Hoogste enkele processor

Ben

Retired
Nou , ik ben dus op zoek naar de beste enkele processor .. Ongeacht prijs en merk / type. Ik dacht aan Pentium 4 3,6/2Ghz , of zit ik er helemaal naast ? :p

Bedankt. ;)
 
Advertisement - register to remove this

Snelste singlecore processor is een AMD FX57, maargoed de huidige dualcore intels (alles vanaf de E6400) is gewoon sneller single core, en heeft dan nog een 2e core over om em x² te vlammen
 
Het record staat momenteel op naam van een Pentium 4 631 welke tot 8Ghz is overgeklokt.
http://www.nordichardware.com/news,5505.html
Dat is echter wel overgeklokt, en gekoeld met vloeibare stikstof.

jep, en een E6600 loopt er rondjes omheen op de halve kloksnelheid :p

@ TS:
Maar waarom vraag je dit eigenlijk? Waar heb je hem voor nodig? renderen ofzo?
of wil je gewoon een snelle pc bouwen?

En is een multicore cpu ook goed?
 
Nou , ik wil gewoon een super snelle PC opbouwen. Met eene nkele processor. Een dubbele komt nog wel als ik wat meer ervaring heb enzo. En omdat er nu ook dual processors zijn , worden er geen enkele meer gemaakt ( die beter zijn ) , of wel ?

Iig bedankt.

Dus , voor de snelste Processor ( enkel ) , moet ik de Intel core 2 quad QX6700 hebben ?
 
Ik zou geen 1 reden kunnen bedenken waarom je nu nog een single core processor zou kopen..
En een Intel Core 2 is wel 1 processor maar zitten meerdere cores op. Vandaar ook de benaming Dual of Quad core. Je hebt niet meerdere (volledige) processors in je pc zitten.
 
Ja dat snap ik. Dit is moeilijk uit te leggen voor mij. Ik begin nog maar net en ik krijg moeilijke woorden naar me kop gesmeten. :p Zoals Xeon , Core en Quad en zo.

Ik wil gewoon een snelle process0rt. Geen processor van 900 euro. Ik wist niet eens dat er zulke duure waren.

Nu heb ik een Pentium 4 2.6Ghz. Meer weet ik er niet van. Ik dacht dat er , 3.2Ghz , 3.6Ghz evt. hoger was. Wist ik veel dat er nog meer dingen waren.

Ok laat ik overnieuw beginnen. Wat is een Core , Xeon en Quad. :p
 
Core is de benaming van Intel voor de nieuwe generatie processors van hun.

Je hebt dus de Core en de Core 2.

Intel Core
zou je kunnen zien als de Pentium 4,5 :p deze is niet goed doorgezet, en is een doorontwikkelde Pentium M (mobile, dat waren toen erg snelle cpu's) deze zijn in de vorm van de yonah uitgebracht, en waren dus voor mobiel gebruim (laptops)

Intel Core 2 (solo, duo en quad)
(2e generatie core achitectuur) zou je kunnen zie als de Pentium 5
1e punt is om niet te letten op de kloksnelheid. Een voorbeeld hiervan staat een paar posts hierboven. Hierin word vermeld dat een P4 op 8Ghz is geklokt. Allemaal heel leuk, maar een Core 2 (duo, dus dualcore) is met 2 vingers in de neus op 4Ghz sneller.

Xeon
Xeon is voor servers, dit zijn de kersen op de taart onder de cpu's. Deze worden in de fabriek als beste getest, en daarom als Xeons verkocht, deze draaien dus erg stabiel, maar zijn voor ons als consument oninteressant.

Intel Core 2 Quad.
Tja, dit zijn gewoon Core 2 cpu's, de snelste cpu's van dit moment, maar dan met 4 core's. Als je een supersnelle pc wilt bouwen voor games zijn deze op dit moment gewoon te duur, en oninteressant. 4 core's worden door zeeeer weinig programma's ondersteund. Quadcore is alleen interessant als je veel wilt renderen (processor intensive programma's die 4 core's ondersteunen)
Of als je geld te veel hebt, en wilt overclocken en super 3D score's wilt halen. (3DMark06, een programma om de kracht die je pc heeft in games te testen, ondersteund quadcore (multicore) games van dit moment echter nog niet)

Kortom, ik zou je een dual core processor aanraden die op dit moment het snelste is. Dat is de X6800 van intel. Deze is helaas erg duur, voor dit prijsverschil koop je dus liever een QX6700 (quadcore cpu)

Dit zijn beide erg dure cpu's. Wat ik je dus echt aanraad is een E6600 van intel (core 2 duo) Hiermee haal je een erg snelle cpu in huis die er nog even tegenaan kan.

Als je naar de concurent, AMD gaat kijken, kijk je al snel weer naar intel. Dit zijn dus multi-cpu oplossingen (quadfather, 2 fysieke dualcore processors op 1 moederbord) Deze kosten duurder per cpu, het moederbord is duurder, en een E6600 maakt qua performance in games ook van deze cpu(s) gehakt.

E6600 is je vriend denk ik.
belangrijk is dus nu, om niet naar de clocksnelheid (in Ghz) te kijken.
Core 2 overheerst, en op 2,4ghz (E6600 snelheid) begint geen enkele P4 aan het duel :p

Als je echt de snelste wilt, is het dus de QX6700 of de X6800
De X6800 is een dualcore op net geen 3Ghz. Als je een leuk moederbord koop, zoals de asus P5B (deluxe als je dit wilt) verklap ik jou hoe je met 1x instellen je E6600 op de snelheid van een X6800 laat lopen. Zonder verlies van je garantie overigens. De QX6700 moet je maar niet naar kijken, deze is gewoon op dit moment, het moment dat net dualcore begint door te breken, niet intessant.

succes ;)
 
Last edited:
Vind je dat een erg vage omschrijving maakt Titera..
Een core is gewoon 't kleine vierkantje op je processor, de kern. (Simpel gezegd) Bij een single core heb je er 1 en bij een dual core heb je er 2. Zaken zoals Dixons willen hun pc dan nog wel is profileren als een computer met 2 processoren maar eigenlijk heb je er maar 1 met 2 van die cores erop. Quad staat voor 4 en heeft dus logischerwijs ook 4 van die cores..

Jij haalt nu benamingen die Intel aan z'n processoren geeft en gewoon een onderdeel van je CPU (Voor Bounkass: Processor :p) door elkaar..

"Core" was namelijk niet de benaming voor de vorige generatie Intel CPU's maar gewoon een algemene benaming voor een onderdeel van je CPU. AMD heeft net zo goed een single core en dual core processor
Dat Intel nu op de markt staat met Core Solo&Core Duo processoren is een ander verhaal, puur een benaming :)

Verder was het niet de Yonah core maar de Dothan die z'n debuut maakte als mobile processor ;)

Xeon is inderdaad de benaming voor de processoren die voornamelijk in Workstations en Servers worden gebruikt. Ze kunnen daarentegen net zo goed voor een werkpctje voor thuis dienen net als de Opteron variant van AMD. Tis niet dat ze onbruikbaar zijn voor office gebruik thuis maar gewoon niet zo mainstream als de andere lijnen van Intel en AMD..

Verder als ik het zo lees zou ik er eerst even flink over gaan lezen hoe alles nou zit Bounkass want je hebt duidelijk nog niet genoeg verstand om je PCtje te veranderen :) (Niet lullig bedoeld)
Zoek hier gewoon is wat op: http://got.tweakers.net
Genoeg leesvoer te vinden over alle soorten en maten processoren :)
 
Met een simpel processortje kan je de huidige games ook op de max draaien.

Ik zit hier nogsteeds met mijn AMD Athlon 64 3500+, geloof dat ze tegenwoordig net 100€ zijn oid.

Ding draaid gewoon nogsteeds alles op zijn Max, makkelijk.

Ik ben er van overtuigd dat je voor games het meer in je Ram/Videokaart moet zoeken, dat is bij mij dus ook overduidelijk beter dan de processor.

Dus waarom zo'n enorm bedrag neerleggen voor zo'n processor.

Op dit moment zou ik gewoon de E6600 van Intel nemen, die dingen zijn gewoon goed snel, en draaien echt gewoon op hun gemak alle games ( mitst de bijhorende andere ,, snelle '' parts uiteraard. )
 
Core is de naam van de achitectuur, en Core 2 is de 2e generatie :)
Net als Netburst de naam van de achitectuur van onder andere de Pentium 4 is.

Intel heeft deze naam aangehouden en verkoopt de cpu's dus ook onder de naam Core & Core 2 hierachter staan aangegeven waar je mee te maken hebt, in vorm van solo, duo en quad :)

Ik heb het misschien wat verkeerd gepost. Ik heb de post even ge-edit, dan is het wat duidelijker.

de core is inderdaad de chip zelf. Maar dit staat totaal los van de benaming die intel eraan geeft, core & core 2

http://www.intel.com/technology/architecture/coremicro/index.htm
 
Last edited:
Ok manne , bedankt. Zeker Martin en Titera voor de moeite. 9||6

Maar goed, ik heb het er overgehad met een paar gasten op school en nu ik jullie verhalen lees , ga ik tog voor de Intel Core Duo 2 denk ik. Of Intel Core Duo. Ik zal mijn vraag wat anders stellen , gemakkelijker voor jullie en mij. :p

Ik wil dus een goeie Intel Core Duo , of een Intel Core Duo 2 CPU ( dank u Martin. :* ) , die in vergelijking met de prijs het beste is. Dan maar een tikkie duurder. :+

Net als bij auto's , Power / Weight Ratio , wil ik Prestaties / Prijs Ratio @ CPU's. Als julie het mog snappen , brand los. :)
 
Je wilt een Core 2 duo :p

Een E6600 zoals al eerder is genoemd. Deze blaast alles weg, behalve zijn grotere duurdere broertjes :)
 
Back
Top