Honda <> Derbi <> AM6

sprinter

a real Fastard
Een maat van me overweegt 50cc race te gaan rijden in België(vergelijkbaar met expi klasse).

Reglement is 50cc en voor de rest mag bijna alles.

Nu komen volgens mij 3 blokjes in aanmerking:

Honda mbx/nsr blok, is goedkoop en makkelijk te vinden maar heeft de inlaat op de cilinder.
Er zijn nogal wat dingen van het 80cc blok bruikbaar.

Derbi blok, inlaat op carter maar moelijker te vinden

AM6 blok, lijkt mij ook vrij geschikt en er zijn veel dingen beschikbaar, alleen wel duurder dan honda.

Welk blok lijkt jullie het meest geschikt en waarom, vooral de waarom vind ik belangrijk.
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou Honda overwegen, aangezien die toch een zekere reputatie hebben voor betrouwbaarheid en de onderdelen relatief makkelijk (en goedkoop) te krijgen zijn.
Nadeel is wel dat er volgens mij geen echt goede fabriekspijpen voor zijn en je voor cilinders vooral aan bent gewezen op de Honda GT-4 cilinder (á >250 euro nieuw, zonder zuiger).
 
Euhm AM 6 blok. Maar ik ben niet helemaal objectief. Ik reed namelijk zelf in de expi-klasse met een AM 6 blok.

Maar was redelijk makkelijk heel erg snel te krijgen. Nadeel is echter de betrouwbaarheid en kosten. Wil je echt snel zijn dan moet je zo een beetje alle onderdelen vervangen.
 
Honda is meest gebruikt. Uitlaat laat je maken, dus das geen punt. Nadeel is wel dat je aangewezen bent op een gietijzeren honda cilinder...
 
Originally posted by sr-johan
am-6 heeft gewoon wat kinderziektes. maar als je hem toch helemaal gaat verbouwen heb je daar vast geen last meer van.

Wat voor kinderziektes heeft een AM-6 dan?
 
RJR staat voor Rob jacobs racing. Hij maakt in samenwerking met een ander alumium race cilinders met fluitpoorten. En standaard hogere poorttiming. Ze zijn zeer zeldzaam en verschrikkelijk duur. Ik geloof dat ie ook een website heeft
 
ik weet dat ze in frankrijk di derbi's 50cc heel hard krijgen en ik vindt ze goed bruikbaar ook ik zou et wel weten derbi
 
En die is ook heel bijzonder en snel. En bovendien binnenkort voorzien van een nicasil wand ipv chroom :)



Originally posted by Hans F.
Ik heb ook een alu cil. met fluitpoorten voor nsr, alleen is die 63 ipv 50cc.
 
Back
Top