekveren en drukveer is weinig van te zeggen , de 1 heeft met exact dezelfde setup 3 gram nodig , de ander doet het met 5,5 gram , drukveer en trekveren net zo , gewoon een aantal setjes kopen en gaan testen.

dit moet zo wel al 80/85 km/h willen , echte km's ! op de teller makkelijk 90/95..

oude types teller tot wel 110 op de teller wat op zo'n 85/90 echte km's neerkomt.