hulp bij keuze van de onderdelen gewenst.

kkkkkk

Well-Known Member
hallo,

ik heb onlangs een aerox bj. 2005 aangeschaft. Het is een standaard 50cc lc, zonder varioring en met een yasuni r uitlaat erop. sproeier 80. en de rest is nog standaard. Ik vind deze setup niet passend en was dus van plan het volgende te doen:

-uitlaat vervangen door yasuni z
-sproeier vervangen door +- een maatje 72
-luchtfilter word vervangen door nieuwe orrigineel of powerfilter.
-ik wil graag de trekveertjes van mijn koppeling vervangen, welke kan ik hiervoor het beste bestellen? (ik wil dat hij later aangrijpt want nu duurd het te lang voordat de scooter vooruitkomt, omdat hij te vroeg aangrijpt en de yasuni r redelijk veel toeren verlangt)
-en ik wil iets lichtere rolletjes erin, ik dacht zelf aan 4.5/5 gram, is dit een beetje in de juiste richting?

zit ik zo een beetje in de juiste richting om hem +- 75 te laten lopen en een goede trekkracht? ik heb namelijk zeer weinig ervaring met scooters opvoeren.

groetjes,
kevin.
 
Advertisement - register to remove this

waarom zou je naar een Z gaan? word het hoogstens minder van..

een R is perfect een std cilinder!

sproeier is zo niet te zeggen ,ligt aan het bouwjaar en welke carburateur erop zit.

neem aub wel een std filter!!

verder , variorollen ,trekveren en drukveer is weinig van te zeggen , de 1 heeft met exact dezelfde setup 3 gram nodig , de ander doet het met 5,5 gram , drukveer en trekveren net zo , gewoon een aantal setjes kopen en gaan testen.

dit moet zo wel al 80/85 km/h willen , echte km's ! op de teller makkelijk 90/95..

oude types teller tot wel 110 op de teller wat op zo'n 85/90 echte km's neerkomt.
 
oke bedankt, welke kleur/merk veren zijn dan 1 slagje sterker dan de orriginele? om nou de allerzwaarste eronder te leggen lijkt me niet eens nodig. als hij maar iets later aangrijpt dan nu. en een andere uitlaat gaat er zowiezo onder want met deze knetterpijp ga ik niet rondrijden, ik denk dat hij zowiezo zn beste tijd heb gehad, en ik vind dat er in prijs nogal verschil zit in een z en r en die paar kilometers in top boeit me dan ook niet.

carb is een standaard 12mm gurtner, scooter bouwjaar is 2004.

groetjes.
 
Bedankt voor de tip, maar ik meende de laatste keer ook een gespleten naad te zien in of naast de bocht. Het uitlaatje is gewoon aan vervangin toe. Behoorlijk door geroest en ik wil het scootertje weer nieuw leven inblazen voor de komende 10000 kilometers dus ik ga nog meer onderdelen vernieuwen.
 
Back
Top