Honda MTX-SH: vermogensproblemen

Kongskilde

New Member
Goedemiddag allemaal!

Momenteel ben ik de weg even kwijt, ik heb namelijk al een kleine drie weken problemen met mijn net gereviseerde Honda MTX-SH. Het is een lang verhaal, maar ik weet dat jullie een goed uitgelegd probleem erg kunnen waarderen.

Gedurende de revisie heb ik het motorblok weggebracht om gereviseerd te laten worden. Na montage op het frame werkte deze naar behoren. Geen bijzonder hoge prestaties, maar wel wat verwacht kan worden van een normaal 50cc blok.

Op een dag heb ik mijn tank leeg gereden, erg vervelend want dat is niet iets wat je te vaak moet doen.
Hij begon toen te 'stotteren'. Dus wanneer ik mijn gas vol opentrok ging hij haperen en moest ik gas terugnemen om terug op toeren te komen. Uiteindelijk duurde het erg lang voordat ik op het maximaal toerenaantal zat. Sinds dat de tank is leeg gereden heb ik dit probleem, dus ik moest meteen aan water of vuil in de carburateur denken. Deze schoongemaakt, maar het probleem is nog steeds niet opgelost.

Daarna ben ik verder gaan kijken. Ik merkte wat spelling op de zuiger, dus heb ik de cilinder en zuiger vervangen door een nieuwe, zodat hier ook geen compressie verlies kan ontstaan. Tegelijkertijd overal nieuwe pakking tussen gezet. Vreemd genoeg had hij hierna helemaal geen vermogen meer, en kwam hij niet boven de 6000 toeren uit.

Om een lang verhaal kort te maken: Hij komt niet boven de 6000 toeren uit. Dit na een volledige revisie van het motorblok, dus nieuwe keerringen en lagers, en het plaatsen van een nieuwe cilinder en zuiger.

Iemand een idee waar dit probleem verder aan kan liggen? Er zit trouwens een 92 sproeier op.
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top