Hoogste enkele processor

ok ja dat wordt duidelijk.


maatje van mij heeft moederder die c2d ondertsteunt icm 533 mhz geheugen pc 4300
lijkt me zelf ook leuk omdat je goed betaalbaar iest snels kan neerzetten

Het is een msi moederbord

http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=757


hij wil hier een C2d 6300 op kopen, dus na dit topic adviseer ik hem een E4300 te kopen en door te clocken.

hierbij wordt pc4300 533mhz geheugen gebruikt

200 * 9 = 1.8
hoever is dit clokbaar met alleens fsb te verhogen

moederbord ondersteunt tot 1066 dus 266

266*9= 2394 mhz
dit klopt ?
en geheugen is dan geen probleem
 
Dat het bord het ondersteunt wil niet altijd zeggen dat je het kan instellen (overclocken) bij de meeste borden kan dat wel, maar zoek dit even uit.

Het geheugen moet geen probleem vormen inderdaad

ik vraag me af deze via chipset overclocken toelaat...
 
Kweenie.

Ik heb trouwens die E6600 gehaald, en die draait nu prima @3Ghz zonder problemen. Ook windows vista erbij, daar krijgt ie een 5.7 Meteen ook de laagste score van de rest van me systeem, voor de rest alles 5.9 :)
 
Wat is het hoogste Chipset eig. ? 975X ?

Chipset waarmee je het hoogste kan overklokken?

De P965 Intel chipset komt momenteel het hoogste.
Aan te raden borden zijn:

Abit Quad bord
Asus command
Asus P5B deluxe

Wil je een beetje overklokken, alleen kom je niet hoog neem dan de 975x chipset. Kom veel minder hoog, maar bord heeft veel meer featurs.
 
En het bord is sneller :) (975)

ik zou zelf voor een commando gaan (nou, ik zelf niet :p maar ik raad hem wel aan. Het bord heeft een wall op 550mhz fsb, maar dat haal never met een E6600 op lucht/water)
 
Thnx.

Ik zag ook op andere overclock sites dat het best geschikte bord was een ASUS P5W Professional of zo ? Kan dit ?

Nogmaals , " Thnx ".
 
Mijn P5W ging na een voltmod pas naar de 440mhz. Dan zou je dus geen 4Ghz kunnen halen. Ik denk dat je met een P5W iets van 3,6ghz stabiel kan draaien oid. Het is een goed bordje, maar ik vind persoonlijk de P5B 10x beter.
3,6Ghz stabiel is trouwens erg netjes hoor op luchtkoeling, hoewel de lat steeds hoger komt, en ik al 3,4ghz tegenkom op minder als 1,2 vcore

die paar procent performance verschil tussen 975 en 965 merk je toch niet echt. Ik zou kijken welke functies je wel en niet gaat gebruiken als je de mogelijkheden van beide chipsets naast elkaar legt.
 
Last edited:
Bedankt.

Dan ga ik tog voor de E6600 + P5B Deluxe. :)

Op den duur overstappen 1GB geheugen. Ik snap de bedoeling alleen nog niet zo met PC6400 oid. ? Kword gek van die cijfers. :p
 
Hoezo niet?

Je moet naar de specs kijken :)
PC6400 draait op 800mhz.
PC8000 op 1000mhz

PC6400 zijn voldoende om @ 3,6ghz mee te draaien, als je dat bedoeld oid.
zoals ik al zij, neem PC6400 cas 5 repen. ! 2 repen dus, anders draai je geen dual channel, en dat kost prestatie, en dat willen we niet :)
 
Nee ik bedoel , hoe weetje ( hoe kom je erachter ) dat PC**** het beste draait op ***(*)mhz.. :? dat snap ik niet. Als ik het weet kan k t zo uitrekenen. :!
 
Dat kan je niet zeggen. Dat moet je proberen. Neem een E6600 met een P5B deluxe en PC6400 geheugen.
Gewoon testen, dan lukt het wel.
Mijn E6600 draait 3.4Ghz met een P5B deluxe en PC6000 geheugen :)
 
Bij het geheugen uitkiezen, ga dan niet voor het goedkoopste PC6400 setje wat je kan vinden, maar als je wil overklokken haal dan een wat duurder setje uit die reeks.
 
is gelul natuurlijk.

OCZ heeft op sommige asusborden wel problemen, ik heb er geen last van :)
met g.skill, team extreem, cosair OCZ, en ook kingston zit je wel goed
 
Jup, ik heb toevallig Kingston HyperX maar die gaan wel oke. Op de 1 of andere manier heb ik het probleem wat meer mensen hebben. tussen de 375 en 400 boot hij gewoon op geen enkele manier. 401 is denk iets teveel gevraagd van het geheugen dus dat doet hij ook niet. Maar hyperx pc6400 is ruim voldoende voor een beginner :)
 
Back
Top