Honda mtx-sh 70cc smoort in bij iets te veel gas

Pietjebos

Well-Known Member
Hoi

Ik zal me eerst maar even voorstellen: ik ben Piet Bos, 15 jaar, ik woon in Gelderland, zit in de 3e en ik ben van plan mijn mtx bij een zandpad neer te zetten als hij goed loopt. Thuis heb ik 35 meter, dat kan ik net zo goed fietsen ;)

Ik heb gisteren een honda mtx-sh gekocht. Hij liep niet perfect (je moest een flinke dot gas geven, en dan de koppeling snel laten opkomen om weg te komen). Ik heb zelf pakkingen gesneden (wel van echt pakking materiaal, origineel voor auto's bedoelt) voor bij de uitlaat en tussen het membraan en cilinder, en de afstelling iets verfijnt. Verder het hele benzine circuit tussen de tank en de cilinder los gehad, en schoon gespoten met lucht. Hij trok super op, echt mooi.
Nu heb ik vandaag even het luchtfilter schoon gespoten, en de slang tussen de filter en carberateur goed aangesloten. Nu rijd hij voor geen meter meer! Als je een klein beetje gas geeft klimt hij nog wel in toeren, maar bij meer gas smoort hij in. Ook als je wilt wegrijden: toeren maken, koppeling los, je trekt een 1/2 seconde goed op, en hij zakt volledig in toeren.

Ik denk dat de pakking tussen het membraan en de cilinder het begeven heeft en lucht doorlaat, en dat er daarom erg weinig druk is. Zal ik originele (of in ieder geval passende, voor de mtx bedoelde) pakkingen bestellen, of ligt het volgens jullie ergens anders aan?

Gr Piet Bos

PS: ja ik weet het, een heel verhaal.
 
Advertisement - register to remove this

De juiste pakkingen monteren is sowieso een goed idee. Kost niet veel, en helpt het niet dan kan je dat in elk geval uitsluiten.

Omdat je echter zegt dat hij moeilijk doet sinds je je luchtfilter + aansluiting hebt losgehad, zou ik het probleem vooral daar zoeken. Valt hij uit als je ineens volgas geeft?
 
Ja, hij valt uit als je gas in blijft houden. Ik denk dat ik het probleem gevonden heb (dat rubberen slangetje van filter naar carberateur zat er niet goed op). Ik heb het nog niet kunnen testen, want de buren doen moeilijk op zo'n laat tijdstip (gister om half 10 kwamen ze langs).
Ik zal het morgen (eigenlijk vandaag ;) even zeggen of hij goed loopt!
 
Zo klinkt het mij ook in de oren.

Je hebt je luchtfilter schoongemaakt, daardoor zal hij alweer wat meer lucht doorlaten en krijgt hij in verhouding dus minder benzine.

Zet er een een grotere sproeier in en kijk dan eens weer.
 
Waar zit het clipje van de gasnaald? Ik denk ook dat de verhouding benzine-lucht nu verkeerd is. Net liep hij wel weer redelijk (ik heb de luchtfilter helemaal goed aangesloten), maar toen bedacht mijn vader om eens aan de choke te prutsen... Met als resultaat dat hij nu weer slecht loopt :p (er zit weinig benzine in, dus me vader zegt dat het daar door komt ;) )
 
Ga dan tanken.

Zorg dat alles goed aangesloten zit en je geen valse lucht trekt. Als hij dan nog uitvalt bij volgas zet er dan een grotere sproeier in. Zoniet bekijk dan de bougiekleur eens om te zien of je afstelling nog wat strakker kan of niet
 
Ja, dat was ik al van plan. Ik denk dat ik de shoke weer terug zet zoals hij zat, goede pakking monteren, de luchtfilter moet nu goed zijn, even tanken en dan kijken hoe hij het doet.
Als hij het niet goed doet zal ik het met afstellen proberen, en anders een andere (grotere lijkt mij?) sproeier erin.
 
Zo, hij loopt weer goed. Benzine bijgevuld, originele membranpakking, uitlaat rookdicht proberen te maken (nog niet perfect, moet ik nog even naar kijken), de framepjes/gaasjes in de luchtfilter zaten verkeert om dus die zitten nu weer goed.
Hij trekt nu goed, alleen bij hele hoge toeren gaat hij stotteren en raar doen. Maar ik schakel al bij iets lagere toeren, en dan gaat het goed (ik hoef me niet aan te passen, zo schakel ik altijd). Morgen zet ik hem op een zandpad van 2 km lang neer, dus dan kan ik hem vol open trekken (km teller zit er niet op, vind ik ook niet belangrijk. Als hij maar hard genoeg loopt voor mijn gevoel)

Bedankt voor de tips enz! 9||6
 
Back
Top